dc.contributor.author | Madalińska-Michalak, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T11:31:45Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T11:31:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Madalińska-Michalak J., Oferta edukacyjna i jakość kształcenia w publicznych liceach ogólnokształcących w Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, doi: 10.18778/7525-921-6 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-921-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/29342 | |
dc.description.abstract | Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Książka powstała na bazie projektu naukowo-badawczego „Oferta edukacyjna i jakość
kształcenia w publicznych liceach ogólnokształcących – aspekt porównawczy”, który był
realizowany w ramach grantu Prezydenta Miasta Łodzi na badania zespołowe, w ramach
programu „Współpraca z wyższymi uczelniami”. Czas trwania projektu: 02 kwietnia – 30
listopada 2012 r.
Praca naukowa finansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu
Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | jakość kształcenia | pl_PL |
dc.subject | doskonalenie nauczania | pl_PL |
dc.subject | oferta edukacyjna | pl_PL |
dc.subject | licea ogólnokształcące | pl_PL |
dc.title | Oferta edukacyjna i jakość kształcenia w publicznych liceach ogólnokształcących w Łodzi | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013 | pl_PL |
dc.page.number | 239 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Dydaktyki i Kształcenia Nauczycieli | pl_PL |
dc.references | Baranowski P. (2010).Trendy na rynku pracy i rynku edukacyjnym województwa łódzkiego. Łódź: „Księży Młyn” Dom Wydawniczy. | pl_PL |
dc.references | Bartz B. (2000). Międzynarodowa certyfikacja jakości kształcenia. Płock: Wydawnictwo Naukowe NOVUM. | pl_PL |
dc.references | Blanchard K., O`Connor M. (1998). Zarządzanie poprzez wartości. Tłum. D. Bakalarz. Warszawa: Studio Emka. | pl_PL |
dc.references | Blikle A. (2012). Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu. Warszawa: Inicjatywa Firm Rodzinnych. | pl_PL |
dc.references | Bogaj A. (2003). Liceum. W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, tom 2, red. T. Pilch. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Bogaj A., Kwiatkowski S.M., Szymański M. J. (1998). Edukacja w procesie przemian społecznych. Warszawa: IBE. | pl_PL |
dc.references | Bray M. (2012). Korepetycje. Cień rzucany przez szkołę. Tłum. K. Chodzińska. Warszawa: Wolters Kluwer. | pl_PL |
dc.references | Bruner J. (2006). Kultura edukacji. Przeł. T. Brzostowska-Tereszkiewicz. Kraków: Universitas. | pl_PL |
dc.references | Brzezińska A. (2000). Miejsce ewaluacji w procesie kształcenia. W: Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, red. A. Brzezińska, J. Brzeziński. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora. | pl_PL |
dc.references | Brzeziński J., Eliasz A. (red.) (2003). Ocena wewnętrzna i zewnętrzna jakości kształcenia w szkołach wyższych. Warszawa: ACADEMICA Wyd. SWPS. | pl_PL |
dc.references | Cochran-Smith M., Lytle S. L. (2009). Inquiry as Stance: Practitioner Research in the Next Generation. New York: Teachers College Press. | pl_PL |
dc.references | Condorcet J.A.N. (1948). Projekt organizacji wychowania publicznego. Tłum. Cz. Jastrzębiec-Kozłowski. Warszawa: PZWS. | pl_PL |
dc.references | Dolata R. (2008). Szkoła – segregacje – nierówności. Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. | pl_PL |
dc.references | Dudzikowa M. (2010). Z teorii i metodologii badań. W: Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, red. M. Dudzikowa, R. Wawrzyniak-Beszterda. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Dudzikowa M., Wawrzyniak-Beszterda R. (red.) (2010). Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Fedorowicz M., Wojciuk A. (red.) (2012) Raport o stanie edukacji 2011. Warszawa: IBE. | pl_PL |
dc.references | Gutek G. (2003). Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. Gdańsk: GWP. | pl_PL |
dc.references | Hamrol A., Mantura W. (1998). Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Warszawa – Poznań: PWN. | pl_PL |
dc.references | Hejwosz D. (2010). Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Hornowska E. (2003). O pomiarze jakości usług w obszarze edukacji. W: Ocena wewnętrzna i zewnętrzna jakości kształcenia w szkołach wyższych, J. Brzeziński, A. Eliasz (red.). Warszawa: ACADEMICA Wyd. SWPS. | pl_PL |
dc.references | Julia D. (1992). Słownik filozofii. Katowice: Wydawnictwo „Książnica”. | pl_PL |
dc.references | Kaczmarek S. (2001). Rewitalizacja terenów poprzemysłowych. Nowy wymiar rozwoju miast. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Kiliński A. (1979). Jakość. Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne. | pl_PL |
dc.references | Koch R. (1997). Słownik zarządzania i finansów: narzędzia, terminy, techniki od A do Z. Tłum. P. Jędrusik. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. | pl_PL |
dc.references | Komisja Europejska (2010). Drugoroczność w kształceniu obowiązkowym w Europie: Regulacje i statystyki. Warszawa: FRSE. | pl_PL |
dc.references | Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Koncepcja kształcenia ogólnego w polskich szkołach (1991). Warszawa: MEN. | pl_PL |
dc.references | Kontynuacja przemian. Raport o stanie edukacji 2011 (2012). red. M. Fedorowicz, A. Wojciuk. Warszawa: IBE | pl_PL |
dc.references | Krajewska A. (2004). Jakość kształcenia akademickiego – ujęcie pedagogiczne. Białystok: Trans Humana. | pl_PL |
dc.references | Kruszewski K. (2003). Wstęp. W: J. McBeath, M. Schratz, D. Mewret, L. Jakobsen. Czy nasza szkoła jest dobra? Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Kupisiewicz Cz. (2012). Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska H. (2011). Wstęp. W: Jakość kształcenia akademickiego w świecie mobilności i ryzyka, red. H. Kwiatkowska, R. Stępień. Pułtusk: Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska H., Stępień R. (red.) (2011). Jakość kształcenia akademickiego w świecie mobilności i ryzyka, red. Pułtusk: Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. | pl_PL |
dc.references | Liszewski S. (2009). Łódź. Monografia miasta. Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Lock D. (2002). Podręcznik zarządzania jakością. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | MacBeath J., Schratz M., Meuret D., Jakobsen I. (2003). Czy nasza szkoła jest dobra? Warszawa: WSiP. | pl_PL |
dc.references | Malenda A. (2003). Ewaluacja. W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, tom I, red. T. Pilch. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Markowski T. (red.) (2006). Rewitalizacja Księżego Młyna. Biuletyn KPZK PAN. Zeszyt 229. | pl_PL |
dc.references | Mazurkiewicz G. (red.) (2010). Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Melosik Z. (2002). Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy. Poznań: Wydawnictwo „Wolumin”. | pl_PL |
dc.references | Michalak J. M., Marciniak M. (2011). Ewaluacja a rozwój nauczyciela i szkoły w kontekście pracy z danymi. W: G. Michalski (red.), Ewaluacja a jakość edukacji. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Michalak J. M. (2010). Profesjonalizm w zawodzie nauczyciela. W: J. M. Michalak (red.), Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.references | Mizerek H. (2012). Jakość edukacji. Dyskursy, które wybrzmiały, milcząc. W: Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, red. G. Mazurkiewicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Mizerek H. (2010a). Dyskretny urok ewaluacji. W: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty, red. G. Mazurkiewicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Mizerek H. (2010b). „Twarze” i „gęby” ewaluacji – perspektywa naukowa. W: Autoewaluacja w szkole, red. E. Tołwińska-Królikowska. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. | pl_PL |
dc.references | Nawroczyński B. (1931). Zasady nauczania. Warszawa: Książnica – Atlas. | pl_PL |
dc.references | Nowacki T. W. (1998). Kształcenie ogólne i zawodowe. W: Nowe uwarunkowania edukacji, red. S.M. Kwiatkowski. Warszawa: IBE. | pl_PL |
dc.references | Nowacki T., Korabinowska-Nowacka K., Baraniak B. (2000). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo WSP Towarzystwo Wiedzy Powszechnej. | pl_PL |
dc.references | Nowak S. (1970). Metodologia badań socjologicznych. Zagadnienia ogólne. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Nowakowska-Siuta R. (2007). Szkoła – geneza i rozwój. W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, tom 4, red. T. Pilch. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Nowosad I. (2010). Możliwości i ograniczenia oddziaływania polityki oświatowej na jakość pracy szkoły. W: I. Nowosad, I. Mortag, J. Ondráková (red.), Jakość życia i jakość szkoły. Wprowadzenie w zagadnienia jakości i efektywności pracy szkoły. Zielona Góra: Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego. | pl_PL |
dc.references | Nussbaum M. (2008). W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (1976). Podstawy wykształcenia ogólnego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (2001). Nowy słownik pedagogiczny. Wydanie 3. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (2003). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2010/2011 (2011). GUS, Departament Badań Społecznych i Warunków Życia. Warszawa: Zakład Wydawnictw Statystycznych. | pl_PL |
dc.references | Panek A. (2002). Zajęcia pozalekcyjne w reformowanej szkole. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej | pl_PL |
dc.references | Parasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L.L. (1985). A conceptual model of service quality and its implication for future research. Journal of Marketing, 49, 41– 50. | pl_PL |
dc.references | Pawlak C. (2007). Muzealizacja, rewitalizacja czy destrukcja? Wobec dziedzictwa XIX wiecznej architektury. Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe. | pl_PL |
dc.references | Payne A. (1996). Marketing usług. Warszawa: PWE. | pl_PL |
dc.references | Pirsig R. M. (1994). Zen i sztuka oporządzania motocykla. Warszawa: Wydawnictwo „Rebis”. | pl_PL |
dc.references | Piwowarski R. (2006). Edukacja z perspektywy lokalnej i międzynarodowej. Warszawa: IBE. | pl_PL |
dc.references | PN-EN ISO 9000 (2001). Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Warszawa: PKN. | pl_PL |
dc.references | Potoczna M., Warzywoda-Kruszyńska W. (2009). Kobiety z łódzkich enklaw biedy. Bieda w cyklu życia i międzypokoleniowym przekazie. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Průcha J. (2004). Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Tłum. M. Politowicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Putkiewicz E. (2012). Przedmowa do wydania polskiego. W: M. Bray, Korepetycje. Cień rzucany przez szkołę. Tłum. Karolina Chodzińska. Warszawa: Wolters Kluwer. | pl_PL |
dc.references | Raporty na temat wielkich miast Polski (2011), www.pwc.com/pl/wielkie-miastapolski/lodz-ludzie.jhtml, dostęp 10.12.2012. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych, Dziennik Ustaw z 2004 roku, Nr 26, poz. 232 oraz z 2009 roku, Nr 31, poz. 208. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Dziennik Ustaw z 2007 roku, Nr 83., poz. 562 z późniejszymi zmianami. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 07 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dziennik Ustaw z 2009 roku, Nr 168, poz.1324. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 roku, Nr 4, poz. 17. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dziennik Ustaw z dnia 30 sierpnia 2012 roku, poz. 977. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dziennik Ustaw z 2012 roku, poz. 204. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych, Dziennik Ustaw z 2011 roku, Nr 142, poz. 831. | pl_PL |
dc.references | Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WAiP. | pl_PL |
dc.references | Scott P. (1994). Recent Development in Quality Assessment in Great Britain. W: D. Westerheijden, J. Brennan, P. Maassen (red.), Changing Context of Quality Assessment. Recent Trends in Western European Higher Education. Utrecht: Uitgeverij Lemma B.V. | pl_PL |
dc.references | Skrzypek E. (2000). Jakość i efektywność. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. | pl_PL |
dc.references | Silova I. (2010). Private tutoring in Eastern Europe and Central Asia: Policy choices and implications. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 40 (3), 327–344. | pl_PL |
dc.references | Słownik języka polskiego (2005). Opracowanie: E. Sobol. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Sobotka A. (2013). Podsumowanie raportów. Raport opracowany w ramach projektu systemowego „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS. http://www.ore.edu.pl, dostęp 25.02.2013 | pl_PL |
dc.references | Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie edukacji 2011 (2011). Red. M. Fedorowicz, M. Sitek. Warszawa: IBE | pl_PL |
dc.references | Statystyka Łodzi (2010). Łódź: Urząd Statystyczny w Łodzi. | pl_PL |
dc.references | Stróżyński K. (2003). Jakość pracy szkoły praktycznie. Łódź: PWN. | pl_PL |
dc.references | Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi (2002). Łódź: Urząd Miasta Łodzi. | pl_PL |
dc.references | Swaniewicz P., J. Krukowska, P. Nowicka (2011). Zaniedbane dzielnice w polityce wielkich miast. Warszawa: Elipsa. | pl_PL |
dc.references | Szymczak M. (red.) (1988). Słownik języka polskiego, tom I. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Uproszczony Lokalny Program Rewitalizacji wybranych terenów śródmiejskich oraz pofabrycznych Łodzi na lata 2004–2013. Załącznik do uchwały Nr LVI/1065/09 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 29 kwietnia 2009 r. | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska W. (1999). Kwestia ubóstwa dzieci (na przykładzie Łodzi). Problemy Polityki Społecznej. Studia i Dyskusje, 1, 139–151. | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska W. (2010a). Od badań nad biedą do badań nad procesem dziedziczenia biedy – łódzka szkoła badań nad biedą i pomocą społeczną. Praca Socjalna. Numer specjalny lipiec-sierpień, 5–21. | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska W. (2010b). Wszystkie dzieci są nasze? – bieda wśród dzieci. Problemy Wczesnej Edukacji, 1(11), 54–62. | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska W. (red.) (1998). Żyć i pracować w enklawach biedy. Łódź: Instytut Socjologii. | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska W., Golczyńska-Grondas A. (2010). Wzmocnić szanse i osłabić transmisję biedy wśród mieszkańców miast województwa łódzkiego – WZLOT. Łódź: Wydawnictwo „Biblioteka”, Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, Fundacja Instytut Inicjatyw Społecznych. | pl_PL |
dc.references | Warzywoda-Kruszyńska W., Grotowska-Leder J. (1998). Concentration of Poverty in Polish Large City: The Example of Łódź. East Central Europe – L'Europe du Centre-Est Vol. 20–23, parts 3–4 (1993–1996), 79–93. | pl_PL |
dc.references | Wnuk-Lipińska E., Wójcicka M. (red.) (1995). Jakość w szkolnictwie wyższym. Przykład Polski. Warszawa: Wydawnictwo TEPIS. | pl_PL |
dc.references | Wójcicka M. (2002b). Studia zawodowe w Polsce. Problemy i perspektywy. Warszawa: Wyd. CBPNiSzW Uniwersytet Warszawski. | pl_PL |
dc.references | Wójcicka M. (red.) (1997). Zapewnienie jakości kształcenia. Wprowadzenie do samooceny. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych. | pl_PL |
dc.references | Wójcicka M. (red.) (2001). Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny. Warszawa: Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego UW. | pl_PL |
dc.references | Wójcicka M. (red.) (2002). Dywersyfikacja w szkolnictwie wyższym. Uwarunkowania i perspektywy. Warszawa: Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego, Uniwersytet Warszawski. | pl_PL |
dc.references | Zaczyński Wł. P. (1990). Uczenie się przez przeżywanie: rzecz o teorii wielostronnego kształcenia. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl_PL |
dc.references | Zwolińska M. (2013). Zarządzanie siecią szkół ponadgimnazjalnych w Łodzi. Raport opracowany w ramach projektu systemowego „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS. http://www.ore.edu.pl, dostęp 25.02.2013 | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-921-6 | |