Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKujawiak, Aleksandra
dc.date.accessioned2019-04-26T08:31:51Z
dc.date.available2019-04-26T08:31:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27989
dc.description.abstractThe article features the analysis of hyperbole as a means of political manipulation using an example of press headlines. The collected material was analyzed taking the value criterion into account. Negative and positive hyperboles and hyperbolization devices were distinguished which turned out to be mainly the lexemes included in specific semantic fields.en_GB
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjecthyperboleen_GB
dc.subjectpolitical manipulationen_GB
dc.subjectpress headlinesen_GB
dc.subjecthiperbolapl_PL
dc.subjectmanipulacja politycznapl_PL
dc.subjectnagłówki prasowepl_PL
dc.titleHiperbolizacja jako narzędzie politycznej manipulacji (na przykładzie nagłówków prasowych w tygodnikach „Do Rzeczy” i „W Sieci”)pl_PL
dc.title.alternativeHyperbolization as a tool of political manipulation (on the example of press headlines in the weekly magazines “Do Rzeczy” and “W Sieci”)en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number155-162
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki
dc.identifier.eissn2450-0119
dc.referencesFurman W., Kaliszewski A., Wolny-Zmorzyński K., 2006, Gatunki dziennikarskie, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.pl_PL
dc.referencesGajda S., 1987, Społeczne determinacje nazw własnych tekstów (tytułów), „Socjolingwistyka”, nr 6.pl_PL
dc.referencesGrochala B., 2008, Hiperbolizacja jako narzędzie marketingowe, w: K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesKarwat M., 2006, O złośliwej dyskredytacji. Manipulowanie wizerunkiem przeciwnika, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesPałuszyńska E., 2006, Metaforyka nagłówków, w: E. Pałuszyńska, Nagłówki w „Gazecie Wyborczej”, Łódź: Piktor.pl_PL
dc.referencesPisarek W., 1967, Poznać prasę po nagłówkach!, Kraków: Ośrodek Badań Prasoznawczych.pl_PL
dc.referencesSławiński J. (red.), 2008, Słownik terminów literackich, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesZiomek J., 1990, Retoryka opisowa, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.contributor.authorEmailrozalska.aleksandra@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0208-6077.52.11
dc.relation.volume52pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.