Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojciechowska, Maja
dc.date.accessioned2018-02-21T10:41:24Z
dc.date.available2018-02-21T10:41:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24131
dc.description.abstractThe paper presents assessment and self assessment in the work of librarians. This was described in the context of libraries, in psychological and management aspect. There is briefly presented personnel benchmarking.en_GB
dc.description.abstractW artykule przedstawiono problematykę oceniania w pracy zawodowej bibliotekarzy. Wskazano na istotne aspekty w zarządzaniu procesami pracy (do których zaliczono m.in. kształtowanie oceny własnej). Zwrócono uwagę na narzędzia, które mogą wspomagać zarządzanie kadrami w bibliotece, jak np. benchmarking personalny. Podejmowane zagadnienia opisano z uwzględnieniem specyfiki pracy bibliotecznej, w aspekcie psychologicznym i zarządczym.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;25
dc.subjectassessmenten_GB
dc.subjectself assessmenten_GB
dc.subjectpersonnel benchmarkingen_GB
dc.subjectibrariesen_GB
dc.subjectocenianiepl_PL
dc.subjectocena własnapl_PL
dc.subjectbenchmarking personalnypl_PL
dc.subjectbibliotekipl_PL
dc.titleAspekty psychologiczne i zarządcze w procesie oceniania i kształtowania wizerunku bibliotekarzypl_PL
dc.title.alternativePsychological and managerial aspects in the process of evaluating and shaping the image of librariansen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[53]-[64]
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Gdański
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesDąbrowicz, Małgorzata (2009). Proces ustalania kryteriów oceny dla pracowników biblioteki szkoły wyższej. Zarządzanie Biblioteką, 1, 41–59.pl_PL
dc.referencesDąbrowicz, Małgorzata (2016). Ocena okresowa pracowników jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi w bibliotece. [Rozprawa doktorska]. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.pl_PL
dc.referencesGajda, Daniel (2015). Wykorzystanie benchmarkingu w pomiarze efektywności pracy zespołowej. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 230, 184–202.pl_PL
dc.referencesGłowacka, Ewa (2011). Badania wartości ekonomicznej usług biblioteczno-informacyjnych i ich wpływu na otoczenie. Biblioteka, 15, 217–230.pl_PL
dc.referencesKamińska, Joanna (2009). Możliwości wykorzystania benchmarkingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi biblioteki. W: J. Kamińska, B. Żołędowska-Król (red.), Jakość usług bibliotecznychw społeczeństwie informacyjnym (s. 23–30). Warszawa: Wydaw. SBP.pl_PL
dc.referencesKubów, Stefan (2006). Kryteria i narzędzia oceny jakości kadry menedżerskiej bibliotek naukowych. Studia Bibliologiczne, 16, 69–77.pl_PL
dc.referencesLévy-Leboyer, Claude (1997). Kierowanie kompetencjami: bilanse doświadczeń zawodowych. Warszawa: Poltext.pl_PL
dc.referencesPocztowski, Aleksy (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesUrban, Bogumiła (2008). Ocenianie pracowników biblioteki – zagadnienia metodyczne na przykładzie Biblioteki Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. W: J. Kamińska, B. Żołędowska (red.), Zarządzanie kadrami w bibliotece (s. 89–105). Warszawa: Wydaw. SBP.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmaja.wojciechowska@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.25.03
dc.relation.volume2pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord