dc.contributor.author | Naturska, Eugenia | |
dc.date.accessioned | 2017-07-13T06:34:48Z | |
dc.date.available | 2017-07-13T06:34:48Z | |
dc.date.issued | 1968 | |
dc.identifier.other | Rps1587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22223 | |
dc.description | Celem tej pracy jest pokazanie społecznych źródeł i historycznych możliwości kształtowania się początkowego szkolnictwa dla dorosłych na ziemiach polskich. Sprawa ta łączy się zarówno z zagadnieniem zwalczania analfabetyzmu, jaki z problematyką tzw. оświaty ludowej, ale jednocześnie szeroko wykracza poza obie te kwestie. Powstawanie szkolnictwa powszechnego dla dorosłych było następstwem
faktu, że walka z analfabetyzmem przestała wystarczać, było "walką z walką z analfabetyzmem", jak określili ten problem
najwybitniejsi oświatowcy Polski dwudziestolecia międzywojennego. Ramy czasowe objęły okres, w którym po raz pierwszy w historii
polskieej oświaty dokształcenie dorosłych wystąpiło jako zjawisko masowe. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo | pl_PL |
dc.subject | dorosły | pl_PL |
dc.subject | analfabetyzm | pl_PL |
dc.subject | Polska XIX-XX w. | pl_PL |
dc.subject | kształcenie dorosłych | pl_PL |
dc.title | Kształtowanie się szkolnictwa powszechnego dla dorosłych w Polsce (1864-1939) | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 389 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny | pl_PL |
dc.dissertation.director | Podgórska, Eugenia | |
dc.date.defence | 1968 | |