Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorЛукасик, Mалгожата
dc.contributor.editorBlumental, Ija
dc.contributor.editorPiasecka, Agata
dc.date.accessioned2019-04-10T08:00:42Z
dc.date.available2019-04-10T08:00:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationЛукасик M., Реклама нового образа жизни, нового общества и новой идеологии в романе И. Ильфа и Е. Петрова «Золотой теленок», [w:] W kręgu zagadnień semantyki i stylistyki tekstu, Blumental I., Piasecka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 133-137, doi: 10.18778/7969-416-7.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-416-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27540
dc.description.abstractThis article is devoted to research on semantics, pragmatics and linguistics in the satirical novel «Golden Calf». The author attempts to explain the difference between «new people» and «old people». The difficulty lies in social class and even in class warfare. The article shows how in soviet society live normal people, and how hard and difficult is their life. The article shows that for upper classes the phrase «I cannot» did not exist but on the other hand for the lower classes it was only a dream. Summing up the article aims to explain how people lived in Russia at the turn of 20s and 30s of XX century.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBlumental I., Piasecka A. (red.), W kręgu zagadnień semantyki i stylistyki tekstu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttekstologiapl_PL
dc.subjectsemantyka tekstówpl_PL
dc.subjectstylistykapl_PL
dc.subjectpraktyka przekładupl_PL
dc.subjectsystemy językowepl_PL
dc.titleРеклама нового образа жизни, нового общества и новой идеологии в романе И. Ильфа и Е. Петрова «Золотой теленок»pl_PL
dc.title.alternativeAdvertisement of a New Lifestyle, a New Society and a New Ideology In the Novel By I. Ilf and E. Petrov «Golden Calf»pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number133-137pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCилезский университет (Kатовице, Польша)pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-776-2
dc.referencesБузник В. В. (1975), Русская советская проза двадцатых годов, Москва.pl_PL
dc.referencesВосленский М. (2005), Номенклатура, Москва с.10–11.pl_PL
dc.referencesИльф И., Петров Е. (2006), Золотой телёнок, Москва.pl_PL
dc.referencesСарнов Б. (1997), Что же спрятано в «Двенадцати стульях»?, Москва.pl_PL
dc.referencesШаховский В. И. (1987), Стилистика текста в коммуникативном аспекте, Пермь.pl_PL
dc.referencesЩеглов Ю. К. (1990), Романы И. Ильфа и Е. Петрова, [в:] Спутник читателя, т. 1, Wien.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-416-7.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe