dc.contributor.author | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Gaze, Mateusz | |
dc.contributor.editor | Kubacka, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2018-10-25T07:32:22Z | |
dc.date.available | 2018-10-25T07:32:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Biernacka M., Słuch fonematyczny, fonologiczny czy mowny – rozważania terminologiczne, [w:] Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 2, M. Gaze, K. Kubacka (red.), WUŁ, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-123.4.05. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-123-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26055 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 2; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dydaktyka języków obcych | pl_PL |
dc.subject | słuch | pl_PL |
dc.subject | kompetencja fonologiczna | pl_PL |
dc.title | Słuch fonematyczny, fonologiczny czy mowny – rozważania terminologiczne | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 31-37 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-331-1 | |
dc.references | Biernacka M., 2012, Próba zastosowania teorii archigrafemu w nauczaniu języka polskiego jako obcego [w:] Kształcenie Językowe, Bakuła K. (red.), t. 10 (20), Wydawnictwo UW, Wrocław, s. 57‒70. | pl_PL |
dc.references | Domagała A., Mirecka U., 2001, Słuch fonemowy: odkrywanie elementarnych jednostek systemu językowego, „Logopedia”, t. 29, Lublin, s. 53‒70. | pl_PL |
dc.references | Dzikowska T., 2006, Rozwój kompetencji fonologicznej i fonetycznej a wady wymowy, „Logopedia”, 1(2), s. 31‒45. | pl_PL |
dc.references | Gussmann E., 2009, Fonologia paradygmatyczna, czyli fonem wiecznie żywy [w:] Language, science and culture. Essays in Honor of Professor Jerzy Bańczerowski on the Occasion of His 70th Birthday, Łobacz P., Nowak P., Zabrocki W. (red.), Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 127‒144. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębowska G., 1999, Lingwistyczne, biomedyczne i psychologiczne ujęcie mowy [w:] Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.), Uniwersytet Opolski, Opole, s. 248‒278. | pl_PL |
dc.references | Kania J. T., 2001, Szkice logopedyczne, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Lipowska M., 2001, Profil rozwoju kompetencji fonologicznej dzieci w wieku przedszkolnym, IMPULS, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Łobacz P., 1996, Polska fonologia dziecięca. Studia fonetyczno-akustyczne, Wydawnictwo Energeia, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mierzejewska H., Przybysz-Piwkowa M., 1998, Terminologia w logopedii jako nauce interdyscyplinarnej [w:] Zaburzenia głosu – badanie – diagnozowanie – metody usprawniania, Wydawnictwo DiG, Warszawa, s. 145‒150. | pl_PL |
dc.references | Pazdro E., Słuch fonematyczny, [online] [dostęp 21.11.2010], www.ppp1.wroc.pl/ sluch_fonematyczny.pdf. | pl_PL |
dc.references | Rocławski B., 1981, Poradnik fonetyczny dla nauczycieli, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rocławski B., 1995, Słuch fonemowy i fonetyczny – teoria i praktyka, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Sawa B., 1984, Percepcja słuchowa a normalny i zaburzony rozwój mowy, „Psychologia wychowawcza”, nr 5. | pl_PL |
dc.references | Sikorski J., 2006, Psycholingwistyczne aspekty w fonetyce korektywnej. Zarys problemu [w:] Dydaktyka fonetyki języka obcego, Waniek-Klimczak E., Sobkowiak W. (red.), Płock, s. 199‒210. | pl_PL |
dc.references | Skorek E. M., 2001, Oblicza wad wymowy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Słownik dydaktyki języków obcych PWN, 1994, pod red. Szulc A., Warszawa, | pl_PL |
dc.references | Styczek I., 1982, Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szpyra-Kozłowska J., 2012, Sukcesy i porażki fonodydaktyki języka polskiego jako obcego. Uwagi postronnej obserwatorki [w druku]. | pl_PL |
dc.references | Tambor J., 2010, Granice potoczności w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Przemiany leksykalne, fonetyczne, fleksyjne i słowotwórcze we współczesnej polszczyźnie [w:] Polonistyka bez granic, Nycz R., Miodunka W., Kunz T. (red.), t. 2, Universitas, Kraków, s. 311‒320. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-123.4.05 | |