Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSołoma, Luba
dc.date.accessioned2018-07-12T06:30:59Z
dc.date.available2018-07-12T06:30:59Z
dc.date.issued1971
dc.identifier.otherRPS1828
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25292
dc.description.abstractCelem pracy jest poznanie i porównanie postaw nauczycieli z postulowanym modelem, porównanie hierarchii modelowej poszczególnych powinności, tj. tej, którą można odtworzyć w oparciu o całokształt przepisów prawnych, wystąpień przedstawicieli władz oświatowych i czynników politycznych, ważniejszych publikacji z hierarchią środowiskową, tj. dokonywaną przez nauczycieli. Jednocześnie chodziło o przynajmniej hipotetyczne wyjaśnienie tego, jakie czynniki, okoliczności wpływają pozytywnie a jakie negatywnie na stopień zbliżenia postaw do modelu. Ponieważ zbiorowość nauczycielska jest zróżnicowana z punktu widzenia jej cech społeczno-demograficznych, ważne było więc zanalizowanie poziomu akceptacji modelu przez poszczególne grupy respondentów, wyodrębnione ze wzglądu na te cechy. Oparto się przy tym na założeniu, iż postawy badanych w dużym zakresie ukształtowały się pod wpływem warunków społecznych w jakich wychowywali się i obecnie żyją.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectnauczycielpl_PL
dc.subjectwojewództwo olsztyńskiepl_PL
dc.titleModel a postawy życiowe i zawodowe nauczycieli na podsawie badań w województwie olsztyńskimpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number445pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.dissertation.directorLutyński, Jan


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord