dc.contributor.author | Jachimowska, Katarzyna | |
dc.contributor.editor | Jachimowska, Katarzyna | |
dc.contributor.editor | Kudra, Barbara | |
dc.contributor.editor | Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2019-04-06T06:23:01Z | |
dc.date.available | 2019-04-06T06:23:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Jachimowska K., Tożsamość osób z uszkodzonym słuchem w świetle dyskursu naukowego, [w:] Słowo we współczesnych dyskursach, Red. Jachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 129-138, doi: 10.18778/7969-107-4.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-107-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27468 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.\ | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Jachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Słowo we współczesnych dyskursach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kultura słowa | pl_PL |
dc.subject | semantyzacja słowa | pl_PL |
dc.subject | komunikacja międzyludzka | pl_PL |
dc.subject | dyskurs publiczny | pl_PL |
dc.subject | słowo | pl_PL |
dc.subject | dyskurs naukowy | pl_PL |
dc.title | Tożsamość osób z uszkodzonym słuchem w świetle dyskursu naukowego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 129-138 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej, Katedra Współczesnego Języka Polskiego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-734-2 | |
dc.references | Albińska P. [2007], Problemy życia społecznego i zawodowego osób niesłyszących i głuchych, [w:] E. Woźnicka (red.), Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. Social and cultural identity of the Deaf, Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, Łódź, s. 169−189. | pl_PL |
dc.references | Bryndal M. [1998], Koncepcja bilingwalnego wychowania dzieci niesłyszących, „Audiofonologia”, t. XII, s. 83−102. | pl_PL |
dc.references | Cieszyńska J. [2004], Dwukulturowość, dwujęzyczność – przekleństwo czy bogactwo?, „Logopedia” 33, s. 25−42. | pl_PL |
dc.references | Czajkowska-Kisil M. [2006], Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce, „Szkoła Specjalna” 4, s. 265−275. | pl_PL |
dc.references | Długołęcka L. [2002], Głusi jako mniejszość kulturowa, „Świat Ciszy” 5/6, s. 16−18. | pl_PL |
dc.references | Farris M. A. [1994], Sign language research and Polish Sign Language, „Lingua Posnaniensis” 36, s. 13−36. | pl_PL |
dc.references | Grzesiak I. [2004], Obcy wśród swoich – o społeczności głuchych w Polsce, [w:] A. Staniszewski, J. Chłosta-Zielonka (red.), Swojskość i obcość. O kategorii tożsamości w piśmiennictwie polskim na przełomie wieków, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, s. 204−210. | pl_PL |
dc.references | Grzesiak I. [2005], Głusi jako mniejszość językowa posługująca się językiem migowym, [w:] S. Gajda, A. Markowski, J. Porayski-Pomsta (red.), Polska polityka komunikacyjnojęzykowa wobec wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo Elipsa, Warszawa, s. 355−361. | pl_PL |
dc.references | Löwe A. [1999], Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić, Media Rodzina, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Michalewski K. [2011], Tekst – komunikat, język – system komunikacji, [w:] Vidy jazyka a jazykovedy, M. Ološtiak, M. Ivanova, D. Slančová (red.), „Acta Fakultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis. Jazykovedny zbornik” 34 [AFPh UP 304/386], Prešov, s. 63−67. | pl_PL |
dc.references | Świdziński M. [2007], Jak Głusi przyswajają język: o językach migowych i miganych, [w:] I. Grzesiak (red.), Język migowy we współczesnym szkolnictwie na świecie i w Polsce, Wydawnictwo Stanisław Sumowski, Malbork, s. 16−24. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski P. [1999], Depatologizacja głuchoty: Droga do dwujęzyczności i dwukulturowości w wychowywaniu dziecka głuchego, [w:] R. Ossowski (red.), Kształcenie specjalne i integracyjne, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Warszawa, s. 146−155. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski P. [2004], Polski Język Migowy: mity i fakty, „Poradnik Językowy, z. 6, s. 59−72. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski P. [2005a], Mówić czy migać? Prawo dziecka głuchego do wychowania dwujęzycznego, [w:] D. Grajewska (red.), Społeczeństwo równych szans. Tendencje i kierunki zmian, Wydawnictwo Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa, s. 113−124. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski P. [2005b], Polski Język Migowy w wychowaniu dwujęzykowym dziecka głuchego, „Studia Pragmalingwistyczne” 4, s. 33−58. | pl_PL |
dc.references | Twardowska E., Kowalska M. [2011] (red.), Edukacja niesłyszących. Publikacja pokonferencyjna, Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Woźnicka E. [2007] (red.), Tożsamość społeczno-kulturowa głuchych. Social and cultural identity of the Deaf, Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, Łódź. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-107-4.11 | |