Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSieja-Skrzypulec, Hanna
dc.contributor.editorPłuciennik, Jarosław
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorWróblewski, Michał
dc.date.accessioned2018-06-29T06:40:17Z
dc.date.available2018-06-29T06:40:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSieja-Skrzypulec H., Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie, [w:] J. Płuciennik, M. Czajkowska, M. Wróblewski (red.), Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet, Łódź 2018, WUŁ, doi: 10.18778/8088-905-7.07.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25218
dc.description.abstractAutorka analizuje ćwiczenia zamieszczone w polskich podręcznikach twórczego pisania. Artykuł dotyczy przede wszystkim tych ćwiczeń, które kształtować mają wyobraźnię, wrażliwość i empatię. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaka jest rola ćwiczeń w pobudzaniu procesu pisania?pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofTwórczość, zatrudnialność, uniwersytet;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleWyobraźnia, empatia i twórcze pisaniepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2018, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number79-100pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-905-7
dc.referencesBachtin M. (1986), Estetyka twórczości słownej, red. D. Ulicka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBelting H. (2007), Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesBorawska A. (2013), Listy w psychoterapii, „Psychiatria i Psychoterapia”, nr 4 (9).pl_PL
dc.referencesCroce B. (1961), Zarys estetyki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDeangelis T. (2014), Wyśnione rozwiązania, „Psychologia Dziś”, nr 2.pl_PL
dc.referencesEngell J. (1981), The Creative Imagination. Enlightenment to Romanticism, Harvard University Press, Cambridge, MA.pl_PL
dc.referencesFreud S. (1974), Pisarz a fantazjowanie, przeł. M. Leśniewska, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, t. 2: Od przełomu antypozytywistycznego do roku 1945, cz. 1: Orientacje poetocentryczne i kulturocentryczne, oprac. S. Skwarczyńska, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesGłowiński M., Kostkiewiczowa T. (2010), Wyobraźnia, [w:] Słownik terminów literackich, red. J. Sławiński, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGłutkowska-Polniak A. (2012), Wyobraźnia. Sztuka i design, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesHumpherey R. (1970), Strumień świadomości – techniki, „Pamiętnik Literacki”, z. 4 (61).pl_PL
dc.referencesJakubowska J. (2008/2009), Potęga wyobraźni. Między pesymizmem Baudrlillarda a optymizmem Beltinga, „Estetyka i Krytyka”, 15/16.pl_PL
dc.referencesKast B. (2014), Jak wspomagać kreatywność, „Psychologia Dziś”, nr 2.pl_PL
dc.referencesMarkowski M. P. (2015), Polityka wrażliwości, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesMatczak A., Knopp K. A. (2013), Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu człowieka, Wydawnictwo Stowarzyszenie Filomatów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1994), TRoP…: twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2014), Twórczość, udręka i ekstaza, „Psychologia Dziś”, nr 2.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B. (2005), Trening twórczości (wyd. IV, zmienione i rozszerzone), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesOsowiecka M. (2014), Emocje w procesie twórczym. Perspektywa kliniczna i aplikacje teoretyczne, „Ogrody Nauk i Sztuk”, nr 4.pl_PL
dc.referencesStarobinski J. (1972), Wskazówki do historii pojęcia wyobraźni, „Pamiętnik Literacki”, z. 4 (43).pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (2006), Dzieje sześciu pojęć, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZeibig D. (2014), 7 strategii kreatywnego myślenia, „Psychologia Dziś”, nr 2.pl_PL
dc.referencesBezubik K. (2015), Piszę, bo chcę… Poradnik kreatywnego pisania. Jak napisać książkę?, Wydawnictwo internetowe ebookowo.pl_PL
dc.referencesBonda K. (2015), Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Muza SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFilipiak I. (2000), Twórcze pisanie dla młodych panien, WAB, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJak zostać pisarzem? Pierwszy polski podręcznik dla autorów (2011), red. A. Zawada, Bukowy Las, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKrzan K. (2009), Praktyczny kurs pisarstwa. Jak napisać intrygującą i wciągającą książkę?, Złote Myśli, Gliwice.pl_PL
dc.referencesWiniarski J., Rawska J. (2015), Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller, Prószyński i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWrycza-Bekier J. (2012), Szkoła twórczego pisania. Jak zostać autorem bestsellerowych książek?, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesWrycza-Bekier J. (2014), Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-905-7.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska