Show simple item record

dc.contributor.authorŻemła, Michał
dc.contributor.authorŻemła, Anna
dc.date.accessioned2019-06-24T09:44:35Z
dc.date.available2019-06-24T09:44:35Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28912
dc.description.abstractThe authors point to location as one of the basic factors affecting the competitiveness of a winter sports destination (understood as an area where skiers are provided with both basic and complementary services). The effect and significance of individual location factors as regards the functioning of a winter spoils destination have also been discussed.pl_PL
dc.description.abstractW artykule wskazano na lokalizację jako na jeden z podstawowych czynników kształtujących konkurencyjność ośrodka narciarskiego (uważanego za obszar, na terenie którego świadczone są usługi podstawowe i dodatkowe dla narciarzy). Omówiony został także wpływ i znaczenie poszczególnych czynników lokalizacji na funkcjonowanie ośrodka narciarskiego.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1
dc.subjectwinter sports destinationpl_PL
dc.subjectlocationpl_PL
dc.subjectcompetitivenesspl_PL
dc.subjectośrodek narciarskipl_PL
dc.subjectlokalizacjapl_PL
dc.subjectkonkurencyjnośćpl_PL
dc.titleThe Importance of Location for the Competitiveness of a Winter Sport Destinationpl_PL
dc.title.alternativeWpływ czynników lokalizacji na konkurencyjność ośrodka narciarskiegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number71-83pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationGórnośląska Wyższa Szkoła Handlowa W Katowicach, Katedra Turystykipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiuro Projektowo-Badawcze Arch-Urbspl_PL
dc.referencesBaranowska-Janota M., 1978, Metoda wyznaczania terenów dla narciarstwa zjazdowego, „Człowiek 1 Środowisko" , t. 2, z. 2, s. 43-51.pl_PL
dc.referencesBaranowska-Janota M., 1998, Metoda określania chłonności turystycznej na przykładzie obszarów górskich województwa krośnieńskiego, „Człowiek i Środowisko“, t. 22, z. 1, s. 121-138.pl_PL
dc.referencesBogdanowski J., Łuczyńska-Bruzda m., NovAk Z„ 1981, Architektura krajobrazu, PWN, Warszawa-Kraków.pl_PL
dc.referencesFlagestad A., Hope C. A., 2001, Strategie success in winter sports destinations: a sustainable value creation perspective, „Tourism Management", vol. 22, no. 5, s. 445- 461.pl_PL
dc.referencesGodlewska H., 2001, Lokalizacja działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, WSHiFM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGolembski G. (red.), 2002, Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, AE, Poznań.pl_PL
dc.referencesHudson S., 2000, Snow Business. A Study of the International Ski Industry, Cassel, London.pl_PL
dc.referencesHunter C., 1997, Sustainable tourism as an adaptive paiadigm, "Annals of Tourism Research", vol. 24, no. 4, s. 850-867.pl_PL
dc.referencesJędrzejczyk I. (red.), 2002, Rozwój funkcji turystycznej i rekreacyjnej polskich obszar ów górskich, AWF, Katowice.pl_PL
dc.referencesKlasik A., Kuźnik F., 1999, Konkurencyjność regionów w przestrzeni europejskiej, [w:] Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej, t. 1, AE, Katowice, s. 33-46.pl_PL
dc.referencesKozłowski S., 1973, Czynniki kształtujące krajobraz, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Oddział w Rzeszowie, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesKrzymowska-Kostrowicka A., 1997, Geoekologia turystyki i wypoczynku, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKurek Z., 1999, Rozwój turystyki i jej wpływ na środowisko przyrodnicze Alp, „Turyzm", t. 9. z. 2, s. 161-169.pl_PL
dc.referencesMiddleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiddleton V. T. C„ Hawkins R, 1998, Sustainable Tourism. A Marketing Perspective, Buttenworth-Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesNaumowicz K., 1993, Potencjał turystyczny i regionalizacja turystyczna Polski, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl_PL
dc.referencesPearce D., 1996, Tourism development, Longman, Harlow.pl_PL
dc.referencesSmeral E., 1996, Importance and development of Austria’s Alpine Tourism industry, |w:| Materiały pokonferencyjne konjerencji Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned, 12-13.05.1996, University of Innsbruck, Innsbruck.pl_PL
dc.referencesSzponar A., 2003, Fizjografia urbanistyczna, Wyd.Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWejchert K., 1984, Elementy kompozycji urbanistycznej, Wyd. Arkady, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWiniarski B., 1999, Konkurencyjność: kryterium wyboru czy kierunek strategii i cel polityki regionalnej? [w:] M. Klamut (red.), Konkurencyjność regionów, AE, Wroclaw, s. 9-19.pl_PL
dc.referencesWolski P., 2002, Przyrodnicze podstawy kształtowania krajobrazu, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWysocki Cz., Sikorski P., 2000, Zarys fitosocjologii stosowanej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻemła M., 2003, Podstawy projektowania strategii kształtowania produktu turystycznego regionu, GWSH, Katowice.pl_PL
dc.relation.volume16pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record