Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojtczak, Edyta
dc.contributor.editorMaćkowiak, Rafał
dc.contributor.editorWojtczak, Edyta
dc.date.accessioned2018-01-26T12:26:22Z
dc.date.available2018-01-26T12:26:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationWojtczak E., Strategie komunikacyjne stosowane przez cudzoziemców na lekcjach języka polskiego jako obcego na poziomach A1 i A2, [w:] Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [71]-79, doi: 10.18778/8088-705-3.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-705-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23932
dc.descriptionW wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to już czwarty tom z cyklu „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Władz Rektorskich Uniwersytetu Łódzkiego oraz Pani Dziekan Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMaćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectstrategie komunikacyjnepl_PL
dc.subjectnauczanie języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.titleStrategie komunikacyjne stosowane przez cudzoziemców na lekcjach języka polskiego jako obcego na poziomach A1 i A2pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[71]-79pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-706-0
dc.referencesBialystok E. [1990], Communication Strategies: A Psychological Analysis of Second Language Use, Basil Blackwell, Oxford.pl_PL
dc.referencesDorney Z., Scott M.L. [1997], Review Article. Communication Strategies in a Second Language: Definitions and Taxonomies, „Language Learning”, nr 47, s. 173–201.pl_PL
dc.referencesFearch C., Kasper G. [1980], Processes and strategies in foreign language learning and Communications, „Interlanguage Studies Bulletin”, s. 47–118.pl_PL
dc.referencesFearch C., Kasper G. [1983], Plans and strategies in foreign language comunication, [w:] Strategies in Interlanguage Communication, Fearch C., Kasper G., (red.) Longman, Harlow, s. 20–60.pl_PL
dc.referencesKellerman E. [1991], Compensatory strategies in second language research: A critique, a revision and some (non-)implications for the classroom, [w:] Foreign/second language pedagogy research, Phillipson, R. i in. (red.), Multilingual Matters, Clevedon, s. 142–161.pl_PL
dc.referencesPawlak M. [2014] ,Strategie komunikacyjne w nauce języka obcego – próba integracji perspektyw, „Konińskie Studia Językowe”, Konin, t. 2, nr 1, s. 11–33.pl_PL
dc.referencesPoulisse N. [1997], Compensatory strategies and principles of clarity and economy, [w:] Communication Strategies: Psycholinguistic and Sociolinguistic Perspectives, Kellerman E., Kasper G. (red.) Longman, Harlow, s. 49–64.pl_PL
dc.referencesRada Europy: D. Coste, B. North, J. Sheils, J. Trim [2001], Europejski System opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesTarone E. [1977], Conscious Communication Strategies, [w:] Interlanguage: A Progress Report, TESOL’77, s. 194–203.pl_PL
dc.referencesTarone E. [1980], Communication Strategies, Foreigner Talk and Repair in Interlanguage, „Language Learning”, nr 30, s. 417–431.pl_PL
dc.referencesVárdi T. [1973], Strategies of Target Language Learner Communication: Message Adjusment, „International Review of Applied Linguistics”, nr 18, s. 59–72.pl_PL
dc.referencesWilczyńska A., Michońska-Stadnik A. [2010], Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, AVALON, Kraków.pl_PL
dc.referencesŻurek A., Molik-Kubak G. [2013], Strategie komunikacyjne dzieci uczących się języka angielskiego jako obcego. Od teorii do praktyki badawczej, [w:] Sapientia Ars Vivendi. Księga Jubileuszowa ofiarowana Profesor Annie Dąbrowskiej, Burzyńska-Kamieniecka A., Libura A. (red.), Wrocław, s. 501–515.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-705-3.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska