| dc.contributor.author | Makowska, Aleksandra | |
| dc.contributor.editor | Maćkowiak, Rafał | |
| dc.contributor.editor | Wojtczak, Edyta | |
| dc.date.accessioned | 2018-01-26T12:46:09Z | |
| dc.date.available | 2018-01-26T12:46:09Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.identifier.citation | Makowska A. B., Business English course syllabus for future employees of multinational companies, [w:] Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [133]-141, doi: 10.18778/8088-705-3.15 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-705-3 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/23938 | |
| dc.description | W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to już czwarty tom z cyklu „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Władz Rektorskich Uniwersytetu Łódzkiego oraz Pani Dziekan Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.language.iso | en | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
| dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
| dc.subject | Business English course | pl_PL |
| dc.subject | syllabus | pl_PL |
| dc.subject | cultural diversity | pl_PL |
| dc.subject | international workplace | pl_PL |
| dc.subject | teaching LSP | pl_PL |
| dc.title | Business English course syllabus for future employees of multinational companies | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | pl_PL |
| dc.page.number | [133]-141 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-706-0 | |
| dc.references | Chiappini F.B., Nickerson C., Planken B. [2007], Business Discourse, Palgrave Macmillan, London. | pl_PL |
| dc.references | Dzięcioł-Pędich M. [2014], Business English in the Eyes of Economics and Management Students at the University of Białystok, Studies In Logic, Grammar and Rhetoric, Vol. 38 (51), pp. 83–102. | pl_PL |
| dc.references | The Economist Intelligence Unit [2009], Global Diversity and Inclusion Perceptions, Practices and Attitudes. A Study for the Society for Human Resource Management (SHRM), Alexandria, USA: SHRM Office of Diversity & Inclusion Initiatives. | pl_PL |
| dc.references | Edwards N. [2000], Language for business: effective needs assessment, syllabus design and materials preparation in a practical ESP case study, English for Specific Purposes, Vol. 19, pp. 291–296. | pl_PL |
| dc.references | European Commission Directorate-General for Employment, Industrial Relations and Social Affairs [2003], The Costs and Benefits of Diversity. A study on methods and indicators to measure the cost-effectiveness of diversity policies in enterprises, Centre for Strategy and Evaluation Services, Kent. | pl_PL |
| dc.references | European Commission Justice [2012], Realising the business benefits with European diversity charters. Managing Diversity at Work, Publications Office of the European Union, Luxembourg. | pl_PL |
| dc.references | Gavrilova E., Trostina K. [2014], Teaching English for Professional Purposes (EPP) vs. Content and Language Integrated Learning (CLIL): the Case of Plekhanov RussianUniversity of Economics (PRUE), European Scientific Journal /SPECIAL/ edition, Vol. 2, pp. 7–17. | pl_PL |
| dc.references | Mancho-Barés G., Llurda E. [2013], Internationalization of Business English communication at university: A threefold needs analysis, Ibérica, Vol. 26, pp. 151–170. | pl_PL |
| dc.references | Mazur B. [2010], Cultural Diversity in Organisational Theory and Practice, Journal of Intercultural Management, Vol. 2, No. 2, pp. 5–15. | pl_PL |
| dc.references | Sim M.A. [2012], Ups and Downs of Teaching Business English Terminology, The Round Table. Partium Journal of English Studies, Retrieved from: http://www.theroundtable.ro [access: 04.03.2015]. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-705-3.15 | |