Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTuppen, John
dc.date.accessioned2019-05-21T07:33:53Z
dc.date.available2019-05-21T07:33:53Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28303
dc.description.abstractThe article presents recent trends in the tourist economy in the Alpine region. With reference to the development cycle of the tourist product, proposed by Butler, the author claims that the Alpine tourist centres have already reached the maturity stage. Their further development requires active intervention in order to refresh the tourist product. Further in the article, a variety of tourist development strategies have been presented, which might improve the poor condition of many tourist centres in the region under discussion.pl_PL
dc.description.abstractW artykule przedstawiono najnowsze trendy w zakresie gospodarki turystycznej w regionie Alp. Autor, w nawiązaniu do przedstawionego przez Butlera cyklu rozwojowego produktu turystycznego, stwierdził, że alpejskie ośrodki turystyczne osiągnęły już etap dojrzałości. Dalszy ich rozwój wymaga podjęcia aktywnej interwencji, zmierzającej do odświeżenia produktu turystycznego. W dalszej części pracy zaprezentowano różne strategie rozwoju turystyki, mające na celu zmianę trudnej sytuacji wielu ośrodków turystycznych w omawianym regionie.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjecttourist centrepl_PL
dc.subjecttourist productpl_PL
dc.subjecttourism development cyclepl_PL
dc.subjecttourism development strategypl_PL
dc.subjectośrodek turystyczny, produkt turystyczny, cykl rozwoju turystyki, strategia rozwoju turystyki.pl_PL
dc.subjectośrodek turystycznypl_PL
dc.subjectprodukt turystycznypl_PL
dc.subjectcykl rozwoju turystykipl_PL
dc.subjectstrategia rozwoju turystykipl_PL
dc.titleRecent Developments in Alpine Tourism: A Life Cycle Approachpl_PL
dc.title.alternativeNajnowsze osiągnięcia turyzmu alpejskiego w aspekcie cyklu rozwojupl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number79-93pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité Joseph Fourier Institut de Géographie Alpine, Francepl_PL
dc.referencesAmeri Molzer C.. 1996, Cours de Marketing, Editions de Vecchi, Paris.pl_PL
dc.referencesBarbier B., 1993, Problems of French winter sports resorts, „Tourism Recreation Research", vol. 18, p. 5-11.pl_PL
dc.referencesButler R., 1980, The concept of a tourist area cycle of evolution: implications for management of resources, „Canadian Geographer", vol. 24, p. 5-12.pl_PL
dc.referencesCazes G., Lanquar R., L'Aménagement Touristique et le Développement Durable, Presses Universitaires de France, Paris.pl_PL
dc.referencesChewallier M., 1998, Les mutations du tourisme alpin, lin:] Knafou R. (éd.), L'Institut de Saint-Gervais: recherche- action dans la montagne touristique, Berlin, Paris, p. 153-170.pl_PL
dc.referencesCooper C., 1993, The life cycle concept and tourism, [in:) Johnson P., Thomas B. (eds.), Choice and Demand in Tourism, Mansell. London, p. 145-160.pl_PL
dc.referencesHelfer J-P., Orsini J., 1998. Marketing, Vuibert, Paris.pl_PL
dc.referencesKnafou R., 1994, Les Alpes, Presses Universitaires de France, Paris.pl_PL
dc.referencesLa Plagne: La première station mondiale, 2000, »Aménagement et Montagne”, vol. 162, p. 32-37.pl_PL
dc.referencesLa Savoie donne le ton de la rénovation, 1998, „Aménagement et Montagne", vol. 145, p. 30-32.pl_PL
dc.referencesLes Chiffres Clés du Tourisme de Montagne en France, 1999, Service d'Etude et d'aménagement touristique de la montagne, Challes-les-Eaux.pl_PL
dc.referencesL’été en montagne: ludique et authentique, 2000, .Aménagement et Montagne", vol. 160, p. 20-33.pl_PL
dc.referencesManente M., 2000, Rôle économique du tourisme alpin et perspectives de développement Le cas de la veillée d'Aoste (Italie), [in:] Tourisme dans les Alpes: qualité économique, qualité environnementale, Cipra, Trento.pl_PL
dc.referencesMerlin P., 2001, Tourisme et Aménagement Touristique, La Documentation Française, Paris.pl_PL
dc.referencesRapport sur l'Etat des Alpes, 1998, Cipra-Edisud. Aix-en- Provence.pl_PL
dc.references3e Rapport de Gestion 1998-1999, 2000, Valais Tourisme, Sion.pl_PL
dc.referencesSmith C., Jenner P., 1999, The European ski market „Travel and Tourism Analysis", vol. 2, p. 41-64.pl_PL
dc.referencesTréboul J-B., 1998. Les Stratégies des Entreprises de Tourisme, Presses Universitaires de France, Paris.pl_PL
dc.referencesTuppen J., 2000, The restructuring of winter sports resorts in the French Alps: problems, processes and policies,pl_PL
dc.references„International Journal of Tourism Research, vol. 2, p. 327-344.pl_PL
dc.relation.volume12pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord