Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNaturska, Eugenia
dc.date.accessioned2017-07-13T06:34:48Z
dc.date.available2017-07-13T06:34:48Z
dc.date.issued1968
dc.identifier.otherRps1587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22223
dc.descriptionCelem tej pracy jest pokazanie społecznych źródeł i historycznych możliwości kształtowania się początkowego szkolnictwa dla dorosłych na ziemiach polskich. Sprawa ta łączy się zarówno z zagadnieniem zwalczania analfabetyzmu, jaki z problematyką tzw. оświaty ludowej, ale jednocześnie szeroko wykracza poza obie te kwestie. Powstawanie szkolnictwa powszechnego dla dorosłych było następstwem faktu, że walka z analfabetyzmem przestała wystarczać, było "walką z walką z analfabetyzmem", jak określili ten problem najwybitniejsi oświatowcy Polski dwudziestolecia międzywojennego. Ramy czasowe objęły okres, w którym po raz pierwszy w historii polskieej oświaty dokształcenie dorosłych wystąpiło jako zjawisko masowe.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectszkolnictwopl_PL
dc.subjectdorosłypl_PL
dc.subjectanalfabetyzmpl_PL
dc.subjectPolska XIX-XX w.pl_PL
dc.subjectkształcenie dorosłychpl_PL
dc.titleKształtowanie się szkolnictwa powszechnego dla dorosłych w Polsce (1864-1939)pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number389pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historycznypl_PL
dc.dissertation.directorPodgórska, Eugenia
dc.date.defence1968


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord