Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-3 z 3
Telewizja jako narzędzie propagandy politycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The objective of the article is to analyze the persuasive potential of television, which makes it a useful tool of political propaganda. The starting point is a quantitative and qualitative analysis of the materials broadcast ...
Priming i framing wybranych polskich publikacji o zamachach terrorystycznych w Brukseli w 2016 roku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The purpose of this paper is to define the role of mass media in shaping the image of a terrorist organization on the example of the terrorist bomb attacks carried out on March 22, 2016 in Belgium. The author analyses with ...
Massenmedien als Diskriminierungs – und Propagandamittel am Beispiel von Jehovas Zeugen in der UdSSR
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
Jehovah’s Witnesses were banned as a religious community in the USSR. It was only after the collapse of the Soviet Union that the first registrations of the recognized religious communities followed in the territory of the ...