Show simple item record

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.date.accessioned2019-05-29T11:09:36Z
dc.date.available2019-05-29T11:09:36Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28745
dc.description.abstractThe article is based on the Total Quality Management (TQM) philosophy assumption that “By satisfying the inside client's needs as fully as possible, we can equally satisfy the outside client’s needs". The author highlights the key role of the involvement and satisfaction on the part of hotel personnel in achieving the goals of the firm by giving examples from actual hotels.pl_PL
dc.description.abstractWychodząc z propagowanego w filozofii TQM (Total Quality Management) założenia, że ,Jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klienta wewnętrznego jest podstawą do zaspokojenia na takim samym poziomie potrzeb klienta zewnętrznego” w artykule zwrócono uwagę na kluczową rolę zaangażowania i zadowolenia personelu w realizacji celów firmy, egzemplifikując rozważania analizą tego zagadnienia w hotelach.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;2
dc.subjectTotal Quality Managementpl_PL
dc.subjectinside and outside clientspl_PL
dc.subjecthotel servicespl_PL
dc.subjectkompleksowe zarządzanie przez jakośćpl_PL
dc.subjectklient wewnętrzny i zewnętrznypl_PL
dc.subjectusługi hotelowepl_PL
dc.titleCaring for both ‘Inside’ and ‘Outside’ Hotel Clients in Terms of Total Quality Management Philosophypl_PL
dc.title.alternativeDbałość o klienta wewnętrznego i zewnętrznego w hotelach w świetle filozofii zarządzania przez jakośćpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number37-53pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zarządzania, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBarcik R., Gajewska P., 2001, Zarządzanie jakością w sektorze usług hotelarskich, [w:] Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia Jakości Skrzypek E. (red.), Materiały z konferencji naukowej, Kazimiera Dolny 30 XI-2 XII 2001 r., Wyd. UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesBitner M. J., Booms B. H., Tetreault M. S., 1990, The service Encounter: Diagnosing Favorable and Unfavorable Incidents, „Journal of Marketing", January.pl_PL
dc.referencesBocho W., 1997, Marketing - Jakość w hotelarstwie. „Hotelarz.", nr 10.pl_PL
dc.referencesBroniewska G., 2000, Identyfikacja i zaspakajanie potrzeb klienta wewnętrznego, „Problemy Jakości", nr 3.pl_PL
dc.referencesChojecki H., 1974, Optymalizacja jakości Metody psychologiczne, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., 1998, Zachowanie nabywców. PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGordon I. H., 2001, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa,pl_PL
dc.referencesKachniewska M., 2002, Zarządzanie Jakością usług turystycznych, Wyd. Diffin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaplan R. S., Norton D. P., 2001, Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKleniewski A., 2003, Osiem zasad zarządzania Jakością, „Problemy Jakości", nr 1.pl_PL
dc.referencesKnowles T., 2001, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKornak S., 1994, Jak kierować hotelami i innymi obiektami usługowymi? Management i marketing w praktyce, Wyd. Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości. Łódź.pl_PL
dc.referencesMazur J., 2001. Zarządzanie marketingiem usług, Wyd. Diffin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNakata N., Ikezawa T., 1992, Działalność w zakresie sterowania Jakością w przemyśle hotelarskim i rekreacyjnym, [w:l Sterowanie jakością w przedsiębiorstwach Japońskich, IOPM „Orgmasz", Warszawa.pl_PL
dc.referencesParasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L., A., 1985, Conceptual Model of Service Qualityand iis implications for Future Research. „Journal of Marketing", no 49 - Fall.pl_PL
dc.referencesPląder D., 2000, Rynek usług hotelarskich a zadania personelu, „Hotelarz”, nr 6.pl_PL
dc.referencesRapacz A., 1996, Jakość usług strategicznym zagadnieniem współczesnego hotelarstwa, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu", nr 715.pl_PL
dc.referencesTarkowski M., 1992, Hotelarstwo, PWE. Warszawapl_PL
dc.relation.volume13pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record