Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJarosz, Anna Ewa
dc.date.accessioned2018-06-08T10:55:18Z
dc.date.available2018-06-08T10:55:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25032
dc.description.abstractRosnąca potrzeba komunikacji międzynarodowej znacznie wzmocniła ostatnio rolę języka angielskiego jako ‘lingua franca’, zwłaszcza że nie powiodły się próby wprowadzenia sztucznego języka (Esperanto) w celu porozumiewania się. Ogromna liczba uczących się języka angielskiego na świecie skłania do poszukiwania lepszych i bardziej wydajnych technik i metod uczenia, które ułatwią i przyspieszą proces poznawania języka. Wymowa stanowi niewątpliwie jeden z najważniejszych elementów komunikacji ustnej. Jakość i poprawność wymowy wpływają w znacznym stopniu na zrozumiałość i przystępność wypowiedzi. Niejednokrotnie błędy w wymowie, częściej niż leksykalne lub gramatyczne, prowadzą do zerwania komunikacji, lub nieporozumień pomiędzy interlokutorami. Dydaktyka wymowy, jako nieodłącznego aspektu umiejętności mówienia, stanowi przedmiot niniejszej rozprawy doktorskiej. Jak dotąd większość badań naukowych koncentrowała się na uczeniu wymowy języka angielskiego jako drugiego (ESL) lub na uczeniu wymowy i postrzeganiu jej znaczenia wśród studentów filologii angielskiej. Intencją autora jest zbadanie środowiska polskiej szkoły średniej (liceum) oraz potrzeb i poglądów uczniów w zakresie wymowy. Złożoność dokonanego badania oraz możliwość porównania oczekiwań i opinii uczniów z wynikami i analizą ich nagrań pozwalają twierdzić, że wnioski wpisują się w debatę dotyczącą uczenia się i nauczania wymowy, analizy potrzeb uczniów oraz ich przekonań dotyczących znaczenia właściwej wymowy.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectcomfortable intelligibilitypl_PL
dc.subjectfluencypl_PL
dc.subjectaccuracypl_PL
dc.subjectnativenesspl_PL
dc.subjectprosodypl_PL
dc.titlePronunciation in Teaching English: The case of Polish secondary school learnerspl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderAnna Jaroszpl_PL
dc.page.number198pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Anglistykipl_PL
dc.dissertation.directorWaniek-Klimczak, Ewa
dc.dissertation.reviewerDziubalska-Kołaczyk, Katarzyna
dc.dissertation.reviewerPorzuczek, Andrzej
dc.date.defence2018-06-20


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord