dc.contributor.author | Jaworski, Krzysztof | |
dc.date.accessioned | 2013-07-09T12:28:00Z | |
dc.date.available | 2013-07-09T12:28:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1505-9057 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/2301 | |
dc.description.abstract | The article describes the importance of public performance for the image of the Futurists,
mainly of Bruno Jasieński. The impressions that the artists gained from Helena Buczyńska’s
‘word-arts’ performance, and Scriabin’s idea of ‘Art Religion’ they were exposed
to, inspired the young poets. The article finishes with enumeration of several inspirations
that are being found in Jasieński’s texts by modern musicians adapting his poetry. | en |
dc.description.sponsorship | Publikacja dofinansowana przez Wydział Filologiczny UŁ | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Primum Verbum | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis, Folia Litteraria Polonica;1 | |
dc.title | „Pokrzywione bemole” — o inspiracjach muzycznych w twórczości poetyckiej Brunona Jasieńskiego (jak również o autorach, dla których twórczość ta stała się muzyczną inspiracją) słów kilka | pl_PL |
dc.title.alternative | ‘Broken flats’ — about musical inspiration in Bruno Jasieński’s poetry | en |
dc.type | Article | en |
dc.page.number | 114-120 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach | |
dc.relation.volume | 15 | |