Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWoźniak, Maria Judyta
dc.date.accessioned2017-07-10T12:06:20Z
dc.date.available2017-07-10T12:06:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22141
dc.description.abstractThe aim of this comparative article is to present the similarity of the poetic concepts of Antonio Colinas and Zbigniew Herbert. The poets did not know each other, there are no traces of mutual influences to be found in their poetic output either, however, they both seemed to be equally connected with the Mediterranean culture. This article concentrates on the meaning of silence in their poetry seen as a necessary supplement to the art of words, hope for saving the sense from ambiguity and hubbub of words. The insufficiency of both the accessible language and silence inspired the poets to seek a form of expression that could satisfy human needs, “the unattainable language.” The search, between the word and silence, is manifested in the poetic works of Colinas and Herbert.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;8
dc.subjectAntonio Colinasen_GB
dc.subjectZbigniew Herberten_GB
dc.subjectcontemporary poetryen_GB
dc.subjectcomparative literatureen_GB
dc.subjectsilenceen_GB
dc.titleIn the Forest of Words I Got Lost – About the Silence in the Poetry of Antonio Colinas and Zbigniew Herberten_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016en_GB
dc.page.number[203]-215
dc.contributor.authorAffiliationUniwersity of Łódź, Faculty of Philology, Department of Spanish Philology
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesAlonso Gutiérrez Luis Miguel, Antonio Colinas: un clásico del siglo XXI, Universidad de León 2000.en_GB
dc.referencesColinas Antonio, Obra poética completa (1967–2010), Ediciones Siruela, Madrid 2011.en_GB
dc.referencesEl primer Aleixandre, “ĺnsula” 1973, issue 316, p. 3.en_GB
dc.referencesTres tratados de armonía, Maginales Tusquets, Barcelona 2010.en_GB
dc.referencesUna visión totalizadora de Antonio Machado, “El País / Libros”, 27 January 1985, p. 4.en_GB
dc.referencesEvdokimov Paul, Sztuka ikony. Teologia piękna, transl. M. Żurowska, Wydawnictwo Księży Marianów, Warsaw 2003.en_GB
dc.referencesFiut Aleksander, Język wiary i niewiary, in: Poznawanie Herberta, A. Franaszek (ed.), Wydawnictwo Literackie, Cracow 2000, pp. 264–279.en_GB
dc.referencesHerbert Zbigniew, Poezja w próżni, “Tygodnik Wybrzeża” 1948, issue 38, pp. 3–5.en_GB
dc.referencesWiersze zebrane, R. Krynicki (ed.), Wydawnictwo a5, Cracow 2008.en_GB
dc.referencesHerbert Zbigniew, Zawieyski Jerzy, Korespondencja 1949–1967, P. Kądziela (ed.), Biblioteka “Więzi”, Warsaw 2002.en_GB
dc.referencesKostkiewiczowa Teresa, Komparatystyka literacka – zakres i treść pojęcia. Status naukowy badań porównawczych, w: Badania porównawcze. Dyskusja o metodzie. Radziejowice 6–8 lutego 1997 r., A. Nowicka-Jeżowa (ed.), Świat Literacki, Izabelin 1998, pp. 11–16.en_GB
dc.referencesŚliwiński Piotr, Poezja, czyli bunt, in: Poznawanie Herberta 2, selection and introduction A. Franaszek, Wydawnictwo Literackie, Cracow 2000, pp. 149–166.en_GB
dc.contributor.authorEmailjudytawo@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.38.10
dc.relation.volume38en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord