dc.contributor.author | Nawrat, Dorota | |
dc.contributor.editor | Dubas, Elżbieta | |
dc.contributor.editor | Stelmaszczyk, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2019-03-12T08:21:37Z | |
dc.date.available | 2019-03-12T08:21:37Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Nawrat D., Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów, [w:] Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 59-97, doi: 10.18778/7969-353-5.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-353-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27064 | |
dc.description.abstract | W artykule zaprezentowano fragmenty biografii edukacyjnych innowacyjnych menedżerów. Tę grupę zawodową charakteryzuje duża różnorodność doświadczeń edukacyjnych i zawodowych. Biografie edukacyjne innowacyjnych menedżerów pozwoliły odkryć najistotniejsze punkty zwrotne ich karier edukacyjnych oraz wyodrębnić te czynniki o charakterze edukacyjnym, które znacząco wpłynęły na kształtowanie kompetencji innowacyjnych. Analizie poddano zarówno wpływ edukacji formalnej, pozaformalnej, jak i nieformalnej. Badania jakościowe odnoszą się do subiektywnej rzeczywistości, pozwalają odkryć jednostkowe, unikatowe aspekty edukacji reprezentantów tej zróżnicowanej grupy zawodowej. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article presents the studies of educational biographies of the innovative managers. This professional group has a large variety of educational and professional experiences. Educational biographies of the innovative managers have revealed the most important turning points in their educational careers and allowed to select those educational factors, which significantly influenced the course of their innovative competences. I have analyzed both the impact of formal education and non-formal as well as informal. Qualitative researches have proved subjective, however, revealed the individual, unique aspects of education and career, representative for this different professional groups. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Dubas E., Stelmaszczyk J. (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, "Biografia i badanie biografii”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Biografia i badanie biografii;3 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | innowacyjny menedżer | pl_PL |
dc.subject | edukacja w miejscu pracy | pl_PL |
dc.subject | klimat organizacyjny | pl_PL |
dc.subject | klimat innowacyjny | pl_PL |
dc.subject | kompetencje menedżerskie | pl_PL |
dc.subject | biografia edukacyjna | pl_PL |
dc.subject | biografie menedżerów | pl_PL |
dc.title | Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów | pl_PL |
dc.title.alternative | The profile of the innovative manager based on educational biographies of the managers | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 59-97 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Społeczna Akademia Nauk, Instytut Pedagogiki, Katedra Pedagogiki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-691-8 | |
dc.references | Amabile T. M., 1983, The social psychology of creativity, Springer-Verlag, New York. | pl_PL |
dc.references | Csikszalmychalyi M., 1996, Przepływ. Jak poprawić jakość życia, Studio Emka, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Czapski J., „Koło”- Shalita kwestionariusz stylu spostrzegania, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. IV, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Czarnecki K., Karaś S., 1996, Profesjologia w zarysie: rozwój zawodowy człowieka, Wydawnictwo ITE, Radom. | pl_PL |
dc.references | Dobrołowicz W., Bednarek J., Stasiak M. K., Gralewski J., 2007, Kreatywność kluczem do sukcesu w mediach i przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Dubas E., 2005, Dorosłość edukacyjnym paradygmacie, czyli dorosłość jako edukacyjny okres życia człowieka, [w:] M. Podgórski (red.), Człowiek na edukacyjnej fali. Współczesne konteksty edukacji dorosłych, Wydawnictwo Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 2006/962/WE | pl_PL |
dc.references | Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Giza A., 1991, Życie jako opowieść, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN, Wrocław, Warszawa, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., 2007, Podstawy edukacji dorosłych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Kargul J., 2001, Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M., 2009, Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody, badania, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M., 2009, Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Katz D., Kahn R., 1997, Społeczna psychologia organizacji, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J., 1987, Koncepcja transgresyjna człowieka, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J., 1987, Człowiek oświecony czy innowacyjny, „Kwartalnik Pedagogiczny”, UW Wydział Pedagogiczny, nr 1, s. 3 –16. | pl_PL |
dc.references | Król H., Ludwiczyński A., 2006, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Malewski M., 2002, Edukacja dorosłych w pojęciowym zgiełku. Próba rekonstrukcji zmieniającej się racjonalności andragogiki, [w:] E. Malewska, B. Śliwerski, Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Mesjasz J., 2004, Psychologiczne koszty sukcesu a zarządzanie własną karierą, [w:] M. Romanowska, M. Trocki (red.), Podejście procesowe w zarządzaniu, Wydawnictwo SGH, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mesjasz J., 2006, Kultura i klimat w organizacji transgresyjnej, [w:] M. Romanowska, P. Wachowiak (red. nauk.), Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, SGH, Warszawa, s. 635–646. | pl_PL |
dc.references | Mesjasz J., Nawrat D., 2007, Doskonalenie kompetencji menedżerskich a psychologiczne koszty pracy, [w:] W. M. Grudzewski (red.), Rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach globalnej gospodarki światowej, Wydawnictwo Agencja Artystyczna PARA, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Mesjasz J., Witkowski S. A., 2003, Bilansowanie psychologicznych kosztów pracy jako wyznacznik efektywności zawodowej menedżerów, [w:] J. Stankiewicz (red.), Współczesne problemy i koncepcje zarządzania, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, s. 167–174. | pl_PL |
dc.references | Morawski M., 2004, Kompetencje menedżerów w procesie zarządzania wiedzą, [w:] Sukces w zarządzaniu kadrami, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Mroziewski M., 2008, Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nawrat D., 2007, Podmiotowy rozwój organizacji, [w:] W. Dobrołowicz, J. Bednarek, M. K. Stasiak, J. Gralewski, Kreatywność kluczem do sukcesu w mediach i przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Nawrat D., 2008, Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu innowacyjnym, [w:] Współczesne koncepcje zarządzania, Wydawnictwo WSHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., 2001, Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Nittel D., 1991, Report: Biographieforschuhg, Reinheim. | pl_PL |
dc.references | Nowacki T. W., 2004, Leksykon pedagogiki pracy, ITeE, Radom. | pl_PL |
dc.references | Penc J., 1999, Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pietrasiński Z., 1971, Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pilch T., Bauman T., 1998, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Podolska-Filipowicz E., 1996, Podstawy zawodoznawstwa, orientacji i poradnictwa zawodowego, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Pomykalski A., 2001, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Łódź. | pl_PL |
dc.references | Popek S., 2000, Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH, wyd. 2, Wydawnictwo UMC-S, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Popek S., 2001, Człowiek jako jednostka twórcza, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Potocki A., 2005, Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Proctor T., 2001, Twórcze zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rakowska A., Sitko-Lutek A., 2000, Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Wydawnictwo Naukowe PAN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ratajczak Z., 1980, Człowiek w sytuacji innowacyjnej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rostkowski T., Sienkiewicz Ł., 2003, Zintegrowany system zarządzania kompetencjami, [w:] M. Juchnowicz (red.), Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, Poltex, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sajkiewicz A., 2002, Jakość zasobów pracy, kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Schütze F., Bigraphieforschung und narratives Interview, „Betrifft Erziehung” 1982a, cyt. za: I. K. Helling, Metoda badań biograficznych, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), 1990, Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa–Poznań. | pl_PL |
dc.references | Sitko-Lutek A., 2004, Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów, Wydawnictwo UMC-S, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Sloane P., 2005, Twórcze myślenie w zarządzaniu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Sołowiej J., 1997, Psychologia twórczości, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Stasiakiewicz M., 1999, Twórczość i interakcja, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Steiner E., Weber R., 1993, Ekonomika i organizacja produkcji, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Sułkowski Ł., 2002, Kulturowa zmienność organizacji, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K., 2007, Dydaktyka twórczości, Wydawnictwo WSHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Szopiński J., 2004, Kreatywność menedżerów a ich funkcjonowanie rodzinne, zawodowe i osobowościowe, Wydawnictwo UJ, Kraków. | pl_PL |
dc.references | West M., 2000, Rozwijanie kreatywności w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Włodarek J., Ziółkowski M. (red.), 1990, Metoda biograficzna w socjologii, PWN, Warszawa–Poznań. | pl_PL |
dc.references | Wołk Z., 2005, Rozwój zawodowy na tle życia. Życie człowieka jako proces rozwojowy, „Problemy Profesjologii”, nr 1, s. 41. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-353-5.05 | |