Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNawrat, Dorota
dc.contributor.editorDubas, Elżbieta
dc.contributor.editorStelmaszczyk, Joanna
dc.date.accessioned2019-03-12T08:21:37Z
dc.date.available2019-03-12T08:21:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationNawrat D., Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów, [w:] Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 59-97, doi: 10.18778/7969-353-5.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-353-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27064
dc.description.abstractW artykule zaprezentowano fragmenty biografii edukacyjnych innowacyjnych menedżerów. Tę grupę zawodową charakteryzuje duża różnorodność doświadczeń edukacyjnych i zawodowych. Biografie edukacyjne innowacyjnych menedżerów pozwoliły odkryć najistotniejsze punkty zwrotne ich karier edukacyjnych oraz wyodrębnić te czynniki o charakterze edukacyjnym, które znacząco wpłynęły na kształtowanie kompetencji innowacyjnych. Analizie poddano zarówno wpływ edukacji formalnej, pozaformalnej, jak i nieformalnej. Badania jakościowe odnoszą się do subiektywnej rzeczywistości, pozwalają odkryć jednostkowe, unikatowe aspekty edukacji reprezentantów tej zróżnicowanej grupy zawodowej.pl_PL
dc.description.abstractThis article presents the studies of educational biographies of the innovative managers. This professional group has a large variety of educational and professional experiences. Educational biographies of the innovative managers have revealed the most important turning points in their educational careers and allowed to select those educational factors, which significantly influenced the course of their innovative competences. I have analyzed both the impact of formal education and non-formal as well as informal. Qualitative researches have proved subjective, however, revealed the individual, unique aspects of education and career, representative for this different professional groups.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesBiografia i badanie biografii;3
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectinnowacyjny menedżerpl_PL
dc.subjectedukacja w miejscu pracypl_PL
dc.subjectklimat organizacyjnypl_PL
dc.subjectklimat innowacyjnypl_PL
dc.subjectkompetencje menedżerskiepl_PL
dc.subjectbiografia edukacyjnapl_PL
dc.subjectbiografie menedżerówpl_PL
dc.titleSylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerówpl_PL
dc.title.alternativeThe profile of the innovative manager based on educational biographies of the managerspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number59-97pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSpołeczna Akademia Nauk, Instytut Pedagogiki, Katedra Pedagogikipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-691-8
dc.referencesAmabile T. M., 1983, The social psychology of creativity, Springer-Verlag, New York.pl_PL
dc.referencesCsikszalmychalyi M., 1996, Przepływ. Jak poprawić jakość życia, Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzapski J., „Koło”- Shalita kwestionariusz stylu spostrzegania, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. IV, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzarnecki K., Karaś S., 1996, Profesjologia w zarysie: rozwój zawodowy człowieka, Wydawnictwo ITE, Radom.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz W., Bednarek J., Stasiak M. K., Gralewski J., 2007, Kreatywność kluczem do sukcesu w mediach i przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesDubas E., 2005, Dorosłość edukacyjnym paradygmacie, czyli dorosłość jako edukacyjny okres życia człowieka, [w:] M. Podgórski (red.), Człowiek na edukacyjnej fali. Współczesne konteksty edukacji dorosłych, Wydawnictwo Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesDziennik Urzędowy Unii Europejskiej 2006/962/WEpl_PL
dc.referencesFilipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGiza A., 1991, Życie jako opowieść, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław, Warszawa, Kraków.pl_PL
dc.referencesJankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., 2007, Podstawy edukacji dorosłych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesKargul J., 2001, Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKarwowski M., 2009, Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody, badania, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwowski M., 2009, Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKatz D., Kahn R., 1997, Społeczna psychologia organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., 1987, Koncepcja transgresyjna człowieka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., 1987, Człowiek oświecony czy innowacyjny, „Kwartalnik Pedagogiczny”, UW Wydział Pedagogiczny, nr 1, s. 3 –16.pl_PL
dc.referencesKról H., Ludwiczyński A., 2006, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMalewski M., 2002, Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki, [w:] E. Malewska, B. Śliwerski, Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, Kraków.pl_PL
dc.referencesMesjasz J., 2004, Psychologiczne koszty sukcesu a zarządzanie własną karierą, [w:] M. Romanowska, M. Trocki (red.), Podejście procesowe w zarządzaniu, Wydawnictwo SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMesjasz J., 2006, Kultura i klimat w organizacji transgresyjnej, [w:] M. Romanowska, P. Wachowiak (red. nauk.), Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, SGH, Warszawa, s. 635–646.pl_PL
dc.referencesMesjasz J., Nawrat D., 2007, Doskonalenie kompetencji menedżerskich a psychologiczne koszty pracy, [w:] W. M. Grudzewski (red.), Rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach globalnej gospodarki światowej, Wydawnictwo Agencja Artystyczna PARA, Katowice.pl_PL
dc.referencesMesjasz J., Witkowski S. A., 2003, Bilansowanie psychologicznych kosztów pracy jako wyznacznik efektywności zawodowej menedżerów, [w:] J. Stankiewicz (red.), Współczesne problemy i koncepcje zarządzania, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, s. 167–174.pl_PL
dc.referencesMorawski M., 2004, Kompetencje menedżerów w procesie zarządzania wiedzą, [w:] Sukces w zarządzaniu kadrami, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMroziewski M., 2008, Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNawrat D., 2007, Podmiotowy rozwój organizacji, [w:] W. Dobrołowicz, J. Bednarek, M. K. Stasiak, J. Gralewski, Kreatywność kluczem do sukcesu w mediach i przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesNawrat D., 2008, Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu innowacyjnym, [w:] Współczesne koncepcje zarządzania, Wydawnictwo WSHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesNęcka E., 2001, Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNittel D., 1991, Report: Biographieforschuhg, Reinheim.pl_PL
dc.referencesNowacki T. W., 2004, Leksykon pedagogiki pracy, ITeE, Radom.pl_PL
dc.referencesPenc J., 1999, Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPietrasiński Z., 1971, Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPilch T., Bauman T., 1998, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPodolska-Filipowicz E., 1996, Podstawy zawodoznawstwa, orientacji i poradnictwa zawodowego, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesPomykalski A., 2001, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Łódź.pl_PL
dc.referencesPopek S., 2000, Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH, wyd. 2, Wydawnictwo UMC-S, Lublin.pl_PL
dc.referencesPopek S., 2001, Człowiek jako jednostka twórcza, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesPotocki A., 2005, Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesProctor T., 2001, Twórcze zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRakowska A., Sitko-Lutek A., 2000, Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Wydawnictwo Naukowe PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRatajczak Z., 1980, Człowiek w sytuacji innowacyjnej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRostkowski T., Sienkiewicz Ł., 2003, Zintegrowany system zarządzania kompetencjami, [w:] M. Juchnowicz (red.), Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, Poltex, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSajkiewicz A., 2002, Jakość zasobów pracy, kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchütze F., Bigraphieforschung und narratives Interview, „Betrifft Erziehung” 1982a, cyt. za: I. K. Helling, Metoda badań biograficznych, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), 1990, Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa–Poznań.pl_PL
dc.referencesSitko-Lutek A., 2004, Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów, Wydawnictwo UMC-S, Lublin.pl_PL
dc.referencesSloane P., 2005, Twórcze myślenie w zarządzaniu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSołowiej J., 1997, Psychologia twórczości, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz M., 1999, Twórczość i interakcja, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesSteiner E., Weber R., 1993, Ekonomika i organizacja produkcji, nr 3.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., 2002, Kulturowa zmienność organizacji, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmidt K., 2007, Dydaktyka twórczości, Wydawnictwo WSHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzopiński J., 2004, Kreatywność menedżerów a ich funkcjonowanie rodzinne, zawodowe i osobowościowe, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesWest M., 2000, Rozwijanie kreatywności w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWłodarek J., Ziółkowski M. (red.), 1990, Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa–Poznań.pl_PL
dc.referencesWołk Z., 2005, Rozwój zawodowy na tle życia. Życie człowieka jako proces rozwojowy, „Problemy Profesjologii”, nr 1, s. 41.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-353-5.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe