Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSznajder, Anna
dc.contributor.editorMaćkowiak, Rafał
dc.contributor.editorWojtczak, Edyta
dc.date.accessioned2018-01-26T12:27:24Z
dc.date.available2018-01-26T12:27:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSznajder A., Kultura ludowa na lekcjach języka polskiego wśród dzieci polskiej emigracji w Szkocji, [w:] Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [80]-91, doi: 10.18778/8088-705-3.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-705-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23933
dc.descriptionW wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to już czwarty tom z cyklu „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Władz Rektorskich Uniwersytetu Łódzkiego oraz Pani Dziekan Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMaćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkultura ludowapl_PL
dc.subjectedukacja polonijnapl_PL
dc.subjectwspólnotapl_PL
dc.titleKultura ludowa na lekcjach języka polskiego wśród dzieci polskiej emigracji w Szkocjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[80]-91pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolskie Towarzystwo Ludoznawczepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-706-0
dc.referencesAnzulewicz N. [2014], Strategia realizacji potrzeb edukacyjnych w Polskich Szkołach Sobotnich w Wielkiej Brytanii, [w:] Od wielokulturowości miejsca do międzykulturowości relacji społecznych. Współczesne strategie kreowania przestrzeni życia jednostki, Nikitorowicz J., Muszyńska J., Boćwińska-Kiluk B. (red.), Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, s. 250–266.pl_PL
dc.referencesBobiński W. [2004], Konteksty kulturowe w dydaktyce literatury, [w:] Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty, Janus-Sitarz A. (red.), Wydawnictwo Universitas, Kraków, s. 217–237.pl_PL
dc.referencesBukalska P. [2016], Nikt nie chciałby wracać, „Tygodnik Powszechny”, nr 27, s. 12–13.pl_PL
dc.referencesBukraba-Rylska I. [2002], Kultura ludowa – wieś – mieszkańcy wsi, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChin N.B., Wigglesworth G. [2007], Bilingualism. An advanced resource book, Routledge, Londyn–Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesFatyga B. [2014], Nieład pojęciowy a program wspierania kultury ludowej przez MkiDN, [w:] Kultura ludowa. Teorie – Praktyki – Polityki, Fatyga B., Michalski R. (red.) Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Warszawa, s. 407–433.pl_PL
dc.referencesGrabowski A. [2016], Przygody Skrzata Wiercipiętka, Wydawnictwo Skrzat, Kraków.pl_PL
dc.referencesLudowe Okulary. Miniprzewodnik dla dzieci po kulturze i sztuce ludowej [2016], www.ludowaakademia.pl [dostęp: 4.03.2016].pl_PL
dc.referencesMartowicz A. [2014], Dwujęzyczność w pytaniach i odpowiedziach, Association for the Promotion of Polish Language Abroad, Edynburg.pl_PL
dc.referencesMartowicz A., Roach A. [2014], Polish Language Learning in Scotland: Key facts and opportunities, Cross-Party Group on Poland at the Scottish Parliament, Education Subcommittee, Edynburg.pl_PL
dc.referencesMokras-Grabowska J. [2013], Zasoby kultury ludowej jako komponent przestrzeni turystycznej, „Turyzm”, nr 23, s. 47–53.pl_PL
dc.referencesMoskal M. [2010], Polish migrant children’s experiences of schooling and homeschool relations in Scotland, www.ces.ed.ac.uk/PDF%20Files/Brief054.pdf [dostęp: 21.10.2016].pl_PL
dc.referencesMoskal M. [2016], Language and cultural capital in school experience of Polish children in Scotland, “Race, Ethnicity and Education”, nr 19, s. 141–160.pl_PL
dc.referencesNiematerialne dziedzictwo kulturowe [2016], Narodowy Instytut Dziedzictwa, Warszawa, niematerialne.nid.pl [dostęp: 25.07.2016].pl_PL
dc.referencesNott-Bower A. [2016], Dwujęzyczność a rozwój dziecka. Zalety i wyzwania dwujęzyczności, „Konferencja nauczycieli Polskich Szkół Sobotnich Londyn, 9 lipca 2016”, Polska Macierz Szkolna.pl_PL
dc.referencesPawluczuk W. [1978], Perspektywy kultury ludowej, [w:] Teoria kultury. Folklor a kultura, Waliński M. (red.), Uniwersytet Śląski, Katowice, s. 284–317.pl_PL
dc.referencesPiętka-Nykaza E., McGhee D. [2014], Polish migrants in Scotland: voting behaviours and engagement in the Scottish independence referendum, ESRC Centre for Population Change. www.cpc.ac.uk/publications/cpc_briefing_papers/pdf/BP20_Polish_migrants_in_Scotland.pdf [dostęp: 22.12.2015].pl_PL
dc.referencesPolska Macierz Szkolna [2016], http://www.polskamacierz.org/proces-nauczania/materialy-konferencyjne-dla-nauczycieli-2/ [dostęp: 29.10.2016].pl_PL
dc.referencesPolska Szkoła [2016], http://polskaszkolakirkcaldy.org (dostęp: 15.10.2016).pl_PL
dc.referencesPolish Language to be Included in Edinburgh School Curriculum Soon [2015], www.daytranslations.com [dostęp: 8.01.2015].pl_PL
dc.referencesRoter-Bourkane A. [2015], Polski folklor w nauczaniu języka i kultury polskiej. Historia, stan obecny, perspektywy, Międzynarodowa Konferencja „O lepsze jutro studiów polonistycznych na świecie”, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.pl_PL
dc.referencesSołtan K. [2012], Etnolog – zaloguj się na ludowo. Materiały dla nauczycieli, http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/media/_mik/files/4462/etnologpublikacja1.pdf [dostęp: 29.10.2016].pl_PL
dc.referencesStochnioł H. [2015], Rola rodziców i opiekunów w wychowaniu w warunkach współczesnej migracji, Zechenter K. (red.), Po polsku na Wyspach. Poradnik dla rodziców dzieci dwujęzycznych. A guide for parents of bilingual children, Polski Uniwersytet na Obczyźnie, Londyn, s. 39–61.pl_PL
dc.referencesSznajder A. [2013], Z koronką przez świat. Praktykowanie rękodzieła ludowego wśród polskiej emigracji w Szkocji, „Twórczość Ludowa”, nr 27, s. 66–67.pl_PL
dc.referencesSztych D. [2008], Zwierzęta gospodarskie w polskiej kulturze ludowej, „Wiadomości Zootechniczne”, nr 46, s. 39–47.pl_PL
dc.referencesWspólnota Polska [2016], http://odnswp.pl/ [dostęp: 29.10.2016].pl_PL
dc.referencesZechenter K. [2015], Dwujęzyczność przez zabawę czyli jak uczyć języka polskiego poza polską szkołą, [w:] Po polsku na Wyspach. Poradnik dla rodziców dzieci dwujęzycznych. A guide for parents of bilingual children, Zechenter K. (red.), Polski Uniwersytet na Obczyźnie, Londyn, s. 85–107.pl_PL
dc.referencesZ Wiejskiego Ogródka [2016], www.zwiejskiegoogrodka.wordpress.com [dostęp: 4.03.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://www.polskamacierz.org/wp-content/uploads/2014/08/Dwuj%C4%99zyczno%C5%9B%C4%87-a-rozw%C3%B3j-dziecka-zalety-i-wyzwania-dwuj%C4%99zyczno%C5%9Bci-macierz.pdf [dostęp: 21.10.2016].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-705-3.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska