dc.contributor.author | Kunat, Beata | |
dc.contributor.editor | Zalewska-Pawlak, Mirosława | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T11:51:16Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T11:51:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Kunat B., Potrzeby i oczekiwania nauczycieli plastyki w zakresie wspierania ich rozwoju zawodowego – komunikat z badań, [w:] Sztukmistrze XXI wieku. Rzecz o pedagogach wychowujących przez sztukę, Zalewska-Pawlak M. (red), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 195-209, doi: 10.18778/7969-026-8.16 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-026-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/28725 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Zalewska-Pawlak M. (red), Sztukmistrze XXI wieku. Rzecz o pedagogach wychowujących przez sztukę, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | pedagog sztuki | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel plastyki | pl_PL |
dc.subject | doskonalenie zawodowe | pl_PL |
dc.title | Potrzeby i oczekiwania nauczycieli plastyki w zakresie wspierania ich rozwoju zawodowego – komunikat z badań | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 195-209 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-374-0 | |
dc.references | Arts and Cultural Education at School in Europe, Brussels 2009. | pl_PL |
dc.references | Bamford A., The Wow Factor: Global Research Compendium on the Impact of the Arts in Education, New York 2009. | pl_PL |
dc.references | Day Ch., Od teorii do praktyki. Rozwój zawodowy nauczycieli, tłum. J. Michalak, Gdańsk 2008. | pl_PL |
dc.references | Day Ch., Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie, tłum. J. Michalak, Gdańsk 2004. | pl_PL |
dc.references | Dróżka W., Kształcenie i rozwój zawodowy nauczyciela w przestrzeni organizacji uczącej się, „Edukacja” 2004, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Dybek H., Doradztwo metodyczne i doskonalenie zawodowe nauczycieli, Kraków 2000. | pl_PL |
dc.references | Fessler R., Dynamic of teacher career stages, [w:] T. R. Guskey, M. Huberman (eds.), Professional Development in Education: New Paradigms and Practices, New York 1995. | pl_PL |
dc.references | Huberman M., Networks that alter teaching, „Teachers and Teaching: Theory and Practice” 1995, No. 1. | pl_PL |
dc.references | Huberman M., Professional careers and professional development: Some intersections, [w:] T. R. Guskey, M. Huberman (eds.), Professional Development in Education: New Paradigms and Practices, New York 1995. | pl_PL |
dc.references | Impact of Culture on Creativity, KEA European Affairs 2009. | pl_PL |
dc.references | Jones J., Jenkin M., Lord S., Jak wspierać rozwój zawodowy nauczycieli, tłum. K. Sip, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Kawula S., Spirala życzliwości: od wsparcia do samorozwoju, [w:] E. Kantowicz (red.), Wsparcie społeczne w różnych układach ludzkiego życia, Olsztyn 1997. | pl_PL |
dc.references | Kunat B., Trudny zawód nauczycieli plastyki, „Edukacja i Dialog” 2007, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Łada D., Sztuka celem i środkiem wychowania, [w:] L. Kataryńczuk-Mania, J. Karcz (red.), Edukacja artystyczna wobec przemian społeczno-oświatowych, Zielona Góra 2002. | pl_PL |
dc.references | Michalak J. M., Przestrzenie uczenia się nauczycieli: uczenie się w środowisku pracy, „Edukacja” 2009, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Murawska B., Putkiewicz E., Dolata R., Wsparcie rozwoju zawodowego a potrzeby nauczycieli w tym zakresie, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Pikała A., Dokształcanie, doskonalenie zawodowe nauczycieli powszechnego wychowania estetycznego w kontekście potrzeb i uwarunkowań społeczno-kulturalnych, Łódź 2008. | pl_PL |
dc.references | Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E., Uczący się nauczyciel, szkoła, społeczeństwo, [w:] T. Bauman (red.), Uczenie się jako przedsięwzięcie na całe życie, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Pola A., Miejsce plastyki w edukacji permanentnej, „Plastyka w Szkole” 1990, nr 5. | pl_PL |
dc.references | Popek S., W poszukiwaniu wyznaczników modelu nauczyciela plastyki, [w:] K. Olbrycht (red.) Kształcenie pedagogów realizujących wychowanie plastyczne – w świetle aktualnych potrzeb edukacyjnych i uwarunkowań społeczno-kulturowych, Cieszyn 1998. | pl_PL |
dc.references | Szczęsna A., Wsparcie społeczne w rozwoju zawodowym nauczycieli, Zielona Góra 2010. | pl_PL |
dc.references | Szymańska M., Status nauczyciela plastyki w systemie kształcenia estetycznego (na podstawie badań przeprowadzonych w szkołach płockich), [w:] J. Piekarski, L. Tomaszewska, M. Szymańska (red.), Kształcenie pedagogów – strategie, koncepcje, „Zeszyty Naukowe. Pedagogika” 2007, t. VI, cz. 1. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-026-8.16 | |