Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKwiatkowska-Ratajczak, Maria
dc.date.accessioned2018-08-24T11:51:59Z
dc.date.available2018-08-24T11:51:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2084-140X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25419
dc.description.abstractThe text is a presentation of Katarzyna Kuczyńska-Koschany’s book entitled Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konspekty (Poznań 2016), the fruit of a long-term cooperation with the editorial boards of “Polonistyka” and “Polonistyka. Innowacje”. It argues that these periodicals have been constructing an educational model aimed at the development of thinking and perception (also at school) that literature pictures a multiparous and complex world. Quoted findings by neurobiologists (art has created a brain) document the thesis on the educational significance of various ways of reading, which are described in the discussed publication.en_GB
dc.description.abstractTekst jest prezentacją książki K. Kuczyńskiej-Koschany Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konspekty (Poznań 2016), będącej efektem długoletniej współpracy z redakcjami „Polonistyki” i „Polonistyki. Innowacji”. Autorka przekonuje, że na ich łamach budowany był model kształcenia nastawiony na rozwijanie myślenia i postrzeganie (także w szkole) tego, że literatura obrazuje wielorodny, skomplikowany świat. Przywołane konstatacje neurobiologów (sztuka stworzyła mózg) dokumentują tezę o edukacyjnym znaczeniu rozmaitych sposobów czytania opisanych w omawianej publikacji.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesCzytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze;6
dc.subjectold and modern literaturęen_GB
dc.subjectpersonal methodologyen_GB
dc.subjectpupil’s needs and teacher’s competencesen_GB
dc.subjectliteratura dawna i współczesnapl_PL
dc.subjectmetodyka osobistapl_PL
dc.subjectpotrzeby ucznia i kompetencje nauczycielapl_PL
dc.titleLiterackie lekcje myślenia i wyobraźnipl_PL
dc.title.alternativeLiterary Lessons in Thinking and Imaginationen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© copyright by Authors, Łódź 2017; © copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[285]-292
dc.contributor.authorAffiliationPracownia Innowacji Dydaktycznych, Instytucie Filologii Polskiej UAM
dc.identifier.eissn2449-8378
dc.contributor.authorEmailczytanieliteratury@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2299-7458.06.15


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord