Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBonhomme, Marc
dc.contributor.editorKonowska, Agnieszka
dc.contributor.editorWoch, Agnieszka
dc.contributor.editorNapieralski, Andrzej
dc.contributor.editorBobińska, Anna
dc.date.accessioned2018-05-21T08:50:50Z
dc.date.available2018-05-21T08:50:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBonhomme M., Tension des mots et néologie par télescopage dans la publicité, [in:] Le poids des mots. Hommage à Alicja Kacprzak, A. Konowska, A. Woch, A. Napieralski, A. Bobińska (eds), WUŁ, Łódź 2018, doi: 10.18778/8142-075-4.07.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-075-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24883
dc.description.abstractThis paper shows how lexical telescoping in advertising arouses significant tensions on the language. Some of them are discursive, due on the one hand to the blend of two words that dislocates the integrity of the linguistic sign, and on the other hand to different breaks in the production of advertising statements. Other tensions are pragmatic in that lexical telescoping recategorizes our concepts and reference to the world to win the public acceptance in the direction wished by advertisers. In the end, while illustrating the power of infl uence of words, lexical telescoping creates an antilexicon in order to make advertising communication more effective.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofLe poids des mots. Hommage à Alicja Kacprzak;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleTension des mots et néologie par télescopage dans la publicitépl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2018, © Copyright for this edition by Université de Łódź, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number73-80pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Bernepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-076-1
dc.referencesADAM, Jean-Michel, BONHOMME, Marc (2012), L’Argumentation publicitaire, Paris, Armand Colin.pl_PL
dc.referencesBONHOMME, Marc (2011), « À-peu-près structural et énonciatif dans le mot-valise », Le Français moderne, n° 79/1, pp. 10-21.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-075-4.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska