Show simple item record

dc.contributor.authorPawłowska, Beata
dc.date.accessioned2019-02-14T07:30:45Z
dc.date.available2019-02-14T07:30:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationPawłowska B., Emocje społeczne w pracy nauczyciela i przedstawiciela handlowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, doi: 10.18778/7525-862-2pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-862-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26798
dc.descriptionBadanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać. Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym. Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych. Od Autorkipl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectemocjepl_PL
dc.subjectpracapl_PL
dc.subjectsocjologiapl_PL
dc.subjectmotywacjapl_PL
dc.subjectsamokontrolapl_PL
dc.subjectprzedstawiciel handlowypl_PL
dc.subjectnauczycielpl_PL
dc.subjectrytuałypl_PL
dc.titleEmocje społeczne w pracy nauczyciela i przedstawiciela handlowegopl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number252pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-596-6
dc.contributor.authorBiographicalnoteBeata Pawłowska to absolwentka socjologii i psychologii (specjalizacja – zarządzanie zasobami ludzkimi). Doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada wiedzę praktyczną z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (były pracownik działu HR). Obecnie adiunkt w Katedrze Socjologii Organizacji i Zarządzania IS Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca w Podyplomowym Studium Public Relations, Podyplomowym Studium Socjologii Stosowanej w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi oraz Podyplomowym Studium Metod Wspierania Rozwoju Kompetencji Społecznych, a także prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych z Edukacji Ekonomicznej i Społecznej dla Nauczycieli Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych. Na jej dorobek naukowy składa się ponad 40 publikacji, w tym artykuły opublikowane w renomowanych czasopismach oraz praca zatytułowana Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway. Jest autorem kilku haseł w Słowniku Socjologii Jakościowej. Członek wielu zespołów badawczych. Promotor ponad 80 prac magisterskich i licencjackich. Doświadczony trener. Badacz kultury organizacyjnej oraz, obecnie, zachowań emocjonalnych w środowisku pracy. W swojej praktyce łączy wiedzę teoretyczną z zakresu socjologii zarządzani zasobami ludzkimi, public relations, socjologii emocji oraz psychologii społecznej z praktyką doradczą dla firm i instytucji. Specjalizuje się w zarządzaniu emocjami; zarządzaniu zasobami ludzkimi, zwłaszcza w rekrutacji, selekcji, motywowaniu i ocenie pracowniczej; komunikowaniu społecznym, w tym komunikacji niewerbalnej, asertywności i negocjacjach oraz psychologii motywacji, emocji i osobowości.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz Jan D., 1996, Metody skutecznego zarządzania, Warszawa, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle – Orgmasz.pl_PL
dc.referencesArmstrong Michael, 2001, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABCpl_PL
dc.referencesAronson Elliot, Wilson Timothy, D., Akert Robin M., 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesArystoteles, 1953/2001, Retoryka, Warszawa, PWNpl_PL
dc.referencesArystoteles, 1977, Etyka wielka. Etyka eudemejska, Warszawa, PWNpl_PL
dc.referencesAtkinson John W., 1958, Motives in fantasy, action and society, New York, Van Nostrand Comppl_PL
dc.referencesAtkinson John W., 1966, A theory of achievement motivation, New York, Wileypl_PL
dc.referencesAverill James R., 1980b, The emotions, [w:] E. Staub (red.), Personality: Basic aspects and current research, Englewood Cliffs, NJ, Prentice-Hallpl_PL
dc.referencesAverill James R., 1982, Anger and aggression: An essay on emotion, New York, Springer-Verlagpl_PL
dc.referencesAverill James R., 1983, Studies on anger and aggression: Implications for theories of emotion, „American Psychologist”, 38, 1145–1160pl_PL
dc.referencesAverill James R., 1993, Illusions of anger, [w:] R. B. Felson, J. T. Tedeschi (red.), Aggression and violence: Social interactionist perspectives, Washington, DC, American Psychological Associationpl_PL
dc.referencesAverill James R., Catlin George, Chon Kyum Koo, 1990, Rules of hope, New York, Springer-Verlagpl_PL
dc.referencesBabbie Earl, 2003, Badania społeczne w praktyce, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesBar-On Reuven, 2005, The Bar-On model of emotional-social intelligence, [w:] P. Fernández-Berrocal, N. Extremera (Guest Editors), Special Issue on Emotional Intelligence, „Psicothema”, 17pl_PL
dc.referencesBazińska Róża, Kadzikowska-Wrzosek Roma, Retowski Sylwiusz, Szczygieł Dorota, 2010, Strategie pracy emocjonalnej – konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjonalnej, [w:] A. M. Zawadzka (red.), Psychologia zarządzania w organizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesBecker Howard S., 1970, Sociological Work. Method and Substance, Chicago, Aldine Publishing Copl_PL
dc.referencesBecker Howard S., Geer Blanche, Hughes Everett C., Strauss Anselm L., 1961, Boys in White: Stu¬dent Culture in Medical School, Chicago, University of Chicago Presspl_PL
dc.referencesBinder Piotr, Palska Hanna, Pawlik Wojciech (red.), 2009, Emocje a kultura i życie społeczne, Warszawa, Wydawnictwo IFiS PANpl_PL
dc.referencesBlumer Herbert, 1969, Symbolic Interactionism. Perspective and Method, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, N.J.pl_PL
dc.referencesBlumer Herbert, 2007, Interakcjonizm symboliczny, Kraków, Zakład Wydawniczy NOMOSpl_PL
dc.referencesBokszański Zbigniew, 2002, Tożsamość, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 4, Warszawa, Oficyna Naukowapl_PL
dc.referencesBorkowska Stanisława, 1985, System motywowania w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesBorkowska Stanisława, 2001, Strategie wynagrodzeń, Warszawa, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, IPiSSpl_PL
dc.referencesBoydell Tom, Leary Malcolm, 2001, Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Kraków, Oficyna Ekonomicznapl_PL
dc.referencesBremond Alice, Couet Jean-Francois, Davie Anne, 2006, Kompendium wiedzy socjologii, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesBrotheridge Celeste M., Grandey Alicia A., 2002, Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of “people work”, „Journal of Vocational Behavior”, 60, 17–39pl_PL
dc.referencesBuchner-Jeziorska Anna, 1986, Czynniki wyznaczające zachowanie jednostki w sytuacji pracy, [w:] J. Kulpińska, S. Dzięcielska-Machnikowska (red.), Socjologia pracy i przemysłu, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesByczkowska Dominika, 2006, Solidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarza, „Qualitative Sociology Review”, t. 2, 1. Pobrany: listopad 2012 (http:// www.qualitativesociologyreview.org /PL/archive_pl.php).pl_PL
dc.referencesCackowski Zdzisław, 1986, Filozofia marksistowska: wybrane problemy, Warszawa, Wydawnictwo Książka i Wiedzapl_PL
dc.referencesCahill Spencer E., Eggleston Robin, 1994, Managing emotions in public The case of wheelchair users, „Social Psychology Quarterly”, 57, 300–312pl_PL
dc.referencesCampos Joseph J., Mumme Donna L., Kermoian Rosanne, Campos Rosemary G., 1994, A Functionalist Perspective on the Nature of Emotion, „Monographs of the Society for Research in Child Development”, 2–3 (59), 284–303pl_PL
dc.referencesCancian Francesca M., Gordon Steven L., 1988, Changing emotion norms in marriage: Love and anger in U. S. women’s magazines since 1900, „Gender and Society”, 2, 308–342pl_PL
dc.referencesCaruso David R., Salovey Peter, 2009, Inteligentny emocjonalnie menedżer, Poznań, REBIS Publishing House Ltdpl_PL
dc.referencesCarver Charles S., Scheier Michael F., Attentionn and self-regulation: A control-theory approach to human behavior, New York, Springer-Verlagpl_PL
dc.referencesCannon Walter, B., 1927, The James-Lange theory of emotions: A critical examination and an alternative theory, „American Journal of Psychology”, 39, 106–124pl_PL
dc.referencesChomczyński Piotr, 2006, Wybrane problemy etyczne w badaniach. Obserwacja uczestnicząca ukryta, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 2, 1, 68–87pl_PL
dc.referencesChomczyński Piotr, 2008, Mobbing w pracy z perspektywy interakcjonistycznej. Proces stawania się ofiarą, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi Mihaly, Figurski Thomas J., 1982, Self-awareness and aversive experience in everyday life, „Journal of Personality”, 50, 15–28pl_PL
dc.referencesCollins Randall, 1975, Conflict Sociology: Toward an Explanatory Science, New York, Cambridge University Presspl_PL
dc.referencesCollins Randall, 1981, On the Micro-foundations of Macro-sociology, „American Journal of Sociology”, 86: 984–1014pl_PL
dc.referencesCollin Randall, 1990, Stratification, emotional energy, and the transient emotions, [w:] T. D. Kemper (red.), Research agendas in the sociology of emotions, Albany, State University of New York Presspl_PL
dc.referencesCollins Randall, 2004, Interaction ritual chains, Princeton, NJ Princeton University Presspl_PL
dc.referencesCooley Charles H., 1902, Human Nature and Social Order, New York, Scribner’spl_PL
dc.referencesCzapliński Janusz, Panek Tomasz (red.), 2011, Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, Warszawa, Rada Monitoringu Społecznego, www.diagnoza.com/pliki/raporty/ Diagnoza_raport_2011.pdfpl_PL
dc.referencesDamasio Antonio A., 2002, Błąd Kartezjusza, Poznań, Dom Wydawniczy Rebispl_PL
dc.referencesDarwin Charles, 1988, O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesDarwin Charles, 2001, O powstaniu gatunków, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesDenzin Norman K., 1990, Reinterpretacja metody biograficznej w socjologii: Znaczenie a metoda w analizie biograficznej, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, Warszawa–Poznań, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesDoktór Kazimierz, 1964, Przedsiębiorstwo przemysłowe. Studium socjologiczne Zakładów Przemysłu Metalowego Cegielski, Warszawa, Książka i Wiedzapl_PL
dc.referencesDoliński Dariusz, 2004, Mechanizmy wzbudzania emocji, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2, Psychologia ogólna, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesDuffy Elizabeth, 1962, Activation and behavior, New York, Wileypl_PL
dc.referencesDurkheim Emile, 1893, De la division du travail social, Paris, Alcanpl_PL
dc.referencesDurkheim Emile, 1953, Sociology and philosophy, London, Cohen and Westpl_PL
dc.referencesDurkheim Emile, 1990, Elementarne formy życia religijnego, Warszawa, PWNpl_PL
dc.referencesDurkheim Emile, 1999, O podziale pracy społecznej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesDuval Shelley, Wicklund Robert A., 1972, A theory of objective self-awareness, New York, Academic Presspl_PL
dc.referencesDuval Shelley, Wicklund Robert A., 1975, A theory of objective self-awareness, New York, Academic Presspl_PL
dc.referencesDzięcielska-Machnikowska Stefania, 1990, Socjologia pracy i przemysłu, [w:] Z. Krawczyk, (red.), Socjologia polska, Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiegopl_PL
dc.referencesEkman Paul, 1972, Universals and Cultural Differences in Facial Expressions of Emotions, [w:] J. Cole (red.), Nebraska Symposium on Motivation, Lincoln, Nebraska, University of Nebraska Presspl_PL
dc.referencesEkman Paul, 1973, Darwin and facial expression, New York, Academic Presspl_PL
dc.referencesEkman Paul, 1992, An argument for basic emotions, „Cognition and Emotion”, 6, 169–200pl_PL
dc.referencesEkman Paul, Davidson Richard J., 2012, Natura emocji. Podstawowe zagadnienia, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesEkman Paul, Friesen Wallace V., Simons Ronald C., 1985, Is the startle reaction an emotion?, „Journal of Personality and Social Psychology”, 49, 1416–1426pl_PL
dc.referencesEkman Paul, Friesen Wallace V., Sonia Ancoli, 1980, Facial signs of emotional experience, „Journal of Personality and Social Psychology”, 39 (6), 1125–1134pl_PL
dc.referencesElias Norbert, 1938, The history of manners, New York, Panteon Bookspl_PL
dc.referencesElias Norbert, 1980, Przemiany obyczajów w cywilizacji Zachodu, Warszawa, PIWpl_PL
dc.referencesEngels Fryderyk, 1952, Rola pracy w procesie uczłowieczenia małpy, [w:] K. Marks, F. Engels, Dzieła, t. 20, Warszawa, Książka i Wiedzapl_PL
dc.referencesFarrington Alice, Robinson W. Petter, 1999, Homelessness and strategies of identity maintenance: a participant observation study, „Journal of Community & Applied Social Psychology”, 3 (9), 175–194pl_PL
dc.referencesFehr Beverley, Russel James A., 1984, Concept of emotion viewed from a prototype perspective, „Journal of Experimental Psychology”, 113, 464–486pl_PL
dc.referencesFestinger Leon, 1957, A Theory of Cognitive Dissinance, Palo Alto, CA., Stanford University Presspl_PL
dc.referencesFranken Robert E., 2006, Psychologia motywacji, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesFrankfort-Nachmias Chava, Nachmias David, 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-kapl_PL
dc.referencesFredrickson Barbara L., 2003, The value of positive emotions, „American Scientist”, 91, 330–335pl_PL
dc.referencesFredrickson Barbara L., 2009, Positivity, New York, Crownpl_PL
dc.referencesFrijda Nico H., 1986, The emotions, Cambridge, Cambridge University Presspl_PL
dc.referencesFrijda Nico H., 1988, The laws of emotion, „American Psychologist”, 43, 349–358pl_PL
dc.referencesFrijda Nico H., 2005, Punkt widzenia psychologów, [w:] M. Lewis, J. M. Haviland-Jones (red.), Psychologia emocji, Gdańsk, Gdańskie Towarzystwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesFrijda Nico H., 2012, Różnorodność afektu: emocje i zdarzenia, nastroje i sentymenty, [w:] P. Ekman, R. J. Davidson (red.), Natura emocji. Podstawowe zagadnienia, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesGableta Małgorzata, 1998, Potencjał pracy w przedsiębiorstwie, Wrocław, WAE im. Oskara Langapl_PL
dc.referencesGagliardi Pasquale, 1990, Artifacts as pathways and remains of organizational life, [w:] P. Gagliardi (red.), Symbols and artifacts: Views of the corporate landscape, Berlin, Walter de Gruyterpl_PL
dc.referencesGarfinkel Harold, 1956, Conditions of Successful Degradation Ceremonies, „American Journal of Sociology”, vol. XLIpl_PL
dc.referencesGerth Hans, Mills Charles Wright, 1953, Character and Social Structure. The Psychology of Social Institutions, London, Prentice Hallpl_PL
dc.referencesGiddens Anthony, 2006, Socjologia, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesGlaser Barney G., Strauss Anselm L., 1967, The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research, New York, Adline Publishing Companypl_PL
dc.referencesGliszczyńska Xymena, 1971, Psychologiczne badania motywacji w środowisku pracy, Warszawa, Książka i Wiedzapl_PL
dc.referencesGoffman Erving, 1961, Encounters: Two studies in the sociology of interaction, Indianapolis, Bobbs-Merrillpl_PL
dc.referencesGoffman Erving, 1974, Frame analysis: An essay on the organization of experience, New York, Harper and Rowpl_PL
dc.referencesGoffman Erving, 1981, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa, PIWpl_PL
dc.referencesGoffman Erving, 2005, Piętno: Rozważania o zranionej tożsamości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesGoffman Erving, 2006, Rytuał interakcyjny, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesGoffman Erving, 2008, Zachowanie w miejscach publicznych, o społecznej organizacji zgromadzeń, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesGold Raymond L., 1958, Roles in sociological field observation, „Social Forces”, 36, 217–213pl_PL
dc.referencesGoleman Daniel, 1997, Inteligencja emocjonalna, Poznań, Media Rodzina of Poznańpl_PL
dc.referencesGoleman Daniel, 1999, Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań, Media Rodzina of Poznańpl_PL
dc.referencesGolińska Lucyna, 2007, Emocje: Przyjaciel czy wróg, Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowiapl_PL
dc.referencesGolińska Lucyna, 2010, Samokontrola emocji: mit czy rzeczywistość? www.terapia.rubikon.net.pl – dostęp z dnia 20 października 2010 rpl_PL
dc.referencesGołaszewska Hanna, Górska Joanna, Kielińska Ewelina, Kowalewski Marek, Szklarska Elżbieta, Szczypińska Anna, 2010, Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2009/2010. Informacje i opra¬cowania statystyczne, Warszawa, GUS, Departament Badań Społecznych. – www.stat.gov.plpl_PL
dc.referencesGomm Roger, Hammersley Martyn, Foster Peter, 2000, Case Study Method. Key Issues, Key Texts, London, Sagepl_PL
dc.referencesGrandey Alicia A., 2003, When the show must go on: Surface and deep acting as determinants of emotional exhaustion and peer-rated service delivery, „Academy of Management Journal”, 46, 86–96pl_PL
dc.referencesGreco Monica, Stenner Paul (red.), Emotions. A social science reader, London–New York, Routledge Taylor and Francis Grouppl_PL
dc.referencesGriffin Ricky W., 2002, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesGruszczyński Leszek A., 2001, Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.referencesHaber Lesław H., 1996, Management. Zarys zarządzania małą firmą. Wydanie trzecie poprawione i uzupełnione, Kraków, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesupl_PL
dc.referencesHajdecki Piotr K., 2008, Co uskrzydla człowieka, www.nf.pl/News/15547/Co-uskrzydla-czlowieka/ motywowanie-meaning-broad-and-build-theory/ – dostęp z dnia 12.12.2010 rpl_PL
dc.referencesHallett Tim, 2003, Emotional feedback and amplification in social interaction, „The Sociological Quarterly”, 44, 705–726pl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta, 1990, Biografia a orientacja symbolicznego interakcjonizmu, [w:] J. Włodarek, M. Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta, 2006, Interakcjonizm symboliczny: społeczny kontekst znaczeń, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta, 2007, Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretatywnej, Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiegopl_PL
dc.referencesHammersley Martyn, Atkinson Paul, 2000, Metody badań terenowych, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-kapl_PL
dc.referencesHampden-Turner Charles, Trompenaars Fons, 1998, Siedem kultur kapitalizmu. USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Warszawa, Wydawnictwo ABCpl_PL
dc.referencesHatch Mary Jo, 1995, Organization Theory, London, Oxford Presspl_PL
dc.referencesHegtvedt Karen A., 1990, The effects of relationship structure on emotional responses to inequity, „Social Psychology Quarterly”, 53, 214–228pl_PL
dc.referencesHerriott Robert E., Firestone William A., 1983, Multisite qualitative policy research: Optimizing description and generalizability, „Educational Researcher”, 12 (2), 14–19pl_PL
dc.referencesHiggins E. Tory, 1997, Beyond pleasure and pain, „American Psychologist”, 52 (12), 1280–1300pl_PL
dc.referencesHilgard Ernest R., 1972, Wprowadzenie do psychologii, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesHochschild Arlie R., 1983, The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling, Berkeley, University of California Presspl_PL
dc.referencesHochschild Arlie R., 2009, Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesHoffman Martin L., 1984, Interaction of affect and cognition in empathy, [w:] C. Izard, J. Ka¬gan, R. Zając (red.), Emotions, cognition and behavior, New York, Cambridge University Presspl_PL
dc.referencesHofstede Geert, 1980, Culture’s Consequences. International Differences in Work Related Values, Beverly Hills–London, Sagepl_PL
dc.referencesHofstede Geert, 2000, Kultury i organizacje, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomicznepl_PL
dc.referencesHouse Ernest R., 1980, Evaluating with Validity, Beverly Hills-London, Sagepl_PL
dc.referencesHouse Ernest R., 1997, Ewaluator w społeczeństwie, [w:] L. Korporowicz (red.), Ewaluacja w edukacji, Warszawa, Oficyna Naukowapl_PL
dc.referencesHuberman Michael A., Miles Mattew N. B., 1984, Innovation up Close: How School Improvement Works, New York, Plenum Presspl_PL
dc.referencesHughes Everett C., 1958, Men and Their Work, Glencoe, Illinois, Free Presspl_PL
dc.referencesHume David, 1739, A Treatise of Human Nature, London, John Noonpl_PL
dc.referencesHume David, 1963, Traktat o naturze ludzkiej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesHunt David, 1970, Parents and children in history: The psychology of family life in early modern France, New York, Basic Bookspl_PL
dc.referencesIllouz Eva, 2010, Uczucia w dobie kapitalizmu, Warszawa, Oficyna Naukowapl_PL
dc.referencesJames William, 1884, What is an emotion?, „Mind”, 9, 188–205pl_PL
dc.referencesJames William, 1890, The principles of psychology, New York, Holtpl_PL
dc.referencesJames William, 1910, The principles of psychology, London, Macmillanpl_PL
dc.referencesJanuszek Henryk, Sikora Jan, 1998, Socjologia pracy, Poznań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznejpl_PL
dc.referencesJasiński Zdzisław, 1998, Motywowanie w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Placetpl_PL
dc.referencesJędrzycki Wiesław (red.), 1984, Człowiek – praca – postęp społeczny, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Ekonomicznepl_PL
dc.referencesJohnson Hazel-Anne M., Spector Paul E., 2007, Service with a smile: Do emotional intelligence, gender and autonomy moderate the emotional labor process?, „Journal of Occupational Health Psychology”, 12 (4), 319–333pl_PL
dc.referencesJuchnowicz Marta (red.), 1996, Zarządzanie zasobami pracy. Strategia i instrumentarium, Warszawa, SGHpl_PL
dc.referencesJuchnowicz Marta (red.), 2003, Narzędzia i praktyka zarządzania zasobem ludzkim, Warszawa, Wydawnictwo Poltextpl_PL
dc.referencesKant Immanuel, 1790, Kritik der Urteilskraft (The Critique of Judgment), Kessinger Publishingpl_PL
dc.referencesKant Immanuel, 1986, Krytyka władzy sądzenia, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesKaszubowska Urszula, 2006, Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości – dylematy i nadzieje, [w:] E. Perzycka (red.), Nauczyciel jutra, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałekpl_PL
dc.referencesKemper Theodore D., 1978, A Social Interactional Theory of Emotions, New York, Wileypl_PL
dc.referencesKemper Theodore D., 1987, How many emotions are there? Wedding the social and autonomic components, „ American Journal of Sociology”, 93, 263–289pl_PL
dc.referencesKemper Theodore D., 1991, Predicting Emotions from Social Relations, „Social Psychology Quarterly”, 54, 330–342pl_PL
dc.referencesKemper Theodore D., 2005, Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji, [w:] M. Lewis, J. M. Haviland-Jones (red.), Psychologia emocji, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesKemper Theodore D., 2008, Power, status, and emotions, [w:] Monica Greco, Paul Stenner (red.), Emotions a social science reader, London–New York, Routledge Taylor and Francis Grouppl_PL
dc.referencesKofta Mirosław, 1979, Samokontrola a emocje, Warszawa, Wydawnictwo PWNpl_PL
dc.referencesKonarzewski Krzysztof, 2005, Sztuka nauczania: Szkoła, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, 1988, Praca w koncepcji socjologii interakcjonistycznej, „Studia Socjologiczne”, 1 (108), 225–245pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, 1992, W japońskiej fabryce, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, 1994, Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw przemysłowych. Studium socjologiczne, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, 2007, Procesualne ujęcie organizacji. Organizacje, struktury, procesy i tożsamości, [w:] K. Konecki, P. Chomczyński (red.), Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, Chomczyński Piotr (red.), 2007, Zarządzanie organizacjami. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, Chomczyński Piotr (red.), 2007, Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKopertyńska M. Wanda, 2009, Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Wydanie drugie poprawione, Warszawa, Agencja Wydawnicza Placetpl_PL
dc.referencesKorporowicz Leszek (red.), 1997, Ewaluacja w edukacji, Warszawa, Oficyna Naukowapl_PL
dc.referencesKossowska Małgorzata, Sołtysińska Iwona, 2002, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Kraków, Oficyna Ekonomicznapl_PL
dc.referencesKostera Monika, 2003, Antropologia organizacji: Metodologia badań terenowych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesKostera Monika, Kownacki S., Szumski A., 2000, Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, [w:] A. K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie – Teoria i praktyka, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesKoźmiński Andrzej K., Piotrowski Włodzimierz, 2000, Zarządzanie – Teoria i praktyka, Wydanie piąte zmienione, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesKramer Michael W., Hess Jon A., 2002, Communication rules fort he display of emotions in organizational settings, „Management Communication Quarterly”, 16, 66–80pl_PL
dc.referencesKrokowski Marcin, Rydzewski Piotr, 2002, Zarządzanie emocjami. Inteligencja emocjonalna, Łódź, Imperia S.C.pl_PL
dc.referencesKulpińska Jolanta, 1974, Socjologia przemysłu: wybór tekstów, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Ekonomicznepl_PL
dc.referencesKulpińska Jolanta, 1986, Tendencja rozwoju socjologii pracy, [w:] S. Dzięcielska-Machnikowska, J. Kulpińska (red.), Socjologia pracy i przemysłu, Łódź, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesLazarus Richard S., 1991, Emotion and adaptation, New York, Oxford University Presspl_PL
dc.referencesLeana Carrie R., Van Buren Harry J., 1999, Organizational Social Capital and Employment Practices, „Academy of management Review”, 3 (24), 538–555pl_PL
dc.referencesLeavitt Robin L., Power Martha B., 1989, Emotional socialization in the postmodern era: Children in day care, „Social Psychology Quarterly”, 52, 35–43pl_PL
dc.referencesLewis Helen, 1971, Same and guilt in neurosis, New York, International Universities Presspl_PL
dc.referencesLewis Michael, 2000, Self-conscious emotions. Embarrassment, pride, shame and guilt, [w:] M. Lewis, J. Haviland-Jones (red.), Handbook of emotion, New York, Guilford Presspl_PL
dc.referencesLewis Michael, Haviland-Jones Jeannette M. (red.), 2005, Psychologia emocji, Gdańsk, Gdańskie Towarzystwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesLis Franciszek J., 1982, Człowiek w procesie pracy. Praca chęć czy przymus?, Warszawa, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowychpl_PL
dc.referencesLutyński Jan, 1968, Ankieta i jej rodzaje na tle podziału technik otrzymywania materiałów, [w:] Z. Gostkowski, J. Lutyński (red.), Analizy i próby technik badawczych w socjologii, t. 2, Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskichpl_PL
dc.referencesLutyński Jan, 1994, Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź, Łódzkie Towarzystwo Naukowepl_PL
dc.referencesLynd Robert S., Lynd Helen M., 1929, Middletown: A Study in Contemporary American Culture, New York, Harcourt, Brace, and Companypl_PL
dc.referencesMacDonald Barry, Adehman Clem, Kushner Seville, Walker Robert, 1982, Bread and Dreas: A Case Study of Bilingual Schooling in the U.S.A, Norwich, University of East Angliapl_PL
dc.referencesMaisonneuve Jean, 1995, Rytuały dawne i współczesne, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologicznepl_PL
dc.referencesMakowski Ryszard, 2009, Za murami poprawczaka, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Łośgrafpl_PL
dc.referencesMalinowski Bronisław, 1980, Wierzenia pierwotne i formy ustroju społecznego. Pogląd na genezę religii ze szczególnym uwzględnieniem totemizmu, [w:] idem, Dzieła, t. 1, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesMalinowski Bronisław, 1987, Argonauci Zachodniego Pacyfiku. Relacje o poczynaniach i przygodach krajowców z Nowej Gwinei, [w:] idem, Dzieła, t. 3, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesMalinowski Bronisław, 1990, Mit, magia i religia, [w:] idem, Dzieła, t. 7, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesMarch James G., Simon Herbert A., 1964, Teoria organizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWNpl_PL
dc.referencesMarks Karol, 1951, Kapitał. Krytyka ekonomii politycznej, t. 1, Warszawa, Książka i Wiedzapl_PL
dc.referencesMarks Karol, 1959, Kapitał: krytyka ekonomii politycznej, t. 4, Teorie wartości dodatkowej, Warszawa, Książka i Wiedza.pl_PL
dc.referencesMarks Karol, Engels Fryderyk, 1960, Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne, [w:] iidem, Dzieła, t. 1, Warszawa, Książka i Wiedza.pl_PL
dc.referencesMarks Karol, Engels Fryderyk, 1986, Praca najemna a kapitał, [w:] iidem, Dzieła, t. 23, Warszawa, Książka i Wiedza.pl_PL
dc.referencesMaslow Abraham H., 1954, Motivation and personality, New York, Harper.pl_PL
dc.referencesMaslow Abraham H., 1964, Teoria hierarchii potrzeb, [w:] J. Reykowski (red.), Problemy osobowo¬ści i motywacji w psychologii amerykańskiej, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesMaslow Abraham H., 1990, Motywacja i osobowość, PAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatejko Aleksander, 1993, Kilka refleksji na temat zarządzania strategicznego, „Organizacja i Kierowanie”, 2. Matthews Gerald, Zeidner Moshe, Roberts Richard, D., 2004, Emotional Intelligence: Science and Myth, Cambridge, MIT Press.pl_PL
dc.referencesMatuszak Grzegorz, 1986, Praca – społeczeństwo pracujące, [w:] S. Dzięcielska-Machnikowska, J. Kulpińska (red.), Socjologia pracy i przemysłu, Łódź, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.referencesMayo Andrew, 2002, Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju, Kraków, Oficyna Ekonomiczna.pl_PL
dc.referencesMcClelland David, Atkinson John W., Clark Russell A., Lowell Edgar L., 1953, The achievement motive, New York, Appleton-Century-Crofts Inc.pl_PL
dc.referencesMcKenna Eugene, Beech Nic, 1999, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa, Wydawnictwo Felberg SJA.pl_PL
dc.referencesMead George H., 1975, Umysł, osobowość, społeczeństwo, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesMesquita Bruce, Frijda Nico, 1992, Cultural variations in emotions: A review, „Psychological Bulletin”, 112, 179–204.pl_PL
dc.referencesMills Charles Wright, 1940, Situated Actions and Vocabularies of Motive, „American Sociological Review”, V: 904–913 – http://pubpages.unh.edu/~jds/Mills%201940.htm – dostęp z dnia 17.03.2012 r.pl_PL
dc.referencesMills Charles Wright, 1959, The Sociological Imagination, London–Oxford–New York, „The Promise”.pl_PL
dc.referencesMintz Steven, Kellogg Susan, 1989, Domestic revolutions: A social history of American family life, New York, Free Press.pl_PL
dc.referencesMoore Lucy, Savage Jan, 2002, Participant observation, informed consent and ethical approval, „Nurse Researcher”, 9 (4), 58–69.pl_PL
dc.referencesMucha Janusz, 1985, C. W. Mills, Warszawa, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Seria „Myśli i Ludzie”.pl_PL
dc.referencesNelson E. D. (Adie), Ronald D. Lambert, 2001, Sticks, stones and semantics: The Ivory Tower Bul¬ly’s Vocabulary of Motives, „Qualitative Sociology”, 24 (1), 83–106.pl_PL
dc.referencesOatley Keith, Jenkins Jennifer M., 2005, Zrozumieć emocje, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesPark Robert, 1955, Society, New York, Free Press.pl_PL
dc.referencesParsloe Eric, 1998, Coaching i mentoring, Warszawa, Wydawnictwo Petit.pl_PL
dc.referencesPawlik Wojciech, 2009, Lęk, wstyd, wina – w stronę socjologii emocji, [w:] P. Binder, H. Palska, W. Pawlik (red.), Emocje a kultura i życie społeczne, Warszawa, Wydawnictwo IFiS PAN.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata, 2004, Symboliczno-rytualny sposób motywowania na przykładzie firmy marketingu sieciowego, [w:] Stanisława Borkowska (red.), Motywować skutecznie, Warszawa, IPiSS.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata, 2009, Zarządzanie emocjami w organizacji, [w:] S. Banaszak, K. Doktór (red.), Socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania, Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata, 2010, Rytuały organizacyjne oraz reguły interakcyjne rządzące współczesnymi organizacjami, [w:] Jacek Leoński, Magdalena Fiternicka-Gorzko, Kultury, subkultury i światy społeczne w badaniach jakościowych, Szczecin, Wolumina.pl Daniel Krzanowski, Uniwersytet Szczeciński.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata, 2011, Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata, 2012, Rytuał organizacyjny, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Chomczyński (red.), Słownik socjologii jakościowej, Warszawa, Difin SA [s. 246–250].pl_PL
dc.referencesPenc Józef, 1997, Leksykon biznesu, Warszawa, Wydawnictwo Placet.pl_PL
dc.referencesPenc Józef, 2000, Motywowanie w zarządzaniu, Kraków, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.pl_PL
dc.referencesPerna Giampaolo, 2007, Zrozumieć emocje, Kraków, Wydawnictwo OO. Franciszkanów „Bratni Zew”.pl_PL
dc.referencesPierce Jennifer L., 1995, Gender trials: Emotional lives in contemporary law firms, Berkeley, University of California Press.pl_PL
dc.referencesPiotrowski Kazimierz, Świątkowski Marek, 2000, Kierowanie zespołami ludzi, Warszawa, Dom Wydawniczy Bellona.pl_PL
dc.referencesPlaton 1974, The Republic, Indianapolis, IN., Hackett.pl_PL
dc.referencesPlaton 2003, Państwo, Kęty, Wydawnictwo ANTYK – Marek Derewiecki.pl_PL
dc.referencesPlutchik Robert, 1962, The emotions: Fact, theories and a new model, New York, Random House.pl_PL
dc.referencesPlutchik Robert, 1980, Emotion: A Psychoevolutionary Synthesis, New York, Harper and Row.pl_PL
dc.referencesPlutchik Robert, 1991, Emotions and evolution, [w:] K. T. Strongman (red.), International review of studies on emotion, Chichester, England, Wiley.pl_PL
dc.referencesPlutchik Robert, 1994, The psychology and biology of emotion, New York, Harper Collins College Publishers.pl_PL
dc.referencesPocztowski Aleksy, 1998, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki: metody, Kraków, Wydawnictwo Antykwa.pl_PL
dc.referencesPocztowski Aleksy, 2003, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy – metody, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesPollak Lauren H., Thoits Peggy A., 1989, Processes in emotional socialization, „Social Psychology Quarterly”, 52, 22–34.pl_PL
dc.referencesPortes Alejandro, 1998, Social Capital: Its Origins and Applications in Modern Sociology, „Annual Review of Sociology”, 24, 1–24.pl_PL
dc.referencesPratt Michael G., 2000a, Bulding an ideological fortress. The role of spirituality encapsulation and sensemaking, „Studies in Cultures, Organizations and Societies”, 6, 35–69.pl_PL
dc.referencesPratt Michael G., 2000b, The good, the bad and the ambivalent. Managing identification among Amway distributors, „Administrative Science Quarterly”, 45 (3), 456–493.pl_PL
dc.referencesPrus Robert, Grills Scott, 2003, The Deviant Mystique: Involvements, Realities and Regulation, Preager, Westport, The United States of America.pl_PL
dc.referencesPrzestalski Andrzej, 2008, Zawód i sposoby jego analizy w dawnej i nowej socjologii, [w:] S. Banaszak, K. Doktór (red.), Problemy socjologii gospodarki, Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania.pl_PL
dc.referencesPrzybyłowska Ilona, 1978, Wywiad swobodny ze standaryzowaną listą poszukiwanych informacji i możliwości jego zastosowania w badaniach socjologicznych, „Przegląd Socjologiczny”, t. 30.pl_PL
dc.referencesPrzybyłowska Ilona, 1983, Rodzaje wywiadów kwestionariuszowych, [w:] K. Lutyńska, A. P., Welland (red.), Wywiad kwestionariuszowy. Analizy teoretyczne i badania empiryczne, Wrocław, Instytut Filozofii i Socjologii, Polska Akademia Nauk, Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesRae Leslie, 1999, Planowanie i projektowanie szkoleń, Warszawa, Dom Wydawniczy ABC.pl_PL
dc.referencesRatajczak Zofia, 2008, Psychologia pracy i organizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesReber Arthur S., 1985, Dictionary of Psychology, London, Penguin Books.pl_PL
dc.referencesReber Arthur S., 2002, Słownik psychologii, Warszawa, Wydawnictwo Scholar.pl_PL
dc.referencesReykowski Janusz, 1977, Z zagadnień psychologii motywacji, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesReykowski Janusz, 1992, Emocje, motywacja, osobowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRitzer George, 2004, Klasyczna teoria socjologiczna, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesRogoll Rudiger, 1995, Aby być sobą: Wprowadzenie do analizy transakcyjnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesRolls Edmund T., 1999, The Brain and Emotion, Oxford, Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesSajkiewicz Alicja, 1999, Zasoby ludzkie w firmie. Organizacja. Kierowanie. Ekonomika, Warszawa, Wydawnictwo Poltext.pl_PL
dc.referencesSalovey Peter, Mayer John D., 1990, Emotional Intelligence, „Imagination, Cognition and Personality”, 9, 185–211.pl_PL
dc.referencesSalovey Peter, Sluyter David J. (red.), 1990, Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna: Problemy edukacyjne, Poznań, Dom Wydawniczy „Rebis”.pl_PL
dc.referencesSartre Jean-Paul, 1939, Esquisse d’une theorie des emotions, Paris, Hermann.pl_PL
dc.referencesSartre, Jean-Paul, 1943, L’etre et le neant: Essai d’ontologie phenomenologique, Paris, Gallimard.pl_PL
dc.referencesSartre Jean-Paul, 1948, The emotions: Outline of a theory, New York, Philosophical Library.pl_PL
dc.referencesSartre Jean-Paul, 1956, Being and Nothingness: An Essay on Phenomenological Ontology, New York, Philosophical Library.pl_PL
dc.referencesSchachter Stanley, Singer Jerome, 1962, Cognitive, social and physiological determinants of emotional state, „Psychological Review”, 69, 379–399.pl_PL
dc.referencesScheff Thomas J., 1979, Catharsis in Healing. Ritual and Drama, Berkeley, University of California Press.pl_PL
dc.referencesScheff Thomas J., 1988, Shame and Conformity: The Deference Emotion System, „American Sociological Review”, 53, 395–406.pl_PL
dc.referencesScheff Thomas J., 1990, Microsociology. Discurse, emotion, and social structure, Chicago, University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesScheff Thomas J., 2000, Shame and the social bond, and human reality, New York, Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesScheff Thomas J., 2003, Shame in self and society, „Symbolic Interaction”, 26, 239–262.pl_PL
dc.referencesScheff Thomas J., Retzinger Suzanne, 1991, Emotions and violence: shame and rage in destructive conflicts, Lexington Mass., Lexington Books.pl_PL
dc.referencesSchwartz Morris, Schwartz Charlotte G., 1955, Problems in Participant Observation, „American Journal of Sociology”, 60 (4), 343–353.pl_PL
dc.referencesShaver P., Schwartz J., Kirson D., O’Connor C., 1987, Emotion knowledge. Further exploration of a prototype approach, „Journal of Personality and Social Psychology”, 52, 1061–1086.pl_PL
dc.referencesSheehan Neil, 1988, A Bright and Shining Lie: John Vann and America in Vietnam, New York, Random House.pl_PL
dc.referencesSikorski Czesław, 2004, Motywacja jako wymiana. Modele relacji między pracownikiem a organizacją, Warszawa, Wydawnictwo Difin.pl_PL
dc.referencesSilverman David, 2008, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSpencer Herbert, 1873, The Study of Sociology, London, Henry S. King.pl_PL
dc.referencesSpencer Herbert, 1889–1898, Zasady socjologii, cz. I–VII, Warszawa, Wydawnictwo Głosu.pl_PL
dc.referencesSpencer Herbert, 1960, O wychowaniu umysłowym moralnym i fizycznym, Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesSpencer Herbert, 2002, Jednostka wobec państwa, Warszawa, Wydawnictwo Liber.pl_PL
dc.referencesStake Robert E., 1980, The Case Study Method in Social Inquiry, [w:] H. Simons (red.), Towards a Science of the Singular: Essays about Case Study in Educational Research and Evaluation, Norwich, University of East England.pl_PL
dc.referencesStake Robert E., 1994, Case Studies, [w:] N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Handbook of Qualitative Research, London, Sage.pl_PL
dc.referencesStake Robert E., 2008, Qualitative Case Studies, [w:] N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Strategies of Qualitative Inquiry, London, Sage.pl_PL
dc.referencesStearns Peter N., 1989, Jealousy: The Evolution of an Emotion in American History, New York– London, New York University Press.pl_PL
dc.referencesStearns Peter N., 2005, Historia emocji – zmiany i ich oddziaływanie, [w:] M. Lewis, J. M. Haviland-Jones, (red.), Psychologia emocji, Gdańsk, Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesStearns Peter N., Stearns Deborah C., 2008, Historical Issues in Emotions Research, [w:] M. Greco, P. Stenner (red.), Emotions. A social science reader, London–New York, Routledge Taylor and Francis Group.pl_PL
dc.referencesStein Nancy L., Oatley Keith, 1992, Basic emotions, Hove, Erlbaum.pl_PL
dc.referencesStein Nancy, L., Trabasso Tom, Liwag Maria D., 1994, The Rashomon phenomenon: Personal frames and future oriented appraisals in memory for emotional events, [w:] W. M. Haith, J. B. Benson, R. J. Roberts, B. F. Pennington (red.), Future oriented processes, Chicago, University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesSterniczuk Henryk, Żandarowski Zdzisław, 1983, Socjologiczna teoria organizacji, [w:] A. K. Koźmiński (red.), Współczesne teorie organizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesStets Jan E., 2006, Identity Theory and Emotions, [w:] J. E. Stets, J. H. Turner (red.), Handbook of the Sociology of Emotions, New York, Springer.pl_PL
dc.referencesStets Jan E., Tsushima Teresa, 2001, Negative emotion and coping responses within identity control theory, „Social Psychology Quarterly”, 64, 283–295.pl_PL
dc.referencesStewart Grant, 1996, Skuteczne zarządzanie sprzedażą, Kraków, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.pl_PL
dc.referencesStone Lawrence, 1977, The family, sex and marriage in England, 1500–1800, New York, Harper and Row.pl_PL
dc.referencesStoner James, Freeman R. Edward, Gilbert Daniel R. jr, 2001, Kierowanie, Wydanie drugie zmienione, Warszawa, PWE.pl_PL
dc.referencesStoner James A. F., Wankel Charles, 1996, Kierowanie, Warszawa, PWE.pl_PL
dc.referencesStrauss Anselm L., 1959, Mirrors and Masks, Glencoe, Illinois, Free Press.pl_PL
dc.referencesStrauss Anselm L., 1993, Continual Permutations of Action, New York, Aldine De Gruyter.pl_PL
dc.referencesSullivan Harry S., 1953, The interpersonal theory of psychiatry, New York, Norton.pl_PL
dc.referencesSykes Gresham, Matza David, 1979, Techniques of Neutralization: A theory of Deliquency [s. 497–504], [w:] Social Interaction. Introductory Readings in Sociology, H. Robboy, S. Greenblatt, C. Clark (red.), New York, St. Martin Press.pl_PL
dc.referencesSzacki Jerzy, 2002, Historia myśli socjologicznej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSzałkowski Adam (red.), 2000, Wprowadzenie do zarządzania personelem, Kraków, Akademia Ekonomiczna.pl_PL
dc.referencesSzczepański Jan, 1961, Uwagi o przedmiocie i zadaniach socjologii, [w:] B. Biegeleisen-Żelazowski, T. Tomaszewski, A.pl_PL
dc.referencesSaragata, J. Rosner (red.), Jak pracuje człowiek, Warszawa, Książka i Wiedza.pl_PL
dc.referencesSzczepański Jan, 1963, Socjologiczne zagadnienie wyższego wykształcenia, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSzczupaczyński Jerzy, 1995, Podstawy zarządzania i kierowania ludźmi w organizacji, Warszawa, Międzynarodowa Szkoła Menadżerów.pl_PL
dc.referencesSzczygieł Dorota, Bazińska Róża, Kadzikowska-Wrzosek Roma, Retowski Sylwiusz, 2009, Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań, „Psychologia Społeczna”, 11, 155–166.pl_PL
dc.referencesSztumski Janusz, 1981, Socjologia pracy w zarysie, Warszawa, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.pl_PL
dc.referencesTangney June Price, 1994, The mixed legacy of the super-ego: Adaptive and maladaptive aspects of shame and guild, [w:] J. M. Masling, R. F. Bornstein (red.), Empirical perspectives on object relations theory, Washington DC, American Psychological Association.pl_PL
dc.referencesTangney June Price, 1995a, Recent advances in the empirical study of shame and guilt, „American Behavioral Scientist”, 38, 1132–1145.pl_PL
dc.referencesTangney June Price, 1995b, Shame and guilt in interpersonal relationships, [w:] June Tangney, Kurt Fischer (red.), Self-conscious emotions: The psychology of shame, guilt, embarrassment and pride, New York, Guilford Press.pl_PL
dc.referencesTangney June Price, 2002, Self-relevant emotions, [w:] M. Leary, J. Tangney (red.), Handbook of self and identity, New York, Guilford Press.pl_PL
dc.referencesTangney June Price et al., 1989, The test of self-conscious affect (TOSCA), Fairfax, VA: George Mason University.pl_PL
dc.referencesTangney June Price, et al., 1990, The test of self-conscious affect for children (TOSCA-C), Fairfax, VA: George Mason University.pl_PL
dc.referencesTangney June Price, Dearing Rhonda L., 2002, Shame and guilt, New York, Guilford Press.pl_PL
dc.referencesTaylor Stephanie, Littleton Karen, 2006, Biographies in talk: A narrative-discursive research appro¬ach, „Qualitative Sociology Review”, 2 (1), 22–38.pl_PL
dc.referencesThoits Peggy A., 1989, The sociology of emotions, „Annual Review of Sociology”, 15, 317–342.pl_PL
dc.referencesTokarski Stefan, 1994, Samoocena efektywności kierowania, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.pl_PL
dc.referencesTooby John, Cosmides Leda, 1990, The past explains the present: Emotional adaptations and the structure of ancestral environment, „Ethology and Sociobiology”, 11, 375–424.pl_PL
dc.referencesTrice Harrison M., Beyer Janice M., 1985, Using Six Organizational Rites to Change Culture, [w:] R. Kilmann (red.), Gaining Control of Corporate Culture, San Francisco–London, Jossey-Bass Publishers.pl_PL
dc.referencesTurner Barry A., 1971, Exploring the Industrial Subculture, London, The Macmillan Press Ltd.pl_PL
dc.referencesTurner Barry A. (red.), 1990, Organizational symbolism, Berlin–New York, Walter de Gruyter.pl_PL
dc.referencesTurner Jonathan H., 1998, Socjologia: koncepcje i ich zastosowanie, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesTurner Jonathan H., 2004, Struktura teorii socjologicznej, Wydanie nowe, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesTurner Jonathan H., 2009, Socjologia. Koncepcje i ich zastosowanie, Wydanie drugie rozszerzone, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesTurner Jonathan H., Stets Jan E., 2009, Socjologia emocji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurner Victor, 1969, The Ritual Process, New York, Cornell University Press.pl_PL
dc.referencesTurowski Jan, 2000, Socjologia: wielkie struktury społeczne, Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.pl_PL
dc.referencesTurowski Jan, 2001, Socjologia: małe struktury społeczne, Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.pl_PL
dc.referencesVan Gennep Arnold, 1960, Rites of Passage, Chicago, University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesVan Gennep Arnold, 2006, Obrzędy przejścia, przekł. Beata Biały, Warszawa, PIW.pl_PL
dc.referencesWeber Max, 1922, Wirtschaft und Gesellschaft, Tubingen, J.C.B. Mohr (Paul Siebeck).pl_PL
dc.referencesWeber Max, 2002, Gospodarka i społeczeństwo, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesWicklund Robert A., Frey Dieter, 1980, Self-awareness theory: When the self makes a difference, [w:] D. Wegner, R. Vallacher (red.), The self in social psychology, New York, Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesWieczorkowska Grażyna, 2007, Kierowanie motywacją: rola myśli i emocji, Warszawa, Wydawnictwo ISS.pl_PL
dc.referencesWisecup Allison K., Robinson Dawn T., Smith-Lovin Lynn, 2006, Sociology of Emotions, [w:] C. D. Bryant, D. L. Peck (red.), The Handbook of the 21st Century Sociology, Thousand Oaks, CA., Sage Publications.pl_PL
dc.referencesWright Susan (red.), 1994, Anthropology of organizations, London–New York, Routledge.pl_PL
dc.referencesYin Robert K., 1989, Case Study Research: Design and Methods, Newbury Park Cal., Sage.pl_PL
dc.referencesYin Robert K., 1993, Applications of Case Study Research, Thousand Oaks, CA., Sage.pl_PL
dc.referencesZajac Barbara, 1998, Becoming a nun. A general mode of entering religious life, „Review of Religious Research”, 54, 402–423.pl_PL
dc.referencesZbiegień-Maciąg Lidia, 1996, Marketing personalny, Warszawa, Business Press.pl_PL
dc.referencesZbiegień-Maciąg Lidia, 2002, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesZbiegień-Maciąg Lidia, Wiernek Bogusław, Pawnik Wojciech, Długosz-Truszkowska Elżbieta, 1999, Zarządzanie personelem w firmie, Kraków, Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne.pl_PL
dc.referencesZuckerman Marvin, 1994, Behavioral expression and biosocial bases of sensation seeking, Cambridge, Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesKarta Nauczyciela, Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, DzU, 1982, nr 3 poz.19, z późniejszymi zmianami, tekst jednolity.pl_PL
dc.referencesUstawa o systemie oświaty, Ustawa z dnia 7 września 1991 roku, DzU, 1991, nr 95 poz. 425 z późniejszymi zmianami, tekst jednolity.pl_PL
dc.referenceshttp://www.oecd.org/dataoecd/60/51/48631419.pdf – Education at a Glance 2011, OECD Indicators – dostęp z dnia 28 listopada 2011 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.fractal.org/Bewustzijns-Besturings-Model/Nature-of-emotions.htm – dostęp z dnia 12 marca 2010 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.codn.edu.pl – dostęp z dnia 27 listopada 2011 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.ore.edu.pl – dostęp z dnia 27 listopada 2011 r.pl_PL
dc.referencesAverill James R., 1980a, A constructivist view of emotion, [w:] R. Plutchik, H. Kellerman (red.), Emotion: Theory, research, and experience, New York, Academic Press.pl_PL
dc.references1. Averill James R., 1980a, A constructivist view of emotion, [w:] R. Plutchik, H. Kellerman (red.), Emotion: Theory, research, and experience, New York, Academic Press.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpawlowska.beata@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-862-2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe