Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTabaczyńska, Ewa
dc.contributor.editorStawikowska-Marcinkowska, Agnieszka
dc.contributor.editorGrzeszczakowska-Pawlikowska, Beata
dc.date.accessioned2019-04-25T08:45:13Z
dc.date.available2019-04-25T08:45:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTabaczyńska E., Ramowanie glottodydaktyczne na przykładzie zagadnień z zakresu polityki i historii występujących w podręcznikach do nauki języka niemieckiego, w: A. Stawikowska-Marcinkowska, B. Grzeszczakowska-Pawlikowska (red.), Speclang 2. Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera, WUŁ, Łódź 2018, doi: 10.18778/8142-391-5.08.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-391-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27978
dc.description.abstractThe author is interested in the subject of politics and history in textbooks for learning German as a foreign language. The presentation includes the results of an analysis aimed at checking among others the degree of universality of the above topics, grammatical tendencies, frequency of particular language skills and the way they are applied in German language textbooks available in Poland and dedicated to groups at different levelspl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSpeclang 2. Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectglottodidactic materialspl_PL
dc.subjectglottodidactic framingpl_PL
dc.subjectGerman languagepl_PL
dc.titleRamowanie glottodydaktyczne na przykładzie zagadnień z zakresu polityki i historii występujących w podręcznikach do nauki języka niemieckiegopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number104-115pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Instytut Germanistyki, Zakład Językoznawstwa Germańskiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-392-2
dc.referencesCoste D., North B., Sheils J., Trin J. (2003), Europejski system opisu kształcenia językowego, Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa, s. 24, 100.pl_PL
dc.referencesGitlin T. (1980), The Whole Word is Watching. Mass Media in the Making & Unmaking Of The New Left, University of California Press, Berkeley, Los Angeles, London, s. 7.pl_PL
dc.referencesGrygiel M. (2017), Wykorzystywanie metodologii językoznawstwa kognitywnego w badaniach nad językami specjalistycznymi. W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 157.pl_PL
dc.referencesPędzisz J. (2016), Kompetencja dyskursywna a rozwój sprawności językowych: możliwości, perspektywy, wyzwania. W: Czachur W., Kulczyńska A., Kumięga Ł. (red.), Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne, Wydawnictwo Universitas, Warszawa, s. 119–137.pl_PL
dc.referencesSmevik T. (2013), Zum Modusgebrauch in der indirekten Rede in deutsche und österreichischen Pressetexten. Eine Korpusbasierte Untersuchung, NTNU, Institut für Sprache und Literatur, Trondheim, s. 12.pl_PL
dc.referencesTabaczyńska E. (2016), Analiza podręczników wykorzystywanych do nauki języka niemieckiego jako języka obcego z zakresu administracji i polityki. W: Łącka-Badura J. (red.), Języki specjalistyczne w badaniach i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, s. 223.pl_PL
dc.referencesWojtkowski Ł. (2008), Ideologiczne ujęcie relacji mediów i polityki, „Dialogi Polityczne”, nr 10, s. 177.pl_PL
dc.referenceshttps://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/men_tom_3.pdf, s. 34 [dostęp: 31.01.2008].pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Opisu_Kszta%C5%- 82cenia_J%C4%99zykowego [dostęp: 31.01.2018].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-391-5.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe