Show simple item record

dc.contributor.authorGulczyńska, Anita
dc.date.accessioned2019-09-23T07:35:33Z
dc.date.available2019-09-23T07:35:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGulczyńska A., „Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, doi: 10.18778/7525-983-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-983-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30232
dc.descriptionBadanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpedagogika społecznapl_PL
dc.subjectproblemy społecznepl_PL
dc.subjectzagrożenia rozwojupl_PL
dc.subjectmłodzieżpl_PL
dc.subjectresocjalizacjapl_PL
dc.title„Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number264pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Specjalnejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-126-5
dc.referencesAmbrozik W., Włodarek J. (1996), Funkcja społeczności lokalnej w rozwiązywaniu problemów społecznych, [w:] R. Cichocki (red.), Podmiotowość społeczności lokalnych, Poznańpl_PL
dc.referencesBarker E. (1980), The Professional Stranger: Some Methodological Problems Encountered in the Study of the Reverend Sun Myung Moon’s Unification Church, Open University Course Media Notes for AD 207. An Introduction to the Sociology, Milton Keynes: Open Universitypl_PL
dc.referencesBailey R., Brake M. (1975), Radical Social Work, Edward Arnold, Londonpl_PL
dc.referencesBatwia S. (1951), Społeczne skutki nałogowego alkoholizmu, Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawapl_PL
dc.referencesBauman Z. (2000), Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika? (tłum. E. Klekot), Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawapl_PL
dc.referencesBerger P. L., Luckmann T. (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawapl_PL
dc.referencesBernstein B. (1990), Odtwarzanie kultury, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawapl_PL
dc.referencesBlumer H. (1954), What is Wrong with Social Theory?, „American Sociological Review”, vol. 19pl_PL
dc.referencesBlumer H. (1984), Społeczeństwo, jako symboliczna interakcja, [w:] E. Mokrzycki (red.), Kryzys i schizma, t. 1, Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawapl_PL
dc.referencesBlumer H. (2007), Interakcjonizm symboliczny. Perspektywa i metoda (tłum. G. Woroniecka), Zakład Wydawniczy „Nomos”, Krakówpl_PL
dc.referencesBokszański Z. (1989), Tożsamość, interakcja, grupa. Tożsamość jednostki w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesBryman A. (2001), Social Research Methods, Oxford University Presspl_PL
dc.referencesBurdzik T. (2012), Przestrzeń jako składnik tożsamości w świecie globalizacji, „Kultura – Historia – Globalizacja”, nr 11, http://www.khg.uni.wroc.pl/files/2khg11_burdzik_t.pdf [12.03.2013]pl_PL
dc.referencesCharmaz K. (2001), Grounded Theory, [w:] Contemporary Field Research: Perspectives and Formulations, R.M. Emerson, Prospect Heights, IL, Waveland Presspl_PL
dc.referencesCharmaz K. (2009), Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej (tłum. B. Komorowska), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesChmieleńska I. (1963), O pedagogice podwórkowej, [w:] Chmieleńska I. (red.), Pedagogika podwórkowa, Warszawapl_PL
dc.referencesCiczkowska-Giedziun M. (2002), Dzieci i młodzież w osiedlu miejskim: diagnoza i rozwiązania modelowe, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztynpl_PL
dc.referencesCrittenden P. (1991), Treatment of Child Abuse and Neglect, „The Journal of Systematic Consultation & Management”, vol. 2pl_PL
dc.referencesCueff D. (1995), Pedagogika społeczna. Kwartalnik polsko-francuski, nr 1, Warszawa WODN w Warszawiepl_PL
dc.referencesCueff D., Caugant F. (1998), Pedagogika społeczna. Kwartalnik polsko-francuski, nr 4, Warszawa, WODN w Warszawiepl_PL
dc.referencesCueff D. (2006), Dziecko na ulicy. Zwalczenie przemocy wobec dzieci ulicy (Przewodnik metodologiczny dla pedagogów ulicy: metody pracy w środowisku otwartym, Europejski projekt Daphne (dokument PDF)pl_PL
dc.referencesCueff D. (2007) Dzieci ulicy – potrzeby i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych, [w:] I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red.), Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, Wydawnictwo PEDAGOGIUM, Warszawapl_PL
dc.referencesCumming D., Cumming D. (1968) The Everyday Life of Delinquent Boys, [w:] I. Deutscher, Thomson E. (red.), Among the People. Encounters with the Poor, Basic Books Inc., Publishers, New York, Londonpl_PL
dc.referencesCzerepaniak-Walczak M. (2006), Pedagogika emancypacyjna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańskpl_PL
dc.referencesCzyżewski M. (1984) Socjolog i życie potoczne. Studium z etnometodologii i współczesnej socjologii interakcji, „Acta Universitas Lodziensis”, Folia Sociologica 8pl_PL
dc.referencesCzyżewski M. (1990), Interakcjonizm i analiza konwersacyjna, jako sposoby badania biografii. Etnografia wobec etnometodologii, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Poznańpl_PL
dc.referencesDe Robertis C., Pascal H. (1997), Postępowanie metodyczne w pracy socjalnej z grupami i społecznościami, Biblioteka Pracownika Socjalnego, Warszawapl_PL
dc.referencesDuBois B., Miley K.K. (1999), Praca socjalna. Zawód, który dodaje sił (tłum. K. Czekaj), Wydawnictwo „Śląsk”, Katowicepl_PL
dc.referencesDominelli L. (1990), Women and Community Action, Venture Presspl_PL
dc.referencesDominelli L. (1997), Sociology for Social Work, Macmillanpl_PL
dc.referencesDudzikowa M. (2001), Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju ucznia, Eseje etnopedagogiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Krakówpl_PL
dc.referencesFook J. (1993), Radical Casework: A Theory of Practice, St Leonards, NSW, Allen & Unwinpl_PL
dc.referencesGalper Jeffrey (1980) Social Work Practice: a Radical Approach, Englewood Cliffs, Prentice-Hall, New Jorkpl_PL
dc.referencesGałaś M. (2001), Problemy egzystencjalne dzieci ulicy wyzwaniem dla pedagogiki społecznej, [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna. Dokonania – aktualności – perspektywy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesGlaser B., Strauss A.L. (1964), Awareness Contexts and Social Interaction, „American Sociological Review”, vol. 29, no. 5pl_PL
dc.referencesGlaser B., Strauss A. (1968), Time for Dying, Adline Publishing Company, Chicagopl_PL
dc.referencesGlaser B. G., Strauss A. L. (2009 [1967]), Odkrywanie teorii ugruntowanej (tłum. M. Gorzko), Zakład Wydawniczy „Nomos”, Kraków (wyd. oryg.: 1967, The Discovery of Grounded Theory. Strategies for Qualitative Research, Chicago: Aldine)pl_PL
dc.referencesGliszczyńska X. (1983), Poczucie sprawstwa, [w:] X. Gliszczyńska (red.), Człowiek, jako podmiot życia społecznego, Wrocławpl_PL
dc.referencesGłowacka B. (1997), Dzieci ulicy – jak je rozumieć, „Nasz Animator”, nr 4pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2005 [1979]), Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, GWP, Gdańsk (wyd. oryg. 1979, Stigma. Notes on Management of Spoiled Identity, Harmondsworth Penguin Books)pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2011), Instytucje totalne. O pacjentach szpitali psychiatrycznych i mieszkańcach innych instytucji totalnych (tłum. O. Waśkiewicz, J. Łaszcz), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot (wyd. oryg., 1961, Asylums: Essays on the Social Situation of Mental Patients and Other Inmates, York, Doubleday)pl_PL
dc.referencesGranosik M. (2003), Interakcjonistyczne badania działania w pracy socjalnej jako pomost między teorią i praktyką, [w:] E. Kantowicz, A. Olubiński (red.), Działania społeczne w pracy socjalnej na progu XXI wieku, Wydawnictwo Akapit, Toruńpl_PL
dc.referencesGranosik M. (2004), Walka interakcyjna o sytuacyjny status w młodzieżowej grupie rówieśniczej – studium przypadku, „Przegląd Socjologiczny”, nr 1pl_PL
dc.referencesGranosik M. (2006), Profesjonalny wymiar pracy socjalnej, Biblioteka Pracownika Socjalnego, Katowicepl_PL
dc.referencesGranosik M. (2007), Główne kierunki socjologii interpretatywnej. Symboliczny interakcjonizm, [w:] E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesGranosik M., Gulczyńska A., Marynowicz-Hetka E. (red.) (2010), Partcipative Approaches in Social Work Research/ Les approches participatives dans les recherches en travail social, (tłum. J. Sobolewska, G. Karbowska), Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesGrzegorzewska S. (2009), Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesGuba E.G. (1990), The alternative paradigm dialog, [w:] E.G. Guba, The Paradigm Dialog, Newbury Park, CA: Sagepl_PL
dc.referencesGulczyńska A. (2007a), Model radykalnej pracy socjalnej – analiza na podstawie badań nad procesem wrastania społecznego nastoletniej młodzieży w wielkomiejskim środowisku życia, [w:] E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesGulczyńska A. (2007b), Zagrożenia rozwoju społeczno-kulturowego – przykład wrastania społecznego nastoletniej młodzieży w kontekście sąsiedztwa, [w:] E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesGulczyńska A. (2011), Koncepcja dziecka na ulicy. Analiza z perspektywy interakcyjnej, [w:] K. Frysztacki, M. Nóżka, M. Smagacz-Poziemska M. (red.), Dzieci ulicy. Studium szczególnego problemu miejskiego, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesGulczyńska A. (2012), Empowering interventions in the course of a socially engaged research. An example of participatory study on youth from an unprivileged neighborhood in Łódź, Socialinis Darbas. Patirtis ir Metodai, Specialus numeris: Dabarai Apie Igalinimą (Social Work Experinces and Methods, Special Issue: Debates on Empowerment), 9(1), Vytautas Magnus University Press, Kaunaspl_PL
dc.referencesHałas E. (1981), Symboliczny interakcjonizm – wielość orientacji a podstawy jedności perspektywy, „Studia Socjologiczne”, nr 4pl_PL
dc.referencesHałas E. (2005) Klasyczna socjologia kulturowa: nowe odczytanie spuścizny Floriana Znanieckiego, „Studia Socjologiczne”, nr 3pl_PL
dc.referencesHałas E., K.T. Konecki (2005), Wprowadzenie, [w:] E. Hałas, K.T. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesHałas E. (2006), Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesHenderson P., Thomas D.N. (2000), Skills in Neighbourhood Work, Routledge, Londonpl_PL
dc.referencesHewitt J.P. (1976), Self and Society. A Symbolic Interactionist Social Psychology, Allyn and Bacon Inc., Bostonpl_PL
dc.referencesHolman B. (1998), Neighbourhoods and Exclusion, [w:] M. Barry., Ch. Hallett (eds), Social Exclusion and Social Work. Issues of Theory, Policy and Practice, Russell House Publishingpl_PL
dc.referencesHughes E. (1958), Man and Their Work, The Free Press, Glencoepl_PL
dc.referencesIwan A., Stanowski K. (2012), Spalony, Wyd. Buchmann, Warszawapl_PL
dc.referencesJacyno M., Szulżycka A. (1999), Dzieciństwo. Doświadczenie bez świata, Oficyna Naukowa, Warszawapl_PL
dc.referencesJakubowski J. (1998), Racjonalność a normatywność działań (Alfred Schutz a Talcott Parsons), Pisma Filozoficzne, t. LIII, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii, Poznańpl_PL
dc.referencesJohnston R. (2010), Etyka, badania emancypacyjne i bezrobocie (przeł. A. Nizińska), [w:] H. Cervinkova, B.D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocławpl_PL
dc.referencesKacperczyk A. (2005), Zastosowanie koncepcji społecznych światów w badaniach empirycznych Wrocław, [w:] E. Hałas, K. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesKamiński A. (1965), Czas wolny i jego problematyka społeczno-wychowawcza, Warszawa–Wrocławpl_PL
dc.referencesKamiński A. (1972), Funkcje pedagogiki społecznej, Warszawapl_PL
dc.referencesKargulowa A. (1998), Kilka uwag na temat przesłanek metodologicznych pedagogiki społecznej (relacja jednostka-środowisko), [w:] E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, E. Cyrańska (red.), Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka. Stan i perspektywy, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesKaźmierska K. (1996), Wywiad narracyjny – technika i pojęcia analityczne, [w:] M. Czyżewski, A. Piotrowski, A. Rokuszewska-Pawełek, Biografia a tożsamość narodowa, Katedra Socjologii Kultury UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesKemmis S. (2010), Teoria krytyczna i uczestniczące badania w działaniu (przeł. K. Liszka), [w:] H. Cervinkova, B.D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocławpl_PL
dc.referencesKołak W. (1998), W trosce o dzieci ulicy, „Nasz Animator”, nr 4pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesKonecki K. (2005), Teoria ugruntowana a kontekst odkrycia. Naturalna historia pewnego badania, [w:]: E. Hałas, K.T. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesKonecki T. K. (2009), Przedmowa, [w:] K. Charmaz, Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej (tłum. B. Komorowska), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesKorczak J. (1992), Dzieła, t.1, Dzieci ulic. Dziecko salonu, Oficyna Wydawnicza Latona, Warszawapl_PL
dc.referencesKosewski M. (1985), Ludzie w sytuacjach pokusy i upokorzenia, Wiedza Powszechna, Warszawapl_PL
dc.referencesKostrzyńska M. (2010), Challenges faced by a researcher – the understanding participant in the world of the Homeless, [w:] M. Granosik, A. Gulczyńska, E., Marynowicz-Hetka (red.), Participative Approaches in Social Work Research, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesKundera M. (1998), Tożsamość (tłum. M. Bieńczyk), Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawapl_PL
dc.referencesKunowski S. (2000), Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawapl_PL
dc.referencesLabov W., Cohen P., Robins C., Lewis J. (1969), A Study of a Non-Standard English of Negro and Puerto Rican Speakers in New York City, vol. I, Phonological and Grammatical Analysis, vol. II, The Use of Project no. 3288, Office of Education, Washington, DC.pl_PL
dc.referencesLabov W. (1972a), Rules for Ritual Insults, [w:] D. Sudnov, Studies in Social Interaction, The Free Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesLabov W. (1972b), The Logic of Nonstandard English, [w:] P. Giglioli, Language and Social Context, Penguin Bookpl_PL
dc.referencesLepalczyk I. (1972), Wykolejenia dzieci i dorosłych w małym mieście. Wybrane zagadnienia pedagogiczno-społeczne, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Warszawapl_PL
dc.referencesLeppert R. (1998), Nauczyciel jako adaptacyjny technik, refleksyjny praktyk, transformatywny intelektualista, [w:] W. Prokopiuk (red.), Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, TRANS HUMANA, Białystokpl_PL
dc.referencesLindesmith A.R., Strauss A.L., Denzin N.K. (1975), Social Psychology, Hinsdale, The Dryden Press, Illinoispl_PL
dc.referencesManstead A.S.R. i inni (2001), Psychologia społeczna (Encyklopedia Blackwella), Warszawapl_PL
dc.referencesMarshall G. (2004), Słownik socjologii i nauk społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (1987), Pomoc w rozwoju dziecku i rodzinie, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (1998), Społeczno-pedagogiczny wymiar działania w edukacji i w pracy socjalnej – na marginesie lektury tekstów, [w:] E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, E. Cyrańska E. (red.), Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka. Stan i perspektywy, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2001), Profesje społeczne i działanie społeczne w edukacji i w pracy socjalnej – w poszukiwaniu społeczno-pedagogicznego wymiaru działania społecznego, [w:] E. Marynowicz- Hetka, J. Piekarski, D. Śmierzyński (red.), Problemy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Z warsztatów badawczych polsko-słowackich, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E., Piekarski J., Wagner A. (2001), Wprowadzenie, [w:] Profesje społeczne w Europie. Z problemów kształcenia i działania, Biblioteka Pracownika Socjalnego, Wydawnictwo „Śląsk”, Katowicepl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2007), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMazurkiewicz E. (1995), Diagnostyka w pedagogice społecznej, [w:] I. Lepalczyk, T. Pilch (red.), Pedagogika społeczna, Wydawnictwo „Żak”, Warszawapl_PL
dc.referencesMead G.H. (1975), Umysł, osobowość i społeczeństwo, tłum. Z. Wolińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesMelchior M. (1990), Społeczna tożsamość jednostki, Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Warszawa,pl_PL
dc.referencesMelosik Z. (1995), Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Edytor, Poznań–Toruńpl_PL
dc.referencesMelosik Z. (1998), Obywatelstwo, czas (historia) i przestrzeń (geografia), [w:] Z. Melosik, K. Przyszczypkowski (red.), Wychowanie obywatelskie. Studium teoretyczne, porównawcze, empiryczne, Edytor, Poznań–Toruńpl_PL
dc.referencesMendel M. (2006), Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa, [w:] M. Mendel (red.), Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesMęczkowska A. (2006), Locus educandi. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej, [w:] Mendel M. (red.), Pedagogika miejsca, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesMikołajewicz W. (1999), Praca socjalna jako działania wychowawcze, Biblioteka Pracownika Socjalnego, Katowicepl_PL
dc.referencesO’Donnell Mike (1981), A New Introduction to Sociology, Harrappl_PL
dc.referencesPayne M. (1991), Modern Social Work Theory, Macmillan Press LTDpl_PL
dc.referencesPiekarski J. (2001), Problemy pedagogiki społecznej jako dyscypliny akademickiej, [w:] E. Marynowicz- Hetka, J. Piekarski, D. Śmierzyński (red.), Problemy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Z warsztatów badawczych polsko-słowackich, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesPiekarski J. (2007), U podstaw pedagogiki społecznej. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesPilch T. (1995), Metoda organizowania środowiska, [w:] red. T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo „Żak”, Warszawapl_PL
dc.referencesPiotrowski A. (1985), Pojęcie tożsamości w tradycji interakcjonizmu symbolicznego, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 3pl_PL
dc.referencesPrawda M. (1989), Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości (O koncepcji badań biograficznych Fritza Schütze), „Studia Socjologiczne”, nr 4pl_PL
dc.referencesPyżalski J., Merecz D. (2010), Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli. Pomiędzy wypaleniem zawodowym a zaangażowaniem, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Krakówpl_PL
dc.referencesRadlińska H. (1961), Pedagogika społeczna, Ossolineum, Warszawapl_PL
dc.referencesRichmond M. (1917), Social Diagnosis, Russell Sage Foundation, New Yorkpl_PL
dc.referencesRokuszewska-Pawełek A. (2002), Chaos i przymus. Trajektoria wojenna Polaków – analiza biograficzna, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesRutkowiak J. (1995), Pulsujące kategorie jako wyznaczniki mapy odmian myślenia o edukacji, [w:] J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Krakówpl_PL
dc.referencesSchutze F. (1997), Trajektorie cierpienia, jako przedmiot badań socjologii interpretatywnej, „Studia Socjologiczne”, nr 1pl_PL
dc.referencesSkulicz D. (1998), Badanie w działaniu, [w:] S. Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesSmagacz-Poziemska M., Nóżka M., Frysztacki K. (2011), Dzieci ulicy, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.referencesSmolińska-Theiss B. (1993), Dzieciństwo w małym mieście, Uniwersytet Warszawski, Warszawapl_PL
dc.referencesStrauss A. (1969), Mirrors and Masks. The Search for Identity, University of California Medical Center San Francisco, California, Sociology Presspl_PL
dc.referencesStrauss A.L (1987), Qualitative Analysis for Social Scientists, Cambridge University Press, Cambridgepl_PL
dc.referencesStrauss A.L., Corbin J. (1990), Basics of Qualitative Research. Grounded Theory Procedures and Techniques, SAGE Publications Ltd. First edition. Thusand Oakispl_PL
dc.referencesStrauss A.L., Fagerhaugh S., Suczek B. etc. (1985), Social Organization of Medical Work, Chicago Presspl_PL
dc.referencesSzacki J. (1983), Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSzkudlarek T. (1999), Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Krakówpl_PL
dc.referencesSzkudlarek T. (2003), Pedagogika krytyczna, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesSzkudlarek T., Śliwerski B. (1991), Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, (wyd. 2 poprawione, rozszerzone), Kraków 1993pl_PL
dc.referencesSzkudlarek T. (red.) (1995), Różnica, tożsamość, edukacja: szkice z pogranicza, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Krakówpl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2001), Program wychowawczy szkoły, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawapl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2003a), Nauki o wychowaniu wobec wyzwań postmodernizmu, „Chowanna”, R. XLVI (LIX), t. I(20)pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2003b), Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Krakówpl_PL
dc.referencesTheiss W. (1984), Radlińska, wyd. II, Wiedza Powszechna, Warszawapl_PL
dc.referencesTilmann K. J. (1996), Teorie socjalizacji, Społeczność – instytucja – upodmiotowienie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesTurner J.H. (1998), Socjologia. Koncepcje i ich zastosowanie, przek. E. Różalska, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznańpl_PL
dc.referencesTurner R.H. (2006), Koncepcja siebie w interakcji społecznej, [w:] A. Jasińska-Kania, L.M. Nijakowski, J. Szacki, M. Ziółkowski (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawapl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2003), Pedagogika społeczna w Niemczech. Stanowiska teoretyczne i problemy praktyki, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2004), Koncepcja „środowiska” w teorii pedagogiki społecznej Aleksandra Kamińskiego a idea „Lebenswelt”, [w:] E. Marynowicz-Hetka, H. Kubicka, M. Granosik (red.), Aleksander Kamiński i jego twórczość pedagogiczna. Dyskusja o przeszłości wobec teraźniejszości i przyszłości, Wydawnictwo UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D. (2005), Pedagogiczna perspektywa w badaniach narracyjno-biograficznych, [w:] L. Koczanowicz, R. Nahirny, R. Włodarczyk (red.), Narracje – (auto)biografia – etyka, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocławpl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W. (1999), Kwestia biedy dzieci (na przykładzie Łodzi). „Problemy Polityki Społecznej. Studia i Dyskusje”, vol. 1pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W. (2009), Bieda dzieci w środowisku wielkomiejskim (na przykładzie Łodzi), „Polityka Społeczna”, nr 9pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W. (red.) (1998), Żyć i pracować w enklawach biedy, Instytut Socjologii UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W. (red.) (1999), (Żyć) Na marginesie wielkiego miasta, Instytut Socjologii UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., Grotowska-Leder J. (1996), Wielkomiejska bieda w okresie transformacji. Zasiłkobiorcy pomocy społecznej, Instytut Socjologii UŁ, Łódźpl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., Jankowski B. (2010), Mieszkańcy enklaw biedy 10 lat później, Instytut Socjologii UŁ, Wydawnictwo Biblioteka, Łódźpl_PL
dc.referencesWilson T.P. (1973), Normative and Interpretative Paradigms in Sociology, [w:] J.D. Douglas (ed.), Understanding Everyday Life. Toward the Reconstruction of Sociological Knowledge, Routledge & Kegan Paul, Londonpl_PL
dc.referencesWitkowski L. (2001), Normatwyność pedagogiczna w świetle przekrojów i przekształceń w humanistyce i kulturze współczesnej (próba rekonesansu), „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr specjalnypl_PL
dc.referencesZaręba E. (1998), Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice, [w:] S. Palka (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo UJ, Krakówpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-983-4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe