Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorИщук-Фадеева, Нина
dc.date.accessioned2013-08-06T09:12:20Z
dc.date.available2013-08-06T09:12:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1427-9681
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/2630
dc.description.abstractThe article deals with the analysis of the semantic relations of a modern playwright N. Rudkovsky with Chekhov’s comedies. The self-consciousness of a person in Chekhov’s drama is directly connected with the historic memory, and this idea is interpreted in Rudkovsky’s works through the theatrical experiment, allowing for the actresses to go through war as a personal experience, and for the spectators – to set right “the joint” of time.pl_PL
dc.publisherPrimum Verbumpl_PL
dc.relation.ispartofseriesFolia Litteraria Rossica;4
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpersonalitypl_PL
dc.subjectallusionspl_PL
dc.subjecthistoric memorypl_PL
dc.subjectChеkhovpl_PL
dc.subjectRudkovskypl_PL
dc.subjectdramapl_PL
dc.titleПроблема личности в контексте исторической памяти: чеховские аллюзии в комедии Н. Рудковского «Дожить до премьеры»pl_PL
dc.title.alternativeTHE PROBLEM OF THE PERSONALITY IN THE CONTEXT OF THE HISTORIC MEMORY: ALLUSIONS TO CHEKHOV IN N. RUDKOVSKY’S COMEDY TO LIVE TO THE PREMIEREpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska