dc.contributor.author | Drzażdżewski, Szymon | |
dc.contributor.editor | Czurko, Julian | |
dc.contributor.editor | Wróblewski, Michał | |
dc.date.accessioned | 2019-04-01T07:15:46Z | |
dc.date.available | 2019-04-01T07:15:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Drzażdżewski S., "Alphaville" (1965) Jean-Luca Godarda – od radykalnej polemiki z tradycją kina fantastyczno-naukowego po akcesję do gatunkowego kanonu, [w:] Prze(d)sądy. O czytaniu kultury, Red. Czurko J., Wróblewski M., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 83-91, doi: 10.18778/7969-233-0.08 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-233-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27283 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Czurko J., Wróblewski M. (red.), Prze(d)sądy. O czytaniu kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | czytanie kultury | pl_PL |
dc.subject | interpretacja | pl_PL |
dc.subject | retoryka | pl_PL |
dc.subject | polemika | pl_PL |
dc.subject | szkic | pl_PL |
dc.title | "Alphaville" (1965) Jean-Luca Godarda – od radykalnej polemiki z tradycją kina fantastyczno-naukowego po akcesję do gatunkowego kanonu | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 83-91 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Instytut Kultury, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-341-2 | |
dc.references | Bosquet Alain, Conversations with Dali, Dutton & Company, New York 1969. | pl_PL |
dc.references | Czartoryska Urszula, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1973. | pl_PL |
dc.references | Ćwikiel Agnieszka, „Metropolis” albo z archiwum filmowej ikonografii, [w:], Kino niemieckie w dialogu pokoleń i kultur: studia i szkice, red. A. Gwóźdź, Rabid, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Ćwikiel Agnieszka, Spawacz tęczy, [w:] Kino gatunków, A. Helman, Universitas, Warszawa–Kraków 1991. | pl_PL |
dc.references | Darke Chris, „Alphaville”: the French Film Guide, Urbana Chicago 2005. | pl_PL |
dc.references | Eisner Lotte, Ekran demoniczny, przeł. K. Eberhardt, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1974 | pl_PL |
dc.references | Giżycki Marcin, Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2002. | pl_PL |
dc.references | Kołodyński Andrzej, 100 filmów angielskich, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1975. | pl_PL |
dc.references | Kracauer Siegfried, Od Caligariego do Hitlera: Z psychologii filmu niemieckiego, przeł. Wanda Wertenstein, E. Skrzywanowa, Filmowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1958. | pl_PL |
dc.references | Lem Stanisław, Fantastyka i futurologia, t. 2, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1970. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | szymon_a_d@tlen.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-233-0.08 | |