Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPetelewicz, Marta
dc.date.accessioned2017-10-13T09:04:01Z
dc.date.available2017-10-13T09:04:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationPetelewicz M. (red), Jakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny. Teoria i badania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 214, doi: 10.18778/8088-458-8.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-458-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22933
dc.descriptionPublikacja ukazuje zależności pomiędzy jakością życia dzieci a statusem społeczno-ekonomicznym rodziców. Przedstawia zastosowanie koncepcji jakości życia do badań zróżnicowania sytuacji życiowej dzieci (na przykładzie łódzkich szóstoklasistów) z perspektywy analiz strukturalnych. Przybliża kwestie teoretyczne związane z jakością życia oraz jakością życia dzieci ze szczególnym uwzględnieniem child indicators movement. W pogłębiony sposób porusza metodologiczne i etyczne kwestie badań ankietowych z dziećmi. Dwutorowa analiza – bazująca na wypracowanym modelu jakości życia, uwzględniającym takie sfery, jak: relacje rówieśnicze i rodzinne, sytuacja materialna, zdrowie, funkcjonowanie w szkole, subiektywny dobrostan dzieci, a także wykorzystująca koncepcję having, loving, being Erika Allardta – daje pogłębiony obraz sytuacji życiowej najmłodszych. Zarówno poszczególne obszary życia, jak i jego jakość ujmowana całościowo wiążą się ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziny, co pozwala wnioskować o nierównościach społecznych występujących w okresie dzieciństwa. Badania ujawniają wielowymiarowość i zróżnicowanie sytuacji życiowych respondentów, pozwalają też wskazać grupę dzieci doświadczającą skumulowanej deprywacji. Zaproponowany pomiar daje możliwość sporządzenia rzetelnej diagnozy, uwzględniającej różne aspekty sytuacji życiowej, w których należy podjąć interwencję.pl_PL
dc.description.abstractPublikacja ukazuje zależności pomiędzy jakością życia dzieci a statusem społeczno-ekonomicznym rodziców. Przedstawia zastosowanie koncepcji jakości życia do badań zróżnicowania sytuacji życiowej dzieci (na przykładzie łódzkich szóstoklasistów) z perspektywy analiz strukturalnych. Przybliża kwestie teoretyczne związane z jakością życia oraz jakością życia dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem child indicators movement. W pogłębiony sposób porusza metodologiczne i etyczne kwestie badań ankietowych z dziećmi. Dwutorowa analiza – bazująca na wypracowanym modelu jakości życia, uwzględniającym takie sfery, jak: relacje rówieśnicze i rodzinne, sytuacja materialna, zdrowie, funkcjonowanie w szkole, subiektywny dobrostan dzieci, a także wykorzystująca koncepcję having, loving, being Erika Allardta – daje pogłębiony obraz sytuacji życiowej najmłodszych. Zarówno poszczególne obszary życia, jak i jego jakość ujmowana całościowo wiążą się ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziny, co pozwala wnioskować o nierównościach społecznych występujących w okresie dzieciństwa. Badania ujawniają wielowymiarowość i zróżnicowanie sytuacji życiowych respondentów, pozwalają też wskazać grupę dzieci doświadczającą skumulowanej deprywacji. Zaproponowany pomiar daje możliwość sporządzenia rzetelnej diagnozy, uwzględniającej różne aspekty sytuacji życiowej, w których należy podjąć interwencję.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleJakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny. Teoria i badaniapl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Marta Petelewicz, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number214pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Socjologii Struktur i Zmian Społecznychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-459-5
dc.referencesAlderson P., (2004), Ethics, [w:] Fraser S., Lewis V., Ding S. et al., (red.), Doing Research with Children and Young People, Sage Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi.pl_PL
dc.referencesAllardt E., (1973), A welfare model for selecting indicators of national development, „Policy Sciences” 4.pl_PL
dc.referencesAllardt E., (1976), Dimensions of welfare in a Comparative Scandinavian Study, „Acta Sociologica” vol. 19/3.pl_PL
dc.referencesAndrews F.M., Inglehart, R.F., (1979), The structure of subjective well-being in nine western societies, „Social Indicators Research” 6 (1), 73–90.pl_PL
dc.referencesAries P., (1995), Historia dzieciństwa. Dziecko i rodzina w dawnych czasach, Marabut, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBabbie E., (2003), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBalcerzak-Paradowska B., (1995), Dzieci w rodzinach bezrobotnych, „Przyjaciel Dziecka” nr 5/6.pl_PL
dc.referencesBańka A., (2005), Psychologia jakości życia, [w:] Bańka A., Psychologia jakości życia, Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań.pl_PL
dc.referencesBecker G. (1991). A treatise on the family, Harvard University Press, Boston.pl_PL
dc.referencesBedyńska S., Brzezicka A., (red.), (2007), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBedyńska S., Książek M., (2012), Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBee H., (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Zyska i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh, A., (2000), Beyond welfare: measuring and monitoring the state of children – new trends and domains, „Social Indicators Research”, Vol. 52, s. 235–257.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh, A., (2008), The child indicators movement: past, present, and future, „Child Indicators Research”, Vol. 1, s. 3–16.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh A., (2010), From Child Welfare to Children Well-being. The Child Indicators Perspective, [w:] Kamerman, S.B. et al., (red.), From Child Welfare to Child Well-Being. An International Perspective on Knowledge in the Service of Policy Making, Springer Series, „Children’s Well-Being, Indicators and Research” Vol. 1.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh A., Bowers A., (1999), Measuring and Monitoring Children’s Well-being Across the World, „Social Work” Vol. 44(2), s. 105–115.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh, A., Frones I., (2007a), Indicators of Children’s Well-being. What should be Measured and Why?, „Social Indicators Research” Vol. 84, s. 249–250.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh, A., Frones I., (2007b), Indicators of Children’s Well Being – Concepts, Indices and Usage, „Social Indicators Research” Vol. 80, s. 1–4.pl_PL
dc.referencesBen-Arieh, A., Kaufman, N.H., Andrews A.B. et al., (2001), Monitoring and Measuring Children’s Well Being, Dordrechet.pl_PL
dc.referencesBirch A., Malim T., (2004), Psychologia rozwojowa w zarysie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBlanchflower D.G., Oswald A.J., (2007), Is Well-being U-Shaped over the Life Cycle?, „Warwick Economic Research Papers” No 826, University of Warwick, http://www2.warwick.ac.uk/fac/soc/economics/research/workingpapers/publications/twerp_826.pdf (dostęp: 30.11.2011).pl_PL
dc.referencesBoarini R., (2015), Well-being and Quality of Life Reporting at the OECD, [w:] Glatzer W., Camfield L., Møller V., Rojas M., (red.) Global Handbook of Quality of Life. Exploration of Well-Being of Nations and Continents, Springer.pl_PL
dc.referencesBogunia-Borowska M., (2006), Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, [w:] Bogunia-Borowska M. (red.), Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesBorges N., de Leeuw E., Hox J., (2000), Children as Respondents in Survey Research. Cognitive Development and Response Quality, „Bulletin de Methodologie Socilogique” 66, s. 60–75, http://igitur-archive.library.uu.nl/fss/2007-1108-200527/hox_00_children%20as%20respondents%20in%20survey%20research.pdf (dostęp: 10.03.2012).pl_PL
dc.referencesBornstein M.H., Bradley R., (red.), (2003), Socioeconomic Status, parenting, and Child Development, Lawrence Erlbaum, Mahwah, NJ.pl_PL
dc.referencesBorys T., (2003), Jakość życia jako integrujący rodzaj jakości, [w:] Tomczyk-Tołkacz J. (red.), Jakość życia w perspektywie nauk humanistycznych, ekonomicznych i ekologii, PRINT, Jelenia Góra.pl_PL
dc.referencesBourdieu P., Passeron J.C., (2011), Reprodukcja – elementy teorii systemu nauczania, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBradley R.H., Corwyn R.F., (2002), Socioeconomic Status and Child Development, [w:] „Annu. Rev. Psychol.” 53, s. 371–399.pl_PL
dc.referencesBradshaw J., (2010), An International Perspective on Child Benefit Packages, [w:] Kamerman S.B. et al., (red.) From Child Welfare to Child Well-Being. An International Perspective on Knowledge in the Service of Policy Making, Springer Series, „Children’s Well-Being, Indicators and Research” Vol. 1.pl_PL
dc.referencesBradshaw J., Hoelscher P., Richardson D., (2007), An Index of Child Well-Being in the European Union, „Journal of Social Indicators Research” Vol. 80, s. 133–177.pl_PL
dc.referencesBradshaw J., Keung A., Rees G., Goswamic H., (2010), Children's Subjective Well-being. International Comparative Perspectives, „Children and Youth Services Review”, https:// www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiNwZ6G75zSAhXECJoKHSoECZsQFggaMAA& url=https%3A%2F%2Fpure.york.ac.uk%2Fportal%2Ffiles%2F248253%2FCYSR-subjective_well_being_of_children.pdf& usg=AFQjCNHHuJHYGo997nvF5aej_yJ5AZCgDQ&cad=rja (dostęp: 10.06.2015).pl_PL
dc.referencesBradshaw J., Mayhew E., (red.), (2005), The Well-being of Children in the UK, Save the Children Fund, London.pl_PL
dc.referencesBrooks-Gunn J., Duncan G.J., (1997), Consequences of growing up poor, Russell Sage Foundation, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesBryman A., (2004), Social Research Methods, Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesBrzezińska A., (2004), Społeczna psychologia rozwoju, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCampbell A., (1976), Subjective Measures of Well-being, „American Psychologist” 02.1976, s. 117–124.pl_PL
dc.referencesCasas F., (1997), Children’s Rights and Children’s Quality of Life. Conceptual and Practical Issues, „Social Indicators Research” Vol. 42, s. 283–298.pl_PL
dc.referencesCasas F., (2007), Children’s Quality of Life, http://www.childresearch.net/RESOURCE/RESEARCH/ 2007/exfile/CASAS.pdf (dostęp: 15.03.2012).pl_PL
dc.referencesCasas F., (2010), Subjective Social Indicators and Child and Adolescent Well-being, „Social Indicators Research” Vol. 4, s. 555–575.pl_PL
dc.referencesChristoph B., Noll H.-H., (2003), Subjective Well-Being in the European Union during the 90s, „Social Indicators Research” Vol. 64,s. 521–546.pl_PL
dc.referencesChudzicka A., (1995), Subiektywny obraz świata i obraz siebie jako kategorie pomiaru jakości życia osób bezrobotnych oraz ich oczekiwania wobec Klubu Pracy, [w:] Bańka A., Derbis R., (red.), Pomiar i poczucie jakości życia u aktywnych zawodowo oraz bezrobotnych, Środkowoeuropejskie Centrum Ekonomii Działania Społecznego, Poznań–Lublin, s. 87–96.pl_PL
dc.referencesCobb C.W., Rixford C., (1998), Lessons Learned from the History of Social Indicators, „Redefining Progress”, www.rprogress.org (dostęp: 03.01.2010).pl_PL
dc.referencesCobb C.W., (2000), Measurement Tools and the Quality of Life, „Redefining Progress”, www.rprogress.org (dostęp: 03.01.2010).pl_PL
dc.referencesCostanza R. et. al. (2007), Quality of Life. An Approach Integrating Opportunities, Human Needs, and Subjective Well-being, „Ecological Economics” 61 (2–3).pl_PL
dc.referencesCoulton C.J., Korbin E.J., (2007), Indicators of Child Well-being Through a Neighborhood Lens, „Social Indicators Research” Vol. 84, s. 349–361.pl_PL
dc.referencesCummins R., (1996), The Domains of Life Satisfaction. An Attempt to Order Chaos, „Social Indicators Research” Vol. 38, s. 303–328.pl_PL
dc.referencesCummins R., (1997), Comprehensive Quality of Life Scale – school version, http://www.deakin.edu.au/research/acqol/instruments/comqol-scale/comqol-s5.pdf (dostęp: 01.02.2010).pl_PL
dc.referencesCummins R., (2000), Objective and Subjective quality of life. An interactive model, „Social Indicators Research” Vol. 52, s. 55–72.pl_PL
dc.referencesCzapiński J., Panek T., (red.), (2007), Diagnoza Społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków, Vizja Press&IT Sp. z o.o, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDaniłowicz P., Sztabiński P.B., (1986), Zmienne osobowe w badanich socjologicznych. Analizy weryfikacyjne, [w:] Lutyńska K., Lutyński J., (red.), Analizy i próby technik badawczych w socjologii, T. VI, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesDaszykowska J., (2007), Jakość życia w perspektywie pedagogicznej, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesDelhey J., (2004), Life Satisfaction in an Enlarged Europe, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg.pl_PL
dc.referencesDiener E., (1984), Subjective Well-being, „Psychological Bulletin” 95 (3), s. 542–575.pl_PL
dc.referencesDiener E., Diener M., Diener C., (1995), Factors Predicting the Subjective Well-being of Nations, „Journal of Personality and Social Psychology” Vol. 69 (5), s. 851–864.pl_PL
dc.referencesDiener E., Lucas R.E., Suh E.M., Smith H.L., (1999), Subjective Well-Being, Three Decades of Progress, „Psychological Bulletin” 125 (2), s. 276–302.pl_PL
dc.referencesDiener E., Lucas R., (1999), Personality and Subjective Well-being, [w:] Kahneman D., Diener E., Schwarz N., (red.), Well-being. The Foundations of Hedonic Psychology, Russell Sage Foundation, New York.pl_PL
dc.referencesDolata R., (2008), Szkoła, segregacje, nierówności, Wydawnictwo UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDomański H., (2004), Struktura społeczna, Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDoroshko T., Kutsar D., (2006), Social Indicators Between Research and Policy Making in Estonia. Unemployment Insurance Scheme, http://www.fafo.no/pub/rapp/10005/10005.pdf (dostęp: 24.03.2010).pl_PL
dc.referencesDurkheim E., (2005), Childhood, [w:] Jenks Ch., (red.), Childhood. Critical Concepts in Sociology, Vol. 1, Routledge, Nowy Jork, 25–29.pl_PL
dc.referencesDziurowicz-Kozłowska A., (2002), Wokół pojęcia jakości życia, [w:] Psychologia jakości życia, T. I, Wydawnictwo „Academica” SWPS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEdwards T., Huebner C., Connell F., Patrick D., (2002a), Adolescent Quality of Life. Part II. Initial Validation of a New Instrument, „Journal of Adolescence” 25, s. 287–300.pl_PL
dc.referencesEdwards T., Huebner C., Connell F., Patrick D., (2002b), Adolescent Quality of Life. Part I. Conceptual and Measurement Model, „Journal of Adolescence” 25, s. 275–286.pl_PL
dc.referencesEurofound, (2012), Third European Quality of Life Survey – Quality of Life in Europe, Impacts of the crisis, Publications Office of the European Union, Luxembourg.pl_PL
dc.referencesFattore T., Mason J., Watson E., (2007), Children’s Conceptualisations of their Well-being, „Social Indicators Research” Vol. 80, s. 5–29.pl_PL
dc.referencesFelce J., Perry D., (1995), Quality of Life. Its Definition and Measurement, „Research in Developmental Disabilities” Vol. 16, Issue 1, s. 51–74.pl_PL
dc.referencesField A., (2005), Discovering Statistics Using SPSS, Sage Publications.pl_PL
dc.referencesFranfort-Nachmias Ch., Nachmias D., (2001), Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesFrones I., (1994), Dimensions of childhood, [w:] Qvortrup J., Bardy M., Sgritta G.B., Wintersberger H., Childhood Matters. Social Theory, Practice and Politics, Book series „Public Policy and Social Welfare”, Vol. 14, Aldershot.pl_PL
dc.referencesGatenio Gabel S., (2010), The Development of International Comparative Child and Family Policies, [w:] Kamerman S.B. et al., (red.), From Child Welfare to Child Well-Being. An International Perspective on Knowledge in the Service of Policy Making, Springer Series, „Children’s Well-Being, Indicators and Research” Vol. 1.pl_PL
dc.referencesGlazer W. (2012) Cross-National Comparisons of Quality of Life in Developed Nations, Including the Impact of Globalization, [w:] Land K.C., Michalos A.C., Sirgy J.M., (red.), Handbook of Social Indicators and Quality of Life Research, Springer.pl_PL
dc.referencesGolczyńska-Grondas A., (2010), Researching Children from the Enclaves of Poverty, artykuł na płycie CD wydanej po konferencji ESA 2010.pl_PL
dc.referencesGreig A., Taylor J., MacKay T., (2007), Doing Research with Children, Sage, Los Angeles.pl_PL
dc.referencesGrotowska-Leder J., (2001), Łódzkie enklawy biedy – aspekt przestrzenny i dynamiczny, [w:] Warzywoda-Kruszyńska W., (red.), (Żyć) Na marginesie wielkiego miasta, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesGUS, (2006), Stan zdrowia ludności Polski w 2004 r.pl_PL
dc.referencesGUS, (2012), Zdrowie dzieci i młodzieży w Polsce w 2009 r., http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/zo_zdrowie_dzieci_mlodziezy_w_polsce_2009.pdf (dostęp: 05.11.2012).pl_PL
dc.referencesHagerty M.R., Land K.C., (2006), Constructing Summary Indices of Quality of Life. A Model for the Effect of Heterogeneous Importance Weights, „Sociological Methods and Research” Vol. 35 (4), s. 455–496.pl_PL
dc.referencesHalawa M., (2006), Komercjalizacja dzieciństwa, Kosztorysowanie rodzicielstwa, [w:] Bogunia-Borowska M., (red.), Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesHaman J., (2007), Wpływ statusu społeczno-ekonomicznego na wyniki, [w:] Fedorowicz M., (red.), Umiejętności polskich gimnazjalistów, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHanson T.L, McLanahan S., Thomson E., (1997), Economic Resources, Parental Practices and Children’s Well-being, [w:] Duncan G.J., Brooks-Gunn J., Consequences of growing up poor, Russell Sage Foundation, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesHeilio P.L., Lauronen E., Bardy M., red., (1993), Politics of Childhood and Children at Risk, Provision, Protection, Participation Eurosocial Report Vol. 45, Wiedeń.pl_PL
dc.referencesHelliwell J.F., (2002), How’s Life? Combining Individual and National Variables to Explain Subjective Well-being, Department of Economics, University of British Columbia, Vancouver, Canada V6T 1Z1, http://wellbeing.econ.ubc.ca/helliwell/papers/Helliwell- EM2003.pdf (dostęp: 05.05.2011).pl_PL
dc.referencesHood S., (2007), Reporting on Children’s Well-being. The State of London’s Children Reports, „Social Indicators Research” Vol. 80, s. 1249–1264.pl_PL
dc.referencesHopkins N., (1994), Peer Group Process and Adolescent Health Related Behaviour, More Than Peer Group Pressure, „Journal of Community & Applied Social Psychology” 4, s. 329–345.pl_PL
dc.referencesHuebner E.S., (1991), Correlates of life satisfaction in children, „School Psychology Quarterly”, Vol. 6, s. 103–111.pl_PL
dc.referencesHuebner E.S., (2001), Manual for the Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale, www.psych.sc.edu/pdfdocs/huebslssmanual.doc (dostęp: 13.05.2008).pl_PL
dc.referencesHurrelman K., (1994), Struktura społeczna a rozwój osobowości, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesInnocenti Research Centre, (2007), Child Poverty in Perspective. An Overview of Child Well-being in Rich Countries, Innocenti Report Card 2007, Florencja.pl_PL
dc.referencesJabkowski P., (2008), Teoretyczne i metodologiczne aspekty programu badawczego wskaźników jakości życia mieszkańców Poznania, [w:] Derbis R., Jakość życia. Od wykluczonych do elity, Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesJames A., Prout J., (1990), Constructing and Reconstructing Childhood. Contemporary Issues in the Sociological Study of Childhood, Falmer Press.pl_PL
dc.referencesJanicka K., (1997), Sytuacja pracy a struktura społeczna. W poszukiwaniu nowego wymiaru pozycji społeczno-zawodowej, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJenks C., (1996), Childhood, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesJenks C., (2008), Socjologiczne konstrukty dzieciństwa, [w:] Kehily M.J., (red.), Wprowadzenie do badań nad dzieciństwem, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesJensen A., Saporiti A., (1992), Do Children Count? Childhood as a Social Phenomenon. A Statistical Compendium, European Centre for Social welfare Policy and Research, Vienna.pl_PL
dc.referencesKey E., (2005), Stulecie dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKlebaniuk J., (2006), Materialne uwarunkowania jakości życia, [w:] Bartosz B., Klebaniuk J., (red.), Wokół jakości życia. Studia psychologiczne, Jakopol, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKodeks Etyki Socjologa, http://www.is.uw.edu.pl/wp-content/uploads/Kodeks-Etyki-Socjologa.pdf (dostęp: 20.05.2012).pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska (2009), Communication from the Commission to the Council and the uropean Parliament: GDP and beyond. Measuring Progress in a Changing World, http://ec.europa.eu/eurostat/web/gdp-and-beyond/publications (dostęp: 10.04.2016).pl_PL
dc.referencesKossowski P., (1999), Dziecko i reklama telewizyjna, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKowalik S., (2000), Jakość życia psychicznego, [w:] Derbis R., Jakość rozwoju a jakość życia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesKowalik S., (2008), Estetyzacja życia codziennego a jakość życia człowieka, [w:] R. Derbis, Jakość życia. Od wykluczonych do elity, Wydawnictwa Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesKubiak A., Przybyłowska I., Rostocki W.A., (1992), Społeczna przestrzeń wywiadu kwestionariuszowego, [w:] Gostkowski Z., (red.), Analizy i próby technik badawczych w socjologii, t. IX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKurowska A., (2011), Wskaźniki społeczne w polityce społecznej. Historia, teoria i zastosowanie w praktyce, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuznets S., (1934), National Income, 1929–1932, 73rd US Congress, 2nd session, Senate document no. 124, http://www.nber.org/chapters/c2258.pdf (dostęp: 07.02.2012).pl_PL
dc.referencesLand K.C., (2001), Social Indicators, [w:] Encyclopedia of Sociology. Borgatta E.F., Montgomery R.J.V., Vol. 4., Macmillan Reference USA, New York, s. 2682–2690, Global Issues In Context http://find.galegroup.com/gic/infomark.do?&source=gale&idigest=fb720fd31d9036c1ed2d1f3a0500fcc2&prodId=GIC&userGroupName=itsbtrial&tabID=T001&docId=CX-3404400345&type=retrieve&contentSet=EBKS&version=1.0 (dostęp: 15.12.2012).pl_PL
dc.referencesLand K.C., (2015), The Human Development Index: Objective Approaches (2), [w:] Glatzer W., Camfield L., Møller V., Rojas M., (red.), Global Handbook of Quality of Life. Exploration of Well-Being of Nations and Continents, Springer.pl_PL
dc.referencesLand K.C., Lamb V.L., Mustillo S.K., (2001), Child and youth well-being in the United States, 1975–1998: Some findings from a new index, „Social Indicators Research” Vol. 56, s. 241–320.pl_PL
dc.referencesLand K.C., Lamb V., Meadows S., Taylor A., (2007), Measuring Trends in Child Well-being. An Evidence Based Approach, „Social Indicators Research” Vol. 80, s. 105–132.pl_PL
dc.referencesLetourneau N.L. et. al. (2013), Socioeconomic Status and Child Development. A Meta-Analysis, „Journal of Emotional and Behavioral Disorders” 21 (3), s. 211–224.pl_PL
dc.referencesLewis V., (2004), Doing Research with Children and Young People. An Introduction, [w:] Fraser S., Lewis V., Ding S. et al., (red.), Doing Research with Children and Young People, Sage Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi.pl_PL
dc.referencesLippman L.H., (2007), Indicators and Indices of Child Well-being. A Brief American History, „Social Indicators Research” Vol. 83, s. 39–53.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M., (2006), Barbie wyrusza do pokonsumpcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci, [w:] Bogunia-Borowska M., Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesLutyński J., (1994), Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesŁaciak B., (2009), Komercjalizacja dzieciństwa, [w:] Izdebska J., Szymanowska J., Dziecko w zmieniającej się przestrzeni życia społecznego, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesMaciuszek J., (1997), Metody oceny jakości życia, [w:] Wawak T., (red.) Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości, Wyd. EJB, Kraków.pl_PL
dc.referencesMazur J., (red.), (2007), Status materialny rodziny i otoczenia a samopoczucie i styl życia młodzieży 15-letniej. Wyniki badań HBSC w ujęciu środowiskowym, Instytut Matki i Dziecka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazur J., (2010), Społeczne uwarunkowania zdrowia subiektywnego młodzieży szkolnej w wieku 11–15 lat w Polsce na tle danych europejskich, „Medycyna wieku rozwojowego” 2010, XIV, 2, s. 169–178, http://medycynawiekurozwojowego.pl/pl/articles/item/18495/spoleczne_uwarunkowania_zdrowia_subiektywnego_mlodziezy_szkolnej_w_wieku_1115_lat_w_polsce_na_tle_danych_europejskich (dostęp: 30.10.2012).pl_PL
dc.referencesMazur J., (2011), Związek między osiągnięciami w szkole a dolegliwościami subiektywnymi młodzieży 15-letniej na tle szerszych uwarunkowań środowiskowych, [w:] Mazur J. (red.). Społeczne determinanty zdrowia młodzieży szkolnej, Instytut Matki i Dziecka, Warszawa, s. 43–70.pl_PL
dc.referencesMazur J., Małkowska-Szkutnik A., (red.), (2011), Wyniki badań HBSC 2010, Instytut Matki i Dziecka, http://www.imid.med.pl/klient2/pliki/hbsc_rap1.pdf (dostęp: 24.10.2012).pl_PL
dc.referencesMazur J., Woynarowska B., (2004), Mierniki nierówności społecznych w badaniach ankietowych młodzieży szkolnej, „Przegląd epidemiologiczny” nr 58.pl_PL
dc.referencesMcKeown K., Pratschke J., Haase T., (2003), Family Well-being. What Makes a Difference? Study Based on Representative Sample of Parents & Children in Ireland, Report to The Céifin Centre.pl_PL
dc.referencesInsights and Initiatives for a Changing Society, Town Hall, Shannon, County Clare, https://www.welfare.ie/en/downloads/Family-Well-Being.pdf (dostęp: 15.03.2015).pl_PL
dc.referencesMichalos A., (1985), Multiple discrepancies theory (MDT), „Social Indicators Research” Vol. 16, s. 347–413.pl_PL
dc.referencesMichałowska E., Daniłowicz P., Szymczak M., (2008), Bezpieczeństwo dzieci w szkole i rodzinie w Łodzi, Wydawnictwo ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesMiędzynarodowy Kodeks Badań Rynku i Badań Społecznych ICC/ESOMAR, http://www.ofbor.pl/public/File/Miedzynarodowy_Kodeks_Badan_Rynku_i_Badan_Spolecznych.pdf (dostęp: 17.12.2011).pl_PL
dc.referencesMikiewicz P., (2007), Selekcja i segmentacja społeczna jako immanentna funkcja systemu edukacji, [w:] Klebaniuk J., (red.), Fenomen nierówności społecznych, ENETEIA.pl_PL
dc.referencesMill J.S., (2005), Utylitaryzm, rozdz. II, Wydawnictwo PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMisiuna M., (1979), Jakość życia – geneza i interpretacje pojęcia w krajach cywilizacji zachodniej, „Przegląd Socjologiczny”, T. XXXI/I.pl_PL
dc.referencesMonitoring zdrowia jamy ustnej, (2011), http://www.mz.gov.pl/wwwfiles/ma_struktura/docs/monitoring_ju_29052012.pdf (dostęp: 10.10.2012).pl_PL
dc.referencesMoore K.A., (1995), Criteria for Indicators of Child Well-being, „Indicators of Children’s well-being”, Conference papers vol. 1, Institute for Research on Poverty. University Wisconsin-Madison, Baza ERIC.pl_PL
dc.referencesMoore K.A., Vandivere S., Lippman L., McPhee C., Bloch M., (2007), An Index of the Condition of Children. The Ideal and a Less-than-Ideal U.S. Example, „Social Indicators Research” Vol. 84, s. 291–331.pl_PL
dc.referencesNoll H., (1996), Social Indicators and Social Reporting – The international Experience, [w:] Canadian Council on Social Development, (red.) Symposium on Measuring Well-being and Social Indicators. Final report, Ottawa, http://www.ccsd.ca/noll1.html (dostęp: 15.04.2012).pl_PL
dc.referencesNoll H., (2002), Social Indicators and Quality of Life Research, Background, Achievements and Current Trends, [w:] Genov N., (red.), Advances in Sociological Knowledge, ISSC, Paryż.pl_PL
dc.referencesNotten G., Roelen K., (2011), Monitoring Child Well-being in the European Union. Measuring Cumulative Deprivation, Innocenti Working Paper No. 2011–03, UNICEF Innocenti Research Centre, Florence.pl_PL
dc.referencesNussbaum M., Sen. A., (red.), (2006), The Quality of Life, Clarendon Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesObuchowska I., (1983), Okres dorastania, Nasza Księgarnia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOECD, (2009), Doing Better for Children, http://www.oecd.org/els/social/childwellbeing (dostęp: 02.03.2011).pl_PL
dc.referencesOECD, (2010), PISA 2009 Results. Overcoming Social Background – Equity in Learning Opportunities and Outcomes, Vol. II, http://dx.doi.org/10.1787/9789264091504-en (dostęp: 10.09.2012).pl_PL
dc.referencesOleś M., (2005), Jak oceniać jakość życia u dzieci?, „Psychologia Jakości Życia” 4 (1), s. 69–88.pl_PL
dc.referencesOleś M., (2010), Jakość życia dzieci i młodzieży. W zdrowiu i w chorobie, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesOleszkowicz A., Senejko A., (2011), Dorastanie, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, Trempała J., (red.), PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOppenheim A.N., (2004), Kwestionariusze, wywiady, postawy, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesOstasiewicz W., (2004), Ocena i analiza jakości życia, WAE, Wrocław.pl_PL
dc.referencesOstrowska A., (2000), Styl życia a zdrowie – bilans dekady, [w:] Domański H., Ostrowska A., Rychard A., (red.), Jak żyją Polacy, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPanek T., (2007), Statystyka społeczna, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPawłowski A., (2003), Pojęcie jakości życia w oczach młodzieży, [w:] Tomczyk-Tołkacz J., (red.), Jakość życia w perspektywie nauk humanistycznych, ekonomicznych i ekologii, Katedra Zarządzania Jakością i Środowiskiem, Jelenia Góra.pl_PL
dc.referencesPolityka Społeczna 2020+ dla Miasta Łodzi – Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych, http://www.uml.lodz.pl/miasto/strategia/ (dostęp: 10.09.2017).pl_PL
dc.referencesPollard E.L., Lee P.D., (2003), Child Well-being. A Systematic Review of the Literature, „Social Indicators Research” Vol. 61, s. 59–78.pl_PL
dc.referencesQvortrup J., Bardy M., Sgritta G.B., Wintersberger H., (1994), Childhood Matters. Social Theory, Practice and Politics, Book series „Public Policy and Social Welfare”, Vol. 14, Aldershot.pl_PL
dc.referencesRabenda-Bajkowska L., (1979), Jakość życia w koncepcjach teoretycznych i w badaniach, „Studia socjologiczne” nr 3.pl_PL
dc.referencesRapley M., (2003), Quality of Life Research – A Critical Introduction, Sage Publications Incorporated, London.pl_PL
dc.referencesRatajczak Z., (2005), Jakość życia człowieka w warunkach narastających zagrożeń, [w:] Straś-Romanowska M., Lachowicz-Tabaczek K., Szmajke A., Jakość życia w badaniach empirycznych i refleksji teoretycznej, „Kolokwia Psychologiczne”, Wydawnictwa Instytutu Psychologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesResnick M., (1995), Discussant’s Comments in Indicators of Children’s Well-being, Conference papers, Vol. 2, special report series, University of Wisconsin-Madison, Institute for Research on Poverty.pl_PL
dc.referencesRokicka E., (1998), Jakość życia społecznego a środowisko w ujęciu globalnym i lokalnym, [w:] Kazimierska K., (red.), Socjologia i społeczeństwo polskie, OMEGA-PRAKSIS, Łódź.pl_PL
dc.referencesRostocki W.A., (1992), Kłamstwo obronne w ujęciu M. Ossowskiej a etyczne problemy wywiadu kwestionariuszowego, [w:] Gostkowski Z., (red.), Analizy i próby technik badawczych w socjologii, t. IX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRostocki W.A., (2004), Etyczne problemy socjologicznych badań nad polską biedą. Czy socjolog może zrozumieć biednego? „Przegląd Socjologiczny” T. LIII/1, s. 37–50, Wydawnictwo ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesRostocki W.A. (1999), Socjologia a prywatność, „Przegląd Socjologiczny”, T. XLVIII/1, s. 23–43, Wydawnictwo ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesRostowska T., (2009), Małżeństwo, rodzina, praca a jakość życia, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesRyan R.M., Deci E.L., (2001), On Happiness and Human Potentials. A Review of Research on Hedonic and Eudaimonic Well-being, „Annual Review of Psychology” 52, s. 141–166.pl_PL
dc.referencesRybczyńska D., (1998), Jakość życia młodzieży z rodzin ubogich, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Góra.pl_PL
dc.referencesSchaffer H.R., (2004), Rozwój społeczny, dzieciństwo i młodość, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchaffer H.R., (2010), Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchor E.L., (1995), Developing communality. Family-centered Programs to Improve Children’s Health and Well-being, „Bulletin of the New York Academy of Medicine” 72, s. 413–444.pl_PL
dc.referencesScott J., (2000), Children as Respondents. The Challenge for Quantitative Methods, [w:] Christensen P., James A., Research with Children. Perspectives and Practices, Routledge Falmer.pl_PL
dc.referencesSęk H., (1993), Jakość życia a zdrowie. „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” nr 2.pl_PL
dc.referencesSen A., (2006), Capabilities and Well-being, [w:] Sen. A., Nussbaum M., (red.), The Quality of Life, Calrendon Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesSendecka E., Ruszkowska L., (2000), Choroby przewlekłe wśród dzieci i młodzieży, [w:] Szymborski J., Szamotulska A., Sito A., (red.), Zdrowie naszych dzieci. Zróżnicowanie szans, IMiD, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSirgy J.M., (2011), Theoretical Perspectives Guiding QoL Indicator Projects, „Social Indicators Research” Vol. 103, s. 1–22.pl_PL
dc.referencesSmolińska-Theiss B., (1998), Wprowadzenie, [w:] Łaciak B., Świat społeczny dziecka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStainton Rogers W., (2008), Promocja lepszego dzieciństwa. Konstrukcje troski o dziecko, [w:] Kehily J.M., (red). Wprowadzenie do badań nad dzieciństwem, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesStefańska-Klar R., (2000), Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, [w:] Harwas-Napierała B., Trempała J., (red.), Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStraś-Romanowska M., (2004)., Jakość życia w perspektywie psychologicznej, [w:] Patkiewicz J. (red.), Jakość życia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem Oddział Wojewódzki we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesStraś-Romanowska M., (2005), Jakość życia w świetle założeń psychologii zorientowanej na osobę, [w:] Straś-Romanowska M., Lachowicz-Tabaczek K., Szmajke A., (red.), Jakość życia w badaniach empirycznych i refleksji teoretycznej, „Kolokwia Psychologiczne”, Vol. 13, s. 261–274, Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStraś-Romanowska M., Lachowicz-Tabaczek K., Szmajke A., (2005), Jakość życia w badaniach empirycznych i refleksji teoretycznej, „Kolokwia Psychologiczne”, Vol. 13, Wydawnictwa Instytutu Psychologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzarfenberg R., (2002), Recenzja książki A. Sen „Nierówności. Dalsze rozważania”, „Problemy Polityki Społecznej” nr 4/2002, http://rszarf.ips.uw.edu.pl/pdf/rec2sen.pdf (dostęp: 10.01.2013).pl_PL
dc.referencesSzarfenberg R., (2009), Status społeczno-ekonomiczny w kontekście polityki antydyskryminacyjnej oraz społecznej. Tekst opracowany na potrzeby seminarium specjalistycznego odbywającego się w ramach Specjalistycznej Szkoły Facylitacji Społecznej na rzecz Przeciwdziałania Dyskryminacji – poziom zaawansowany, http://www.tea.org.pl/userfiles/ file/Ubostwo%20-%20polityka%20spoleczna%20a%20polityka%20antydyskryminacyjna_RSzarfenberg.pdf (dostęp: 23.09.2012).pl_PL
dc.referencesSzkudlarek T., (2007), Edukacja i konstruowanie społecznych nierówności, [w:] Klebaniuk J., (red.), Fenomen nierówności społecznych, ENETEIA.pl_PL
dc.referencesSztabiński F., (2011), Ocena jakości danych w badaniach surveyowych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzukiełojć-Bieńkuńska A., Walczak T. (2011), Statystyczny pomiar postępu społeczno-gospodarczego w zmieniającym się świecie, „Wiadomości Statystyczne” nr 7/8, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymborski J., (2009), Zdrowie dzieci – Zapomniany priorytet, „Polityka Społeczna” 9 (426).pl_PL
dc.referencesTarkowska E., (EAPN), Ubóstwo dzieci w Polsce. Ekspertyza przygotowana w ramach projektu „EAPN Polska – razem na rzecz Europy Socjalnej”, http://www.eapn.org.pl/expert/files/Ubostwo%20dzieci.pdf (dostęp: 05.09.2012).pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W., (2006), O szczęściu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTPD, strona internetowa, http://www.dzieci.bytom.pl/index.php?strona=prawo1 (dostęp: 07.04.2010).pl_PL
dc.referencesUNICEF Office of Research, (2016), Równe szanse dla dzieci. Nierówności w zakresie warunków i jakości życia dzieci w krajach bogatych, Innocenti Report Card 13, UNICEF Office of Research – Innocenti, Florencja.pl_PL
dc.referencesVogel J., (2001), The Swedish System of Official Social Surveys. Towards a European System of Social Reporting and Welfare Measurement, EU Reporting Working Paper no. 27., MZES and CEPS, Mannheim.pl_PL
dc.referencesWalkerdine V., (2008), Psychologia rozwojowa i badania dzieciństwa, [w:] Kehily J.M., (red.), Wprowadzenie do badań nad dzieciństwem, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesWallis A., (1976), Jakość życia – problemy i propozycje, „Ruch prawniczy, ekonomiczny i socjologiczny” Kwartał 2.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (1999), Kwestia ubóstwa dzieci (na przykładzie Łodzi), „Problemy Polityki Społecznej” 1999, nr I.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (2001), Zjawisko biedy dzieci a zagrożenie wykluczeniem społecznym w przyszłości. Mapa biedy – rozmieszczenie i zakres biedy wśród dzieci na terenie województwa łódzkiego, www.brpd.gov.pl/badaniabiedy.html (dostęp: 17.01.2008).pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (2003), Przeciwdziałanie międzypokoleniowej transmisji biedy – proponowanym celem rozwoju społecznego Polski, [w:] Polska dla dzieci. Ogólnopolski szczyt w sprawach dzieci. Materiały i dokumenty, Rzecznik Praw Dziecka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (2008), Dzieci żyjące w biedzie – dzieci krzywdzone, „Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka” 3/23 .pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (2009), Bieda dzieci w środowisku wielkomiejskim. Na przykładzie Łodzi, „Polityka Społeczna” nr 9.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (red.), (1998), Żyć i pracować w enklawach biedy, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., (red.), (2001), (Żyć) Na marginesie wielkiego miasta, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., Golczyńska-Grondas A., (2010), Wzmocnić szanse i osłabić transmisję biedy wśród mieszkańców miast województwa łódzkiego, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., Jankowski B., (2010), Mieszkańcy enklaw biedy po 10 latach, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W., Petelewicz M., (2010), Bieda w dzieciństwie jako zagrożenie biedą i wykluczeniem społecznym, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź.pl_PL
dc.referencesWawrzynek J., (2004), Zarządzanie jakością, [w:] Ostasiewicz W., (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWejnert B., (2001), Problematyka subiektywnej i obiektywnej oceny jakości życia w badaniach amerykańskich, [w:] Wachowiak A., (red.), Jak żyć?, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań, s. 41–60.pl_PL
dc.referencesWhite N., (2008), Filozofia szczęścia. Od Platona do Skinnera, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesWHOQOL Group, (1995), The WHO Quality of Life Assesement. Position Paper of the WHO, „Social Science and Medicine” 41.pl_PL
dc.referencesWoźniak Z., (2005a), Materialno-socjalne komponenty jakości życia mieszkańców Poznania, [w:] Cichocki R., (red.), Wskaźniki jakości życia mieszkańców Poznania, Tom I, Studia nad jakością życia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesWoźniak Z., (2005b), Zdrowotne komponenty jakości życia mieszkańców Poznania, [w:] Cichocki R., (red.), Wskaźniki jakości życia mieszkańców Poznania, Tom I, Studia nad jakością życia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesZahorska M., (2002), Szkoła, między państwem, społeczeństwem a rynkiem, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZahorska M., (2007), Zmiany w polskiej edukacji i ich społeczne konsekwencje, [w:] Marody M., (red.), Wymiary życia społecznego. Polska na przełomie XX i XXI wieku, Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZahorska M., (2008), Dylematy szkolnej demokracji, [w:] Dudzikowa M., Czerepaniak- -Walczak, M., red. Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty, GWP, Gdańsk, s. 309–329.pl_PL
dc.referencesZnaniecki F., (1973), Socjologia wychowania, T. 2, Wychowujące społeczeństwo, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-458-8.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska