| dc.contributor.author | Sieja-Skrzypulec, Hanna | |
| dc.contributor.editor | Płuciennik, Jarosław | |
| dc.contributor.editor | Czajkowska, Maria | |
| dc.contributor.editor | Wróblewski, Michał | |
| dc.date.accessioned | 2018-06-29T06:40:17Z | |
| dc.date.available | 2018-06-29T06:40:17Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.citation | Sieja-Skrzypulec H., Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie, [w:] J. Płuciennik, M. Czajkowska, M. Wróblewski (red.), Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet, Łódź 2018, WUŁ, doi: 10.18778/8088-905-7.07. | pl_PL |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/25218 | |
| dc.description.abstract | Autorka analizuje ćwiczenia zamieszczone w polskich podręcznikach twórczego pisania. Artykuł dotyczy przede wszystkim tych ćwiczeń, które kształtować mają wyobraźnię, wrażliwość i empatię. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaka jest rola ćwiczeń w pobudzaniu procesu pisania? | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet; | |
| dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
| dc.title | Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2018, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018 | pl_PL |
| dc.page.number | 79-100 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Jagielloński | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-905-7 | |
| dc.references | Bachtin M. (1986), Estetyka twórczości słownej, red. D. Ulicka, PWN, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Belting H. (2007), Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, Universitas, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Borawska A. (2013), Listy w psychoterapii, „Psychiatria i Psychoterapia”, nr 4 (9). | pl_PL |
| dc.references | Croce B. (1961), Zarys estetyki, PWN, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Deangelis T. (2014), Wyśnione rozwiązania, „Psychologia Dziś”, nr 2. | pl_PL |
| dc.references | Engell J. (1981), The Creative Imagination. Enlightenment to Romanticism, Harvard University Press, Cambridge, MA. | pl_PL |
| dc.references | Freud S. (1974), Pisarz a fantazjowanie, przeł. M. Leśniewska, [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, t. 2: Od przełomu antypozytywistycznego do roku 1945, cz. 1: Orientacje poetocentryczne i kulturocentryczne, oprac. S. Skwarczyńska, Wydawnictwo Literackie, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Głowiński M., Kostkiewiczowa T. (2010), Wyobraźnia, [w:] Słownik terminów literackich, red. J. Sławiński, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
| dc.references | Głutkowska-Polniak A. (2012), Wyobraźnia. Sztuka i design, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. | pl_PL |
| dc.references | Humpherey R. (1970), Strumień świadomości – techniki, „Pamiętnik Literacki”, z. 4 (61). | pl_PL |
| dc.references | Jakubowska J. (2008/2009), Potęga wyobraźni. Między pesymizmem Baudrlillarda a optymizmem Beltinga, „Estetyka i Krytyka”, 15/16. | pl_PL |
| dc.references | Kast B. (2014), Jak wspomagać kreatywność, „Psychologia Dziś”, nr 2. | pl_PL |
| dc.references | Markowski M. P. (2015), Polityka wrażliwości, Universitas, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Matczak A., Knopp K. A. (2013), Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu człowieka, Wydawnictwo Stowarzyszenie Filomatów, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Nęcka E. (1994), TRoP…: twórcze rozwiązywanie problemów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Nęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
| dc.references | Nęcka E. (2014), Twórczość, udręka i ekstaza, „Psychologia Dziś”, nr 2. | pl_PL |
| dc.references | Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B. (2005), Trening twórczości (wyd. IV, zmienione i rozszerzone), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
| dc.references | Osowiecka M. (2014), Emocje w procesie twórczym. Perspektywa kliniczna i aplikacje teoretyczne, „Ogrody Nauk i Sztuk”, nr 4. | pl_PL |
| dc.references | Starobinski J. (1972), Wskazówki do historii pojęcia wyobraźni, „Pamiętnik Literacki”, z. 4 (43). | pl_PL |
| dc.references | Tatarkiewicz W. (2006), Dzieje sześciu pojęć, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Zeibig D. (2014), 7 strategii kreatywnego myślenia, „Psychologia Dziś”, nr 2. | pl_PL |
| dc.references | Bezubik K. (2015), Piszę, bo chcę… Poradnik kreatywnego pisania. Jak napisać książkę?, Wydawnictwo internetowe ebookowo. | pl_PL |
| dc.references | Bonda K. (2015), Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Muza SA, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Filipiak I. (2000), Twórcze pisanie dla młodych panien, WAB, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Jak zostać pisarzem? Pierwszy polski podręcznik dla autorów (2011), red. A. Zawada, Bukowy Las, Wrocław. | pl_PL |
| dc.references | Krzan K. (2009), Praktyczny kurs pisarstwa. Jak napisać intrygującą i wciągającą książkę?, Złote Myśli, Gliwice. | pl_PL |
| dc.references | Winiarski J., Rawska J. (2015), Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller, Prószyński i S-ka, Warszawa. | pl_PL |
| dc.references | Wrycza-Bekier J. (2012), Szkoła twórczego pisania. Jak zostać autorem bestsellerowych książek?, Helion, Gliwice. | pl_PL |
| dc.references | Wrycza-Bekier J. (2014), Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?, Helion, Gliwice. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-905-7.07 | |