Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowacki, Marek
dc.date.accessioned2019-04-06T10:49:24Z
dc.date.available2019-04-06T10:49:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27495
dc.description.abstractArtykuł dotyczy barier aktywności podejmowanej w czasie wolnym i polegającej na zwiedzaniu atrakcji turystycznych. W badaniach uwzględniono trzy rodzaje atrakcji turystycznych: muzea oraz ogrody zoologiczne i botaniczne określane jako instytucje paramuzealne. Badania przeprowadzono na reprezentacyjnej próbie N = 981 dorosłych mieszkańców Polski w 2010 r. Zidentyfikowano najistotniejsze bariery utrudniające zwiedzanie atrakcji, którymi jest dostępność, wysokie ceny wstępu oraz brak czasu. Stwierdzono, że z barierami mają związek zbadane cechy społeczno-demograficzne potencjalnych gości, takie jak: płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz dochody na osobę w gospodarstwie domowym. Zidentyfikowano trzy segmenty osób ograniczanych przez podobne bariery i przejawiających podobną aktywność w zakresie zwiedzania atrakcji. Uzyskane skupienia scharakteryzowano za pomocą cech społeczno-demograficznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1
dc.subjectatrakcje turystycznepl_PL
dc.subjectmuzeapl_PL
dc.subjectbarierypl_PL
dc.subjectfrekwencjapl_PL
dc.subjectsegmentacjapl_PL
dc.titleBariery zwiedzania atrakcji turystycznych na przykładzie muzeów i instytucji paramuzealnychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number29-38pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPoznan School of Banking, Instytut Nauk Ekonomicznychpl_PL
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesCRAWFORD D., GODEY G., 1987, Reconceptualizing barriers to family leisure, „Leisure Sciences”, 9, s. 119–127.pl_PL
dc.referencesCRAWFORD D., JACKSON E., GODEY G., 1991, Leisure constraints, „Leisure Sciences” 13, 4, s. 309–320.pl_PL
dc.referencesDAVIES A.J., PRENTICE R.C., 1995, Conceptualising the Latent Visitor to Heritage Attractions, „Tourism Management”, 16, 7, s. 491–500.pl_PL
dc.referencesDAVIES S., 2005, Still Popular: Museums and their Visitors 1994– 2004, „Cultural Trends”, 14, 1, s. 67–105.pl_PL
dc.referencesGODBEY G., 1985, Nonuse of public leisure services: A model, „ Journal of Park and Recreation Administration”, 3, 2, s. 1–12.pl_PL
dc.referencesJACKSON E.L., 2005, Leisure constraints research: overview of a developing theme in leisure studies, [w:] E.L. Jackson (ed.), Constraints to leisure, Venture Publishing, Inc, State Colledge, Pensylvania, s. 3–22.pl_PL
dc.referencesJACKSON E.L., HENDERSON K.A., 1995, Gender-based analysis of leisure constraints, „Leisure Sciences”, 17, s. 31–51.pl_PL
dc.referencesJACKSON E.L., SEARLE M.S., 1985, Recreation Non-Participation and Barriers to Participation: Concepts and Models, „Society and Leisure”, 8, s. 693–707.pl_PL
dc.referencesJUN J., KYLE G., O’LEARY J., 2008, Constraints to Art Museum Attendance, „Journal of Park and Recreation Administration”, 26, 1, s. 40–61.pl_PL
dc.referencesKIEŁBASIEWICZ-DROZDOWSKA I., 2001, Zarys rozwoju refleksji teoretycznej nad problematyką rekreacji, [w:] Teoria i metodyka rekreacji (zagadnienia podstawowe), I. Kiełbasiewicz-Drozdowska, W. Siwiński (red.), AWF w Poznaniu, Poznań, s. 9–25.pl_PL
dc.referencesKOTLER N., KOTLER P., 1998, Museum Strategy and Marketing. Designing Missions. Building Audiences. Generating Revenue and Resources, Jossey-Bass Publishers, San Francisco.pl_PL
dc.referencesKOTLER N., KOTLER P., 2001, Can Museum be All Things to All People? Missions, Goals, and Marketing’s Role, „Museum Manage-ment and Curatorship”, 18, 3, s. 271–287.pl_PL
dc.referencesKUNICKI B.J., 1984, Społeczne bariery rekreacji fizycznej, Wyd. AWF, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLIN, Y.N., 2006, Leisure-A function of museums? The Taiwan perspective, „Museum Management and Curatorship”, 21, 4, s. 302–316.pl_PL
dc.referencesMANNELL R.C., IWASAKI Y., 2005, Advancing quantitative research on social cognitive theories of the constraint-negotiation process, [w:] Constraints to leisure, E.L. Jackson (red.), Venture Publishing, , Inc, State Colledge, Pensylvania, s. 261–275.pl_PL
dc.referencesMCCARVILLE R.E., SMALE B.J.A., 1993, Perceived constraints to leisure participation within five activity domains, „Journal of Park and Recreation Administration”, 11, 2, s. 40–59.pl_PL
dc.referencesMCGUIRE F.A., 1984, A factor analytic study of leisure constraints in advanced adulthood, „Leisure Sciences”, 6, 3, s. 313–326.pl_PL
dc.referencesNADIROVA A., JACKSON, E.L., 1999, How do people negotiate constraints to their leisure? Results from an empirical study, Proceedings of the Ninth Canadian Congress on Leisure Research, Acadia University, Wolfville, s. 28–31.pl_PL
dc.referencesSCOTT D., MUNSON, W., 1994, Constraints to park usage among persons who are economically disadvantaged, „Journal of Park and Recreation Administration”, 12, 4, s. 79–96.pl_PL
dc.referencesSEARLE M.S., JACKSON E.L., 1985, Socioeconomic variations in perceived barriers to recreation participation among would-be participants, „Leisure Sciences”, 7, 2, s. 227–249.pl_PL
dc.referencesSHAW S.M., HENDERSON K.A., 2005, Gender analysis and leisure constraints: An uneasy alliance, [w:] Constraints to leisure, E.L. Jackson (ed.), Venture Publishing, Inc, State Colledge, Pensylvania, s. 23–34.pl_PL
dc.referencesTIAN S., CROMPTON J., WITT P., 1996, Integrating Constraints and Benefits to Identify Responsive Target Markets for Museum Attractions, „Journal of Travel Research”, 35, s. 34–45.pl_PL
dc.referencesUM S., CROMPTON J.L., 1992, The Roles of Perceived Inhibitors and Facilitators on Pleasure Travel Destination Decisions, „Journal of Ravel Research”, 30, s. 18–25.pl_PL
dc.referencesWITT P.A., 1992, The Intersection of Benefits and Constraints, „Leisure Constraints Newsletter”, 9, s. 5–6.pl_PL
dc.referencesWITT P.A., GOODALE T.L., 1981, The relationships between barriers to leisure enjoyment and family stages, „Leisure Sciences”, 4, 1, s. 29-49.pl_PL
dc.referencesWOODSIDE A.G., LYSONSKI S., 1989, A General Model of Traveler Destination Choice, „Journal of Travel Research”, 27, s. 8–14.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarek.nowacki@wsb.poznan.plpl_PL
dc.relation.volume25pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord