dc.contributor.author | Pyzik, Teresa | |
dc.date.accessioned | 2018-06-05T08:44:49Z | |
dc.date.available | 2018-06-05T08:44:49Z | |
dc.date.issued | 1972 | |
dc.identifier.other | RPS1968 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/25027 | |
dc.description.abstract | Rozprawa niniejsza jest próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie,
jak kształtowało się pojęcie tragedii, jakim ulegało zmianom
w stosunku do koncepcji powstałych w okresie przed drugą wojną, światową,
zarówno pod względem formy jak i treści, a także które koncepcje
wcześniejsze przetrwały lub rozwinęły się w dramaturgii
i myśli teoretyczno-krytycznej w Anglii i w Stanach Zjednoczonych
w warunkach powojennych. Jest próbą wyróżnienia odmiennych wzorów,
z których utkana jest powojenna dramaturgia i teoria dramatu, próbą
zdefiniowania charakteru tych zmian. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | angielska teoria dramatu | pl_PL |
dc.subject | amerykańska teoria dramatu | pl_PL |
dc.subject | tragedia poetycka | pl_PL |
dc.subject | powojenna dramaturgia | pl_PL |
dc.title | Koncepcje tragedii w angielskich i amerykańskich badaniach teoretyczno-krytycznych po II wojnie światowej | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.rights.holder | Teresa Pyzik | pl_PL |
dc.page.number | 464 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny | pl_PL |
dc.dissertation.director | Skwarczyńska, Stefania | |
dc.date.defence | 1972 | |