Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJachimowska, Katarzyna
dc.contributor.editorJachimowska, Katarzyna
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2019-04-06T06:23:01Z
dc.date.available2019-04-06T06:23:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationJachimowska K., Tożsamość osób z uszkodzonym słuchem w świetle dyskursu naukowego, [w:] Słowo we współczesnych dyskursach, Red. Jachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 129-138, doi: 10.18778/7969-107-4.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-107-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27468
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.\pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Słowo we współczesnych dyskursach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkultura słowapl_PL
dc.subjectsemantyzacja słowapl_PL
dc.subjectkomunikacja międzyludzkapl_PL
dc.subjectdyskurs publicznypl_PL
dc.subjectsłowopl_PL
dc.subjectdyskurs naukowypl_PL
dc.titleTożsamość osób z uszkodzonym słuchem w świetle dyskursu naukowegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number129-138pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej, Katedra Współczesnego Języka Polskiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-734-2
dc.referencesAlbińska P. [2007], Problemy życia społecznego i zawodowego osób niesłyszących i głuchych, [w:] E. Woźnicka (red.), Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. Social and cultural identity of the Deaf, Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, Łódź, s. 169−189.pl_PL
dc.referencesBryndal M. [1998], Koncepcja bilingwalnego wychowania dzieci niesłyszących, „Audiofonologia”, t. XII, s. 83−102.pl_PL
dc.referencesCieszyńska J. [2004], Dwukulturowość, dwujęzyczność – przekleństwo czy bogactwo?, „Logopedia” 33, s. 25−42.pl_PL
dc.referencesCzajkowska-Kisil M. [2006], Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce, „Szkoła Specjalna” 4, s. 265−275.pl_PL
dc.referencesDługołęcka L. [2002], Głusi jako mniejszość kulturowa, „Świat Ciszy” 5/6, s. 16−18.pl_PL
dc.referencesFarris M. A. [1994], Sign language research and Polish Sign Language, „Lingua Posnaniensis” 36, s. 13−36.pl_PL
dc.referencesGrzesiak I. [2004], Obcy wśród swoich – o społeczności głuchych w Polsce, [w:] A. Staniszewski, J. Chłosta-Zielonka (red.), Swojskość i obcość. O kategorii tożsamości w piśmiennictwie polskim na przełomie wieków, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, s. 204−210.pl_PL
dc.referencesGrzesiak I. [2005], Głusi jako mniejszość językowa posługująca się językiem migowym, [w:] S. Gajda, A. Markowski, J. Porayski-Pomsta (red.), Polska polityka komunikacyjnojęzykowa wobec wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo Elipsa, Warszawa, s. 355−361.pl_PL
dc.referencesLöwe A. [1999], Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesMichalewski K. [2011], Tekst – komunikat, język – system komunikacji, [w:] Vidy jazyka a jazykovedy, M. Ološtiak, M. Ivanova, D. Slančová (red.), „Acta Fakultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis. Jazykovedny zbornik” 34 [AFPh UP 304/386], Prešov, s. 63−67.pl_PL
dc.referencesŚwidziński M. [2007], Jak Głusi przyswajają język: o językach migowych i miganych, [w:] I. Grzesiak (red.), Język migowy we współczesnym szkolnictwie na świecie i w Polsce, Wydawnictwo Stanisław Sumowski, Malbork, s. 16−24.pl_PL
dc.referencesTomaszewski P. [1999], Depatologizacja głuchoty: Droga do dwujęzyczności i dwukulturowości w wychowywaniu dziecka głuchego, [w:] R. Ossowski (red.), Kształcenie specjalne i integracyjne, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Warszawa, s. 146−155.pl_PL
dc.referencesTomaszewski P. [2004], Polski Język Migowy: mity i fakty, „Poradnik Językowy, z. 6, s. 59−72.pl_PL
dc.referencesTomaszewski P. [2005a], Mówić czy migać? Prawo dziecka głuchego do wychowania dwujęzycznego, [w:] D. Grajewska (red.), Społeczeństwo równych szans. Tendencje i kierunki zmian, Wydawnictwo Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa, s. 113−124.pl_PL
dc.referencesTomaszewski P. [2005b], Polski Język Migowy w wychowaniu dwujęzykowym dziecka głuchego, „Studia Pragmalingwistyczne” 4, s. 33−58.pl_PL
dc.referencesTwardowska E., Kowalska M. [2011] (red.), Edukacja niesłyszących. Publikacja pokonferencyjna, Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.referencesWoźnicka E. [2007] (red.), Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. Social and cultural identity of the Deaf, Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-107-4.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe