Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGazdecka, Ewa
dc.contributor.editorBlumental, Ija
dc.contributor.editorPiasecka, Agata
dc.date.accessioned2019-04-10T08:18:31Z
dc.date.available2019-04-10T08:18:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationGazdecka E., Religia w mediach. Dyskurs religijny, a język mediów na tle przemian kulturowych w Rosji i w Polsce, [w:] W kręgu zagadnień semantyki i stylistyki tekstu, Blumental I., Piasecka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 189-198, doi: 10.18778/7969-416-7.20pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-416-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27546
dc.description.abstractThe author endeavors to answer the question of peculiar character of Russian and Polish religious journalistic texts and the differences between Russian and Polish religious discourse. The material is present in Russian and Polish Catholic and Orthodox publications. The paper contains a comparative analysis of texts with religious lexis. Russian and Polish texts contain different theological terms, different language and a special syntax.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBlumental I., Piasecka A. (red.), W kręgu zagadnień semantyki i stylistyki tekstu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectreligia w mediachpl_PL
dc.subjectdyskurs religijnypl_PL
dc.subjectjęzyk mediówpl_PL
dc.subjecttekstologiapl_PL
dc.subjectsemantyka tekstówpl_PL
dc.subjectpraktyka przekładupl_PL
dc.subjectsystemy językowepl_PL
dc.titleReligia w mediach Dyskurs religijny, a język mediów na tle przemian kulturowych w Rosji i w Polscepl_PL
dc.title.alternativeThe religion in mass–media (The religious discourse in journalistic texts of social context in Russia and Poland)pl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number189-198pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski (Warszawa, Polska)pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-776-2
dc.referencesBenedykt XVI (2013), Benedykt XVI. Dlaczego wierzę? Przesłanie pontyfikatu, Kraków: Wydawnictwo WAM.pl_PL
dc.referencesDuszak A. (1998), Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Hofstede G. J. (2007), Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa: Wyd. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesPoprawa M. (2009), Telewizyjne debaty polityków jako przykład dyskursu publicznego, Kraków: Universitas.pl_PL
dc.referencesSzkutnik A. (2012), Jednostki informacyjne w dyskursie, [w:] Struktura jednostek informacyjnych, Warszawa: Wyd. UW.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2011), O relacjach dyskursu, stylu, gatunku i tekstu, [w:] Tekst i dyskurs – text und diskurs 4. Lublin.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-416-7.20


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe