Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCiesielski, Tomasz
dc.contributor.editorCzurko, Julian
dc.contributor.editorWróblewski, Michał
dc.date.accessioned2019-04-01T07:52:17Z
dc.date.available2019-04-01T07:52:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationCiesielski T., Modelowanie doświadczenia kulturowego w spektaklu Teatru Chorea pt. Tehillim/Psalmy, [w:] Prze(d)sądy. O czytaniu kultury, Red. Czurko J., Wróblewski M., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 103-113, doi: 10.18778/7969-233-0.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-233-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27285
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCzurko J., Wróblewski M. (red.), Prze(d)sądy. O czytaniu kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectczytanie kulturypl_PL
dc.subjectinterpretacjapl_PL
dc.subjectretorykapl_PL
dc.subjectpolemikapl_PL
dc.subjectszkicpl_PL
dc.titleModelowanie doświadczenia kulturowego w spektaklu Teatru Chorea pt. Tehillim/Psalmypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number103-113pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-341-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteStudent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego. Praktyk teatru (Teatr Chorea w Łodzi, Granhoj Dans w Aarhus, Dania) i badacz skupiający się na zagadnieniach antropologii widowisk oraz neurokognitywistycznych ujęciach performatywności. Związany z Instytutem Kultury Współczesnej UŁ oraz Instytutem im. J. Grotowskiego we Wrocławiu.pl_PL
dc.referencesAgamben Giorgio, Wspólnota, która nadchodzi, przeł. S. Królak, Sic!, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesButler Judith, Zapisy na ciele, performatywna wywrotowość, przeł. I. Kurz, [w:] Antropologia widowisk, red. L. Kolankiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesDomańska Ewa, Zwrot performatywny we współczesnej humanistyce, [w:] „Teksty Drugie” nr 5/2007.pl_PL
dc.referencesFischer-Lichte Erika, Estetyka performatywności, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesFoucault Michel, Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, przeł. T. Komendant, Fundacja Aletheia, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesFoucault Michel, O innych przestrzeniach. Heterotopie, przeł. M. Żakowski, „Kultura Popularna” nr 16/2006.pl_PL
dc.referencesGrotowski Jerzy, Teksty z lat 1965–1969, wyb. J. Degler, Z. Osiński, Wydawnictwo Centralnego Programu Badań Podstawowych, Wrocław 1990.pl_PL
dc.referencesKluszczyński Ryszard, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMerleau-Ponty Maurice, Fenomenologia percepcji, przeł. M. Kowalska, J. Migasiński, Unus, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesSchechner Richard, Przyszłość rytuału, przeł. T. Kubikowski, Volumen, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesTeatr Chorea. Pierwsze sześć lat, red. M. Jabłońska, Stowarzyszenie Teatralne „Chorea”, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesTurner Victor, Od rytuału do teatru, przeł. M. i J. Dziekan, Volumen, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesvan Gennep Arnold, Obrzędy przejścia, przeł. B. Biały, PIW, Warszawa 2006.pl_PL
dc.contributor.authorEmailciesielski_t@yahoo.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-233-0.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe