Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorProrok, Lucyna
dc.contributor.editorWarzywoda-Kruszyńska, Wielisława
dc.date.accessioned2019-04-08T17:46:42Z
dc.date.available2019-04-08T17:46:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationProrok L., Europejski model kształcenia oraz polityka edukacyjna a polskie realia, [w:] Społeczeństwo, edukacja, praca, Red. Warzywoda-Kruszyńska W., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 125-138, doi: 10.18778/7969-389-4.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-389-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27515
dc.descriptionEdukacja, oświata, wychowanie, kształcenie oraz socjalizacja to wszystko nazwy procesu, który charakteryzuje się nabywaniem wiedzy i kształtowaniem osobowości jednostki – ucznia, przez jego nauczyciela. Procesy te od zarania dziejów są obecne w ludzkiej działalności i świadomości, ponieważ stanowiły nie tylko gwarancję przetrwania kultury czy tradycji danej społeczności, ale często wiązały się z jej bezpieczeństwem i przeżyciem. Analizując na przestrzeni dziejów zmiany, jakie zachodziły w formie edukacji, sposobie nauczania, osiągalności wiedzy, a także rodzaju stosowanych środków dydaktycznych, mamy pełen obraz postępu cywilizacyjnego ludzkości.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana przez Polskie Towarzystwo Socjologiczne i Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWarzywoda-Kruszyńska W.(red.), Społeczeństwo, edukacja, praca, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecteuropejski model kształceniapl_PL
dc.subjectpolityka edukacyjnapl_PL
dc.subjectoświatapl_PL
dc.subjectsocjologia edukacjipl_PL
dc.titleEuropejski model kształcenia oraz polityka edukacyjna a polskie realiapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number125-138pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Socjologii Edukacji, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-771-7
dc.referencesBukowski M., Szpor A., Śniegocki A. (red.) (2012), Potencjał i bariery polskiej innowacyjności, Instytut Badań Strukturalnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEducation at a Glance, OECD Indicators 2012.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2006), Jak ocalić model socjalny? Największe zagrożenia, „Europa”, nr 137.pl_PL
dc.referencesGodlewska J., Jaroszewska E. (2007), Edukacja, wiedza, umiejętności: szkolnictwo, polityka edukacyjna i poradnictwo, [w:] G. Firlit-Fesnak, M. Szylko-Skoczny (red.), Polityka społeczna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKienzler I. (2003), Leksykon Unii Europejskiej, Świat Książki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKlebaniuk J. (red.) (2007), Fenomen nierówności społecznych, cz. I: Nierówności w edukacji, ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarszałek A. (red.) (2004), Integracja europejska, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOkoń-Horodyńska E., Piech K. (red.) (2005), Strategia Lizbońska a możliwości budowania gospodarki opartej na wiedzy w Polsce – wnioski i rekomendacje, PTE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesReinhard K. (2007), Pozytywne i negatywne aspekty selekcji i segregacji uczniów w szkołach, [w:] J. Klebaniuk (red.) (2007), Fenomen nierówności społecznych, cz. I: Nierówności w edukacji, ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRocznik statystyczny Rzeczpospolitej, (2012), GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzczepański J. (1973), Refleksje nad oświatą, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNarodowe Strategiczne Ramy Odniesienia na lata 2007–2013 wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie. Narodowa Strategia Spójności (2007), MRR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesProgram Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013, MRR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesProgram Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007–2013, MRR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrategia Rozwoju Edukacji na lata 2007–2013 (2005), MENiS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrategia Rozwoju Kraju na lata 2007–2013 (2006), MRR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrategia Rozwoju Nauki do 2015 (2007), MNiSW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDeklaracja Kopenhaska, dokument przyjęty przez Komisję Europejską w Kopenhadze, 29 i 30 listopada 2002 r.pl_PL
dc.referencesOdnowiona Strategia Lizbońska: „Wspólne działania na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. Nowy początek Strategii Lizbońskiej”, dokument przyjęty przez Radę Europy w marcu 2005 r.pl_PL
dc.referencesPrzyszłość edukacji i szkolenia – najważniejsze cele, Sztokholm, marzec 2001.pl_PL
dc.referencesRezolucja Parlamentu Europejskiego, Nr 2004/2272/INI.pl_PL
dc.referencesRola uniwersytetów w Europie wiedzy, Komisja Europejska, 2003, Bruksela (05.02.2003), dokument COM (2003)53.pl_PL
dc.referencesStrategia Lizbońska, dokument przyjęty przez Radę Europy w Lizbonie 24 III 2000 r.pl_PL
dc.referencesSzczegółowy Program prac dla realizacji celów stawianych przed systemami edukacji i szkolenia w Europie (RE, Barcelona, marzec 2002).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-389-4.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe