Show simple item record

dc.contributor.authorSokołowski, Jarosław
dc.contributor.editorDuraj, Jan
dc.contributor.editorSajnóg, Artur
dc.date.accessioned2019-09-17T07:28:23Z
dc.date.available2019-09-17T07:28:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSokołowski J., Wartość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa jako podstawa oceny i wynagradzania menedżerów, [w:] Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Duraj J., Sajnóg A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 263-275, doi: 10.18778/7525-866-0.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-866-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30192
dc.description.abstractTop-managers are the people, who have a most important influence on company value end creating and utilizing intellectual capital of company. So very important for business development and its quality factors are payments and performances appraisal systems. In this article we presents the key problems of measurement intellectual capital as the component of company value. Next we presents two roles, which plays managers in creating and utilizing the intellectual capital in companies. We presents so some proposals to managers remunerations systems which should be effective on this field. They are the long term incentives /LTI/, which can create long term motivation of managers to building the intellectual capital and value of companies. For example, success compensations and managers options have be good mechanisms to connecting managers remunerations with intellectual capital in companies.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj J., Sajnóg A. (red.), Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcompany valuepl_PL
dc.subjectintellectual capitalpl_PL
dc.subjecttop-managerspl_PL
dc.subjectmanagers remunerationspl_PL
dc.subjectlong term incentivespl_PL
dc.subjectwartość firmypl_PL
dc.subjectkapitał intelektualnypl_PL
dc.subjectmenedżerowiepl_PL
dc.subjectwynagrodzenia menedżerówpl_PL
dc.subjectdługoterminowe zachętypl_PL
dc.titleWartość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa jako podstawa oceny i wynagradzania menedżerówpl_PL
dc.title.alternativeIntellectual capital and managers remunerations and performans appraisalpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number263-275pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSpołeczna Akademia Nauk w Łodzipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-323-8
dc.referencesBratnicki M., Pomiar kapitału intelektualnego, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2000, nr 11.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Strużyna J., Dyduch W., Kapitał intelektualny – odwieczne problemy a nowe propozycje metodologiczne, [w:] Kapitał intelektualny, dylematy i wyzwania, WSB-NLU, Nowy Sącz 2001pl_PL
dc.referencesDobija D., Możliwości pomiaru kapitału intelektualnego organizacji i jego prezentacji w sprawozdaniach finansowych, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Z. 553, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesDuraj J. (red.), Instrumenty i sposoby zarządzania kapitałem przedsiębiorstwa, „Acta Universitatis Lodziensis” 2012, Folia Oeconomica 267, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesFijałkowska J., Finansowe i niefinansowe metody pomiaru oraz prezentacji w sprawozdaniach kapitału intelektualnego, rozprawa doktorska, SWSPiZ, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSokołowski J., Strategia wynagrodzeń a budowa kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, [w:] E. Urbanowska-Sojkin (red.), Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesSokołowski J., Jóźwicki R., Wynagrodzenia naczelnego kierownictwa a efektywność i wartość spółek kapitałowych, [w:] J. Duraj, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesSopińska A., Wachowiak P., Jak mierzyć kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie, „E-Mentor” 2004, nr 2.pl_PL
dc.referencesUrbanek G., Bohdanowicz L., Krytyczna analiza współczynnika intelektualnej wartości dodanej, „Przegląd Organizacji” 2012, nr 11.pl_PL
dc.referencesUrbanek P., Nadzór korporacyjny a wynagrodzenia menedżerów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesWiatrak A. P., Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w organizacji – istota i podstawowe zależności, „Problemy Zarządzania” 2007, nr 4.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-866-0.14


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe