Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChlebus-Grudzień, Patrycja
dc.date.accessioned2018-09-17T09:30:08Z
dc.date.available2018-09-17T09:30:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25680
dc.description.abstractDue to the development of social media, posting one's photos is becoming increasingly popular; they often take the form of, so called, ‘selfie’. The phenomenon of photographing oneself has also occurred in cultural institutions, including museums. The museums are implementing various strategies of reacting to people taking pictures of themselves with exhibits at the background. The article presents an analysis of these reactions, and, based on that, various ways of defining the functions and role of the contemporary museum. The author also attempts to provide an answer to the following question: is posting photographs by visitors an element of creating their own image (‘the Culture of Narcissism’), or is it rather a form of interaction with heritage, of a dialogue with the presented contents (‘remix culture’)?en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1
dc.subjectselfieen_GB
dc.subjectmuseumen_GB
dc.subjecttourism photographyen_GB
dc.subjectCulture of Narcissismen_GB
dc.subjectremix cultureen_GB
dc.titleSelfie at a museum: Defining a paradigm for an analysis of taking (self-portrait) photographs at museum exhibitionsen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Lodz University, Lodz 2018en_GB
dc.page.number[7]-13
dc.contributor.authorAffiliationJagiellonian University, Faculty of Philosophy, Institute of Sociology
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesBOGUNIA-BOROWSKA M., SZTOMPKA P. (eds.), 2012, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.en_GB
dc.referencesBOURDIEU P., 2012, Społeczna definicja fotografii, [in:] M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka (eds.), Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.en_GB
dc.referencesDZIUBAN A., 2013, Gry z tożsamością. Tatuowanie ciała w indywidualizującym się społeczeństwie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.en_GB
dc.referencesJACYNO M., 2007, Kultura indywidualizmu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.en_GB
dc.referencesJENKINS H., 2007, Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.en_GB
dc.referencesKONECKI K., 2005, Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej, Przegląd Socjologii Jakościowej, I, 1.en_GB
dc.referencesMAŹNICA Ł., 2016, Selfie w muzeach – analiza zjawiska w kontekście działalności i roli społecznej muzeów, [in:] G. Stunża, K. Stachura (eds.), Kultura od nowa. Badania – trendy – praktyka, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk.en_GB
dc.referencesNACHER A., GULIK M., KAUCZ P., 2011, Post-teorie i re-praktyki. Wprowadzenie do remiksu, [in:] M. Gulik, P. Kaucz, L. Onak (eds.), Remiks. Teorie i praktyki, Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba, Kraków.en_GB
dc.referencesPIEJKO M., 2008, Skarby pamięci. Socjologiczna analiza fotografii rodzinnej, Przegląd Socjologii Jakościowej, IV, 3.en_GB
dc.referencesSONTAG S., 2017, O fotografii, Karakter, Kraków.en_GB
dc.referencesSOULAGES F., 2005, Estetyka fotografii. Strata i zysk, Universitas, Kraków.en_GB
dc.referencesSZPUNAR M., 2016, Kultura cyfrowego narcyzmu, Wyd. AGH, Kraków.en_GB
dc.referencesWAGNER E., 2015, Selfie Society: Narcissism and the Celebration of Mediocrity, Kindle Edition.en_GB
dc.contributor.authorEmailpatrycja.chlebusgrudzien@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.28.1.09
dc.relation.volume28en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord