| dc.contributor.author | Ciesielski, Tomasz | |
| dc.contributor.editor | Gaze, Mateusz | |
| dc.contributor.editor | Kubacka, Kamila | |
| dc.date.accessioned | 2018-10-25T07:43:57Z | |
| dc.date.available | 2018-10-25T07:43:57Z | |
| dc.date.issued | 2014 | |
| dc.identifier.citation | Ciesielski T., Obcość języka a zrozumienie narracji. Transkulturowa performatywność wydarzenia teatralnego, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 2, M. Gaze, K. Kubacka (red.), WUŁ, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-123.4.26. | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7969-123-4 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26064 | |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 2; | |
| dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
| dc.subject | teatr | pl_PL |
| dc.subject | transkulturowość | pl_PL |
| dc.subject | doświadczenie teatralne | pl_PL |
| dc.subject | adapter percepcji | pl_PL |
| dc.title | Obcość języka a zrozumienie narracji. Transkulturowa performatywność wydarzenia teatralnego | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
| dc.page.number | 198-204 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-331-1 | |
| dc.references | Barker Ch., 2005, Studia kulturowe. Teoria i praktyka, tłum. Sadza A., Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Barthes R., 1992, Teoria tekstu, tłum. Milecki A. [w:] Współczesna teoria badań literackich za granicą, Markiewicz H. (red.), Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Barthes R., 1999, Śmierć autora [w:] Teksty Drugie, nr 1‒2, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Barthes R., 2006, S/Z, tłum. Markowski M. P., Gołębiewska M. [w:] Teorie literatury XX wieku. Antologia, Burzyńska A., Markowski M. P. (red.), Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Goodale M. A., Westwood D. A., 2008, Ewolucja poglądu na dwoiste widzenie: odrębne lecz wzajemnie oddziałujące szlaki korowe dla percepcji i działania [w:] Formy aktywności umysłu, Klawiter A. (red.), Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | O’Regan J. K., Noë A., 2008, Sensomotoryczne ujęcie widzenia i świadomości wzrokowej [w:] Formy aktywności umysłu, Klawiter A. (red.), Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Pavis P., 1992, Theatre at the Crossroads of Culture, tłum. Kruger L., London. | pl_PL |
| dc.references | Pavis P., 1997, Ku teatrowi międzykulturowemu?, „Didaskalia” 12.1997, nr 22. | pl_PL |
| dc.references | Prinz J. J., 2008, Emocje jako ucieleśnione oceny [w:] Formy aktywności umysłu, Klawiter A. (red.), Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Turner W. V., 2005, Od rytuału do teatru, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | van Gennep A., 2006, Obrzędy przejścia, tłum. Biały B., Warszawa. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7969-123.4.26 | |