Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzernek, Katarzyna
dc.contributor.editorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.editorPyfel, Łukasz
dc.date.accessioned2017-11-28T08:45:09Z
dc.date.available2017-11-28T08:45:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationCzernek K., O potrzebie badań jakościowych w ekonomii. Przykład sektora turystycznego, [w:] Dymarczyk W., Pyfel Ł., (red.), Wykorzystanie metod jakościowych w badaniach zachowań i zjawisk ekonomicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [13]-32, doi: 10.18778/8088-832-6.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-832-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23398
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDymarczyk W., Pyfel Ł., (red.), Wykorzystanie metod jakościowych w badaniach zachowań i zjawisk ekonomicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleO potrzebie badań jakościowych w ekonomii. Przykład sektora turystycznegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[13]-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny, Wydział Zarządzania, Katowicepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-833-3
dc.referencesAmadae S. M. (2003), Rationalizing Capitalist Democracy: The Cold War Origins of Rational Choice Liberalism, Chicago, London: The University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesBabbie E. (2008), Podstawy badań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesBaggio R., Cooper C. (2010), Knowledge Transfer in a Tourism Destination: The Effects of a Network Structure, „Service Industries Journal”, vol. 30, no. 10, s. 1–15.pl_PL
dc.referencesBansal P., Corley K. (2012), From the Editors: What’s Different about Qualitative Research?, „Academy of Management Journal”, vol. 55, no. 3, s. 509–513.pl_PL
dc.referencesBecker G. (1981), A Treatise on the Family, Cambridge, MA: Harvard University Press.pl_PL
dc.referencesBell D. (1981), Models and Reality in Economic Discourse, [w:] D. Bell, I. Kristol, eds., The Crisis in Economic Theory, New York: Basic Books, s. 46–80.pl_PL
dc.referencesBorch O. J., Arthur M. B. (1995), Strategic Networks and Small Firms: Implications for Strategy Research Methodology, „Journal of Management Studies”, vol. 32, no. 4, s. 419–441.pl_PL
dc.referencesBrzeziński M., Gorynia M., Hockuba Z. (2008), Ekonomia a inne nauki społeczne na początku XXI w. Między imperializmem a kooperacją, „Ekonomista”, nr 22, s. 201–232.pl_PL
dc.referencesChandler G., Hanks S. (1994), Market Attractiveness, Resource-Based Capabilities, Venture Strategies, and Venture Performance, „Journal of Business Venturing”, vol. 9, no. 4, s. 331–347.pl_PL
dc.referencesColander D., Holt R., Rosser B. (2004), The Changing Face of Economics, Ann Arbor: University of Michigan Press.pl_PL
dc.referencesCreswell J. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesCzernek K. (2014), Badania jakościowe w naukach ekonomicznych – przydatność i wyzwania. Przykład badania współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie turystycznym, „Problemy Zarządzania”, t. 12, nr 3, s. 163–184.pl_PL
dc.referencesCzernek K. (2015), Wprowadzenie do badań jakościowych w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon, red., Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Warszawa: Wolters Kluwer Business, s. 167–188.pl_PL
dc.referencesCzernek K. (2017), Zakorzenienie społeczne jako determinanta współpracy w sektorze turystycznym, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.pl_PL
dc.referencesCzernek K., Czakon W. (2016), Trust-building processes in tourist coopetition: The case of a Polish region, “Tourism Management”, vol. 52, February, 2016, s. 380–394.pl_PL
dc.referencesDacin T., Ventresca M., Beal B. (1999), The Embeddedness of Organizations: Dialogue and Directions, „Journal of Management”, vol. 25, no. 3, s. 317–353.pl_PL
dc.referencesDavis J. (2006), The Turn in Economics: Neoclassical Dominance to Mainstream Pluralism?, „Journal of Institutional Economics”, vol. 2, no. 1, s. 1–20.pl_PL
dc.referencesDavis J. (2008), The Turn in and Return of Orthodoxy in Recent Economics, „Cambridge Journal of Economics”, vol. 32(3), s. 349−366.pl_PL
dc.referencesDebreu G. (1974), Excess-Demand Functions, „Journal of Mathematical Economics”, vol. 1(1), s. 15−21.pl_PL
dc.referencesDenzin N., Lincoln Y., eds. (1994), Handbook of Qualitative Research, London: Sage.pl_PL
dc.referencesEisenhardt K., Graebner M. (2007), Theory Building from Cases: Opportunities and Challenges, „Academy of Management Journal”, vol. 50, no. 1, s. 25–32.pl_PL
dc.referencesFine B., Milonakis D. (2009), From Economics Imperialism to Freakonomics. The Shifting Boundaries Between Economics and Other Social Sciences, London: Routledge.pl_PL
dc.referencesGeertz C. (1973), The Interpretation of Culture, New York: Basic Books.pl_PL
dc.referencesGephart R. (2004), Qualitative Research and the Academy of Management Journal, „Academy of Management Journal”, vol. 47, no. 4, s. 454–462.pl_PL
dc.referencesGioia D., Corley K., Hamilton A. (2013), Seeking Qualitative Rigor in Inductive Research: Notes on the Gioia Methodology, „Organizational Research Methods”, vol. 16, no. 1, s. 15–31.pl_PL
dc.referencesGlapiński A. (2006), Meandry historii ekonomii. Między matematyką a poezją, Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.pl_PL
dc.referencesGlapiński A. (2012), Meandry historii ekonomii, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.pl_PL
dc.referencesGlinka B., Kostera M. (2012), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Warszawa: Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesGruchelski M. (2011), Spory wokół pryncypiów ekonomii – wprowadzenie, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów”, nr 107, s. 9–27.pl_PL
dc.referencesGummesson E. (2000), Qualitative Methods in Management Research, Thousand Oaks: Sage Publications.pl_PL
dc.referencesHammersley M. (1990), Reading Ethnographic Research: A Critical Guide, London: Longman.pl_PL
dc.referencesHammersley M. (1992), What’s Wrong with Ethnography? Methodological Explorations, London: Longman.pl_PL
dc.referencesHirsch P., Michaels S., Friedman R. (1990), Clean Models vs. Dirty Hands: Why Economics is Different from Sociology, [w:] S. Zukin, P. DiMaggio, eds., Structures of Capital: The Social Organization of the Economy, Cambridge, MA: Cambridge University Press, s. 39–56.pl_PL
dc.referencesHoang H., Antoncic B. (2003), Network-Based Research in Entrepreneurship: A Critical Review, „Journal of Business Venturing”, vol. 18, no. 2, s. 495–527.pl_PL
dc.referencesHuse M. (2000), Boards of Directors in SMEs: A Review and Research Agenda, „Entrepreneurship and Regional Development”, vol. 12, no. 4, s. 271–290.pl_PL
dc.referencesJack S. (2010), Approaches to Studying Networks: Implications and Outcomes, „Journal of Business Venturing”, vol. 25, no. 1, s. 120–137.pl_PL
dc.referencesJemielniak D., red. (2013a), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesJemielniak D., red. (2013b), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesKargul A. (2012), Ekonomia jako nauka w świetle światowych przemian społeczno-gospodarczych, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, t. 3, s. 14–26.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesKostera M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesKwaśnicki W. (2009), Czy kryzys finansowy przyczynia się do kryzysu w naukach ekonomicznych, „Studia Ekonomiczne”, nr 3–4, s. 239–254.pl_PL
dc.referencesLarson A. (1992), Network Dyads in Entrepreneurial Settings: A Study of the Governance of Exchange Relationships, „Administrative Science Quarterly”, vol. 37, no. 1, s. 76–105.pl_PL
dc.referencesLawson T. (2005), The Nature of Heterodox Economics, „Cambridge Journal of Economics”, vol. 30, no. 4, s. 483–505.pl_PL
dc.referencesLazear E. (2000), Economic Imperialism, „Quarterly Journal of Economics”, vol. 115, no. 1, s. 99–146.pl_PL
dc.referencesLechner C., Dowling M. (2003), Firm Networks: External Relationships as Sources for the Growth and Competitiveness Entrepreneurial Firms, „Entrepreneurship and Regional Development”, vol. 15, no. 1, s. 1–26.pl_PL
dc.referencesMantel R. (1974), On the Characterization of Aggregate Excess Demand, „Journal of Economic Theory”, vol. 7, no. 3, s. 348–353.pl_PL
dc.referencesMäki U. (2001), Explanatory Unification: Double and Doubtful, „Philosophy of the Social Sciences”, vol. 31, no. 4, s. 488–506.pl_PL
dc.referencesMäki U. (2002), The Dismal Queen of the Social Sciences, [w:] U. Mäki, ed., Fact and Fiction in Economics. Realism, Models, and Social Construction, Cambridge: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesMcKenzie R., Tullock G. (1975), The New World of Economics, Irwin: Homewood.pl_PL
dc.referencesO’Donnell A. i in. (2001), The Network Construct in Entrepreneurship Research: A Review and Critique, „Management Decision”, vol. 39, no. 9, s. 749–760.pl_PL
dc.referencesOinas P. (1999), Voices and Silences: The Problem of Access to Embeddedness, „Geoforum”, vol. 30, no. 4, s. 351–361.pl_PL
dc.referencesRatajczak M. (2013), O ekonomii jako nauce. Referat zaprezentowany podczas IX Kongresu Ekonomistów zorganizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, 28–29 listopada 2013 r., Warszawa, http://www.marekratajczak.pl/Portals/12/moim_zdaniem/O_ekonomii_jako_nauce.pdf (dostęp: 6.03.2014).pl_PL
dc.referencesRiley M., Ladkin A., Szivas E. (2002), Tourism Employment: Analysis and Planning, Clevedon: Channel View Publications.pl_PL
dc.referencesRizvi S. A. T. (2006), The Sonnenschein-Mantel-Debreu Results after 30 Years, „History of Political Economy”, vol. 38, no. 1, s. 228–245.pl_PL
dc.referencesRodriguez A. R. (2002), Determining Factors in Entry Choice for International Expansion. The Case of the Spanish Hotel Industry, „Tourism Management”, vol. 23, no. 6, s. 597–607.pl_PL
dc.referencesSamuelson P. (1970), Economics, 8th ed., New York: McGraww-Hill.pl_PL
dc.referencesSedlacek T. (2012), Ekonomia dobra i zła, Warszawa: Studio Emka.pl_PL
dc.referencesShah S., Corley K. (2006), Building Better Theory by Bridging the Quantitative-Qualitative Divide, „Journal of Management Studies”, vol. 43, no. 8, s. 1821–1835.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSławecki B. (2008), Podwójne czytanie rzeczywistości: wspieranie badań ilościowych badaniami jakościowymi [w:] M. Kostera, red., Nowe kierunki w zarządzaniu: podręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.pl_PL
dc.referencesSmith S. (2006), How Big, How Many? Enterprise Size Distributions in Tourism and Other Industries, „Journal of Travel Research”, vol. 45, no. 1, s. 53–58.pl_PL
dc.referencesSonnenschein H. (1972), Market Excess Demand Functions, „Econometrica”, vol. 40, s. 549−563.pl_PL
dc.referencesStigler G. (1984), Economics – The Imperial Science, „Scandinavian Journal of Economics”, vol. 86, no. 3, s. 301–313.pl_PL
dc.referencesStrauss A., Corbin J. (1990), Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques, Newbury Park: Sage.pl_PL
dc.referencesStrawiński W. (1997), Jedność nauki, redukcja, emergencja, Warszawa: Fundacja Aletheia.pl_PL
dc.referencesSuddaby R. (2006), What Grounded Theory Is Not, „Academy of Management Journal”, vol. 49, no. 4, s. 633–642.pl_PL
dc.referencesSwedberg R., Himmelstrand U., Brulin G. (1990), The Paradigm of Economic Sociology, [w:] S. Zukin, P. DiMaggio, eds., Structures of capital. The Social Organization of the Economy Cambridge: Cambridge University Press, s. 57−86.pl_PL
dc.referencesTullock G. (1972), The Purchase of Politicians, „Western Economic Journal”, vol. 10, s. 54−355.pl_PL
dc.referencesVan Maanen J. (1998), Different Strokes: Qualitative Research in the Administrative Science Quarterly from 1956 to 1996, [w:] J. Van Maanen, ed., Qualitative Studies of Organizations. Thousand Oaks, CA: Sage, s. ix-xxxiii.pl_PL
dc.referencesWojtyna A. (2011), Czy w wyniku kryzysu finansowego ekonomia otworzy się bardziej na psychologię?, [w:] P. Kozłowski, red., Węzeł polski. Bariery rozwoju z perspektywy ekonomicznej i psychologicznej, Warszawa: Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Instytut Psychologii PAN, s. 169–184, http://www.pte.pl/pliki/2/12/09_%20Wojtyna__po%20PK_po%20aut.pdf (dostęp: 6.03.2014).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-832-6.02


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska