Zastosowanie narzędzi filozofii języka, filozofii działania oraz kognitywistyki do analizy perswazyjnego aspektu marketingu narracyjnego
Streszczenie
Rozprawa doktorska dotyczy pogłębionej analizy działań marketingowych z punktu widzenia filozofii działania, filozofii języka, teorii narracji, teorii metafory, retoryki oraz wybranych zagadnień kognitywistyki. Najważniejszym zagadnieniem rozprawy jest analiza wpływu działań z zakresu tak zwanego marketingu narracyjnego na układ przekonań jednostek oraz ich postawy. Analiza służy wskazaniu elementów niezbędnych dla efektywności perswazyjnego aspektu marketingu narracyjnego. Sądzę, że efektywne narracje, czyli narracje, które oddziałują na układ przekonań jednostek i mają wpływ na podejmowane przezeń decyzje, z jednej strony jako swoją oś wykorzystują pewnego rodzaju schematy wyobrażeniowe i tym samym odwołują się do podstawowego doświadczenia ludzkiego, z drugiej strony natomiast charakteryzują się pewną, określoną strukturą oraz wykorzystaniem odpowiednich środków formalnych.
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: