dc.contributor.author | Tabaczyńska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Stawikowska-Marcinkowska, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Grzeszczakowska-Pawlikowska, Beata | |
dc.date.accessioned | 2019-04-25T08:45:13Z | |
dc.date.available | 2019-04-25T08:45:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Tabaczyńska E., Ramowanie glottodydaktyczne na przykładzie zagadnień z zakresu polityki i historii występujących w podręcznikach do nauki języka niemieckiego, w: A. Stawikowska-Marcinkowska, B. Grzeszczakowska-Pawlikowska (red.), Speclang 2. Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera, WUŁ, Łódź 2018, doi: 10.18778/8142-391-5.08. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-391-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27978 | |
dc.description.abstract | The author is interested in the subject of politics and history in textbooks for learning German as a foreign language. The presentation includes the results of an analysis aimed at checking among others the degree of universality of the above topics, grammatical tendencies, frequency of particular language skills and the way they are applied in German language textbooks available in Poland and dedicated to groups at different levels | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Speclang 2. Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | glottodidactic materials | pl_PL |
dc.subject | glottodidactic framing | pl_PL |
dc.subject | German language | pl_PL |
dc.title | Ramowanie glottodydaktyczne na przykładzie zagadnień z zakresu polityki i historii występujących w podręcznikach do nauki języka niemieckiego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 104-115 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Warszawski, Instytut Germanistyki, Zakład Językoznawstwa Germańskiego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-392-2 | |
dc.references | Coste D., North B., Sheils J., Trin J. (2003), Europejski system opisu kształcenia językowego, Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa, s. 24, 100. | pl_PL |
dc.references | Gitlin T. (1980), The Whole Word is Watching. Mass Media in the Making & Unmaking Of The New Left, University of California Press, Berkeley, Los Angeles, London, s. 7. | pl_PL |
dc.references | Grygiel M. (2017), Wykorzystywanie metodologii językoznawstwa kognitywnego w badaniach nad językami specjalistycznymi. W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 157. | pl_PL |
dc.references | Pędzisz J. (2016), Kompetencja dyskursywna a rozwój sprawności językowych: możliwości, perspektywy, wyzwania. W: Czachur W., Kulczyńska A., Kumięga Ł. (red.), Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne, Wydawnictwo Universitas, Warszawa, s. 119–137. | pl_PL |
dc.references | Smevik T. (2013), Zum Modusgebrauch in der indirekten Rede in deutsche und österreichischen Pressetexten. Eine Korpusbasierte Untersuchung, NTNU, Institut für Sprache und Literatur, Trondheim, s. 12. | pl_PL |
dc.references | Tabaczyńska E. (2016), Analiza podręczników wykorzystywanych do nauki języka niemieckiego jako języka obcego z zakresu administracji i polityki. W: Łącka-Badura J. (red.), Języki specjalistyczne w badaniach i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, s. 223. | pl_PL |
dc.references | Wojtkowski Ł. (2008), Ideologiczne ujęcie relacji mediów i polityki, „Dialogi Polityczne”, nr 10, s. 177. | pl_PL |
dc.references | https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/men_tom_3.pdf, s. 34 [dostęp: 31.01.2008]. | pl_PL |
dc.references | https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Opisu_Kszta%C5%- 82cenia_J%C4%99zykowego [dostęp: 31.01.2018]. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-391-5.08 | |