Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPikala, Bożena
dc.date.accessioned2018-06-05T08:30:06Z
dc.date.available2018-06-05T08:30:06Z
dc.date.issued1972
dc.identifier.otherRPS1882
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25024
dc.description.abstractCelem niniejszej pracy jest przeprowadzenie typologii funkcji toposu arkadyjskiego we współczesnej poezji polskiej lat 1956-1970. Zabieg taki pozwala na określenie niektórych tedencji w poezji ostatnich czternastu lat. Nie przypadkowo rok 1956 przyjęto jako dolną granicę chronologiczną współczesnej poezji polskiej, albowiem oznacza on zmianę modelu literatury po II wojnie światowej. Zmiana ta objawia się głównie w postawie bohatera lirycznego, w konstruowaniu świata przedstawionego, jak również w stosunku podmiotu lirycznego do świata realnego i fikcyjnego. Przemiany są między innymi wynikiem nowych potrzeb estetycznych i światopoglądowych, które to potrzeby określają funkcje toposu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjecttopospl_PL
dc.subjectpoezjapl_PL
dc.subjecttopos arkadyjskipl_PL
dc.subjectpolska poezja współczesnapl_PL
dc.titleTopos arkadyjski we współczesnej poezji polskiej (jego kontynuacje i degradacje)pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderPikala Bożenapl_PL
dc.page.number158pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologicznypl_PL
dc.dissertation.directorSkwarczyńska, Stefania
dc.date.defence1972


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord