Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLasek, Mirosława
dc.contributor.authorNowak, Ewa
dc.contributor.authorPęczkowski, Marek
dc.date.accessioned2019-07-02T08:59:53Z
dc.date.available2019-07-02T08:59:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29127
dc.description.abstractW artykule przedstawiono próbę przewidywania kierunków działań rozwojowych gospodarstwa agroturystycznego. Zastosowano technikę znaną w marketingu jako analiza koszykowa. Analiza dotyczy współzależności przedsięwzięć Podejmowanych przez poszczególne gospodarstwa agroturystyczne. Dzięki odkryciu współzależności między cechami, możemy tworzyć reguły postaci: jeżeli cecha A towarzyszy określonemu zdarzeniu, to możemy się spodziewać, że cecha B będzie także towarzyszyć temu zdarzeniu. W naszym przypadku będziemy rozważać, jakie inwestycje gospodarstwa agroturystyczne podejmują łącznie oraz jaka jest kolejność podejmowanych inwestycji - posłuży nam do tego analiza asocjacji oraz analiza sekwencji, przeprowadzane przy wykorzystaniu programu Enterprise Miner firmy SAS (2003). Analiza asocjacji pozwoli sformułować wnioski co do tego, jakie przedsięwzięcia poszczególne gospodarstwa realizują jednocześnie, a analiza sekwencji odnaleźć przedsięwzięcia realizowane przez gospodarstwa kolejno w określonych odstępach czasu. Analizę przeprowadzono na przykładzie gospodarstw agroturystycznych w regionie świętokrzyskim.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents an attempt to predict the course of development activity on agrotourism farms. A well-known marketing technique, market basket analysis, has been implemented which concerns the interdependencies of investments undertaken by lndividual agrotourism farms. Due to the discovery of Interdependencies between dlfferent features, rules can be created: if feature A accompanies a partlcular event it may be expected that feature B will accompany this event as well. In this case, lnvestments made Jointly by agrotourism farms will be considered in the order in which they are made. Association analysis and sequence analysis were conducted with the SAS Enterprise Miner programme (2003). Association analysis will help flnd out what investments have been implemented at individual farms simultaneously, while sequence analysis will allow Identification of investments consecutively implemented by farms measured at specific intervals. The analysis has been conducted using the example of the Świętokrzyskie Województwo.pl_PL
dc.description.sponsorshipZeszyt dofinansowany przez Komitet Nauk Geograficznych PANpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjectagroturystykapl_PL
dc.subjectgospodarstwo agroturystycznepl_PL
dc.subjectanaliza koszykowapl_PL
dc.subjectanaliza asocjacjipl_PL
dc.subjectanaliza sekwencjipl_PL
dc.subjectagrotourismpl_PL
dc.subjectagrotourism farmpl_PL
dc.subjectmarket basket analysispl_PL
dc.subjectassociation analysispl_PL
dc.subjectsequence analysispl_PL
dc.titleZastosowanie reguł asocjacji i sekwencji zdarzeń do analizy działalności inwestycyjnej gospodarstw agroturystycznychpl_PL
dc.title.alternativeAssociation and Sequence Rules of Events in an lnvestment Analysis of Agrotourism Farmspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008pl_PL
dc.page.number57-73pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawskipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZakład Geografii Regionalnej, Instytut Geografii, Akademia Świętokrzyskapl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawskipl_PL
dc.referencesBerry, M.J.A., Linoff, G.S., 2004. Data Mining Techniques. For Marketing. Sales and Customer Relationship Management, Wlley Publishing. Inc, Indianopolls, Indiana.pl_PL
dc.referencesClarke, J., 1999. Marketing Structures for Farm Tourism: Beyond the Original Provider of Rural Tourism. Journal of Sustainable Tourism, vol. 7, Channel View Publications/ Multilingual Matters Ud.pl_PL
dc.referencesData Mining Using SAS Enterprise Miner: A Case Study Approach, 2003, SAS Institute Inc. Cary. NC, USA.pl_PL
dc.referencesDavidson, R., 1993, Turystyka. Longman Group Limited.pl_PL
dc.referencesDrzewiecki, M., 1995, Agroturystyka, Instytut Wydawniczy „Świadectwo".pl_PL
dc.referencesKryński, Z., 2003, Stan rozwoju bazy turystycznej w gospodarstwach agroturystycznych Regionu Karpackiego i Gór Świętokrzyskich, Ekonomika Rolnictwa, 1. z. 9. s. 125.pl_PL
dc.referencesMłynarczyk, K., 2002. Agroturystyka, Wydawnictwo UWM, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesPałka, E. 2006, Agroturystyka a ochrona środowiska w regionie Gór Świętokrzyskich, (w:) Funkcje turystyki i krajo znawstw a w strategii rozwoju regionów w Polsce, red. B. Wójtowicz, Instytut Geografii Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach, Kielce.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmlasek@wne.uw.edu.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailewa.nowak@pu.kielce.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailmpeczkowski@wne.uw.edu.plpl_PL
dc.relation.volume18pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord