| dc.contributor.author | Wojtczak, Edyta | |
| dc.contributor.editor | Maćkowiak, Rafał | |
| dc.contributor.editor | Wojtczak, Edyta | |
| dc.date.accessioned | 2018-01-26T12:26:22Z | |
| dc.date.available | 2018-01-26T12:26:22Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.identifier.citation | Wojtczak E., Strategie komunikacyjne stosowane przez cudzoziemców na lekcjach języka polskiego jako obcego na poziomach A1 i A2, [w:] Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [71]-79, doi: 10.18778/8088-705-3.09 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-705-3 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/23932 | |
| dc.description | W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to już czwarty tom z cyklu „Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców”. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Władz Rektorskich Uniwersytetu Łódzkiego oraz Pani Dziekan Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Maćkowiak R, Wojtczak E., (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, t. 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
| dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
| dc.subject | strategie komunikacyjne | pl_PL |
| dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego | pl_PL |
| dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
| dc.title | Strategie komunikacyjne stosowane przez cudzoziemców na lekcjach języka polskiego jako obcego na poziomach A1 i A2 | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | pl_PL |
| dc.page.number | [71]-79 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-706-0 | |
| dc.references | Bialystok E. [1990], Communication Strategies: A Psychological Analysis of Second Language Use, Basil Blackwell, Oxford. | pl_PL |
| dc.references | Dorney Z., Scott M.L. [1997], Review Article. Communication Strategies in a Second Language: Definitions and Taxonomies, „Language Learning”, nr 47, s. 173–201. | pl_PL |
| dc.references | Fearch C., Kasper G. [1980], Processes and strategies in foreign language learning and Communications, „Interlanguage Studies Bulletin”, s. 47–118. | pl_PL |
| dc.references | Fearch C., Kasper G. [1983], Plans and strategies in foreign language comunication, [w:] Strategies in Interlanguage Communication, Fearch C., Kasper G., (red.) Longman, Harlow, s. 20–60. | pl_PL |
| dc.references | Kellerman E. [1991], Compensatory strategies in second language research: A critique, a revision and some (non-)implications for the classroom, [w:] Foreign/second language pedagogy research, Phillipson, R. i in. (red.), Multilingual Matters, Clevedon, s. 142–161. | pl_PL |
| dc.references | Pawlak M. [2014] ,Strategie komunikacyjne w nauce języka obcego – próba integracji perspektyw, „Konińskie Studia Językowe”, Konin, t. 2, nr 1, s. 11–33. | pl_PL |
| dc.references | Poulisse N. [1997], Compensatory strategies and principles of clarity and economy, [w:] Communication Strategies: Psycholinguistic and Sociolinguistic Perspectives, Kellerman E., Kasper G. (red.) Longman, Harlow, s. 49–64. | pl_PL |
| dc.references | Rada Europy: D. Coste, B. North, J. Sheils, J. Trim [2001], Europejski System opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa 2001. | pl_PL |
| dc.references | Tarone E. [1977], Conscious Communication Strategies, [w:] Interlanguage: A Progress Report, TESOL’77, s. 194–203. | pl_PL |
| dc.references | Tarone E. [1980], Communication Strategies, Foreigner Talk and Repair in Interlanguage, „Language Learning”, nr 30, s. 417–431. | pl_PL |
| dc.references | Várdi T. [1973], Strategies of Target Language Learner Communication: Message Adjusment, „International Review of Applied Linguistics”, nr 18, s. 59–72. | pl_PL |
| dc.references | Wilczyńska A., Michońska-Stadnik A. [2010], Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, AVALON, Kraków. | pl_PL |
| dc.references | Żurek A., Molik-Kubak G. [2013], Strategie komunikacyjne dzieci uczących się języka angielskiego jako obcego. Od teorii do praktyki badawczej, [w:] Sapientia Ars Vivendi. Księga Jubileuszowa ofiarowana Profesor Annie Dąbrowskiej, Burzyńska-Kamieniecka A., Libura A. (red.), Wrocław, s. 501–515. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-705-3.09 | |