dc.contributor.author | Sękowski, Andrzej | |
dc.contributor.author | Górecki, Jakub | |
dc.contributor.author | Płudowska, Martyna | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T08:45:28Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T08:45:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1427-969x | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/21873 | |
dc.description.abstract | Dependencies between creativity and values can be investigated at various levels. Taking into consideration four dimensions in which human creative competence reveals, the present article concentrates on the study of connections between these variables. The presented theoretical conceptualization and the results of research are aimed at demonstrating that an individual’s inner creativity, individual externalised creativity, group (social) creativity, and values, both those displayed in individual judgements and hierarchies and those accepted by members of a broader group, interact with each other. The importance of creativity in compromising axiological issues is shown in the article. The role that is played by values in individual creativity and their impact on the level and range of an innovation are also presented. | en_GB |
dc.description.abstract | Zależności między twórczością a wartościami można rozpatrywać na różnych poziomach. W niniejszym artykule skoncentrowano się na omówieniu tych związków z uwzględnieniem czterech wymiarów, w obrębie których przejawia się twórcza kompetencja człowieka. Przedstawione ujęcia teoretyczne i wyniki badań mają na celu wykazanie, że twórczość psychiczna (wewnętrzna) jednostki, indywidualna (uzewnętrzniona), grupowa (społeczna) i kulturowa oraz wartości, zarówno te przejawiające się w postaci indywidualnych wartościowań i hierarchii, jak i podzielane przez członków szerszej grupy wchodzą ze sobą w interakcje. W artykule wykazano znaczenie kreatywności w procesie uzgadniania zagadnień aksjologicznych, a także przedstawiono rolę, jaką odgrywają wartości w procesie twórczości jednostkowej oraz ich oddziaływanie na poziom i zasięg innowacji. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica;20 | |
dc.subject | values | en_GB |
dc.subject | judgement | en_GB |
dc.subject | creativity | en_GB |
dc.subject | innovations | en_GB |
dc.subject | culture dimensions | en_GB |
dc.subject | wartości | pl_PL |
dc.subject | wartościowanie | pl_PL |
dc.subject | twórczość | pl_PL |
dc.subject | kreatywność | pl_PL |
dc.subject | innowacyjność | pl_PL |
dc.subject | wymiary kultury | pl_PL |
dc.title | Konfrontacja ze sobą, z wartościami czy ze zmianą? Przegląd badań na temat związków twórczości i wartości | pl_PL |
dc.title.alternative | Measurement and Self-assessment of the Emotional Intelligence Level in People with Extremely High General Intelligence Quotient | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | [105]-129 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Instytut Psychologii | |
dc.identifier.eissn | 2353-4842 | |
dc.references | Anderson N. R., West M. A. (1998). Measuring climate for work group innovation: Development and validation of the team climate inventory. Journal of Organizational Behavior, 19, 235–258. | pl_PL |
dc.references | Andresson C. C., Cropley A. J. (1966). Some correlates of oryginality. Australian Journal of Psychology, 18, 218–227. | pl_PL |
dc.references | Avolio B. J., Gardner W., Walumbwa F., Luthans F., May D. (2004). Unlocking the mask: look at the process by which authentic leaders impact follower attitudes and behaviors. The Leadership Quarterly, 15, 801–823. | pl_PL |
dc.references | Barsalou L. W., Prinz J. J. (1997). Mundane Creativity in Perceptual Symbol System. [W:] T. B. Ward, S. M. Smith, J. Vaid (red.), Creative thought: An investigation of conceptual structures and processes (s. 267–307). Washington, DC: American Psychological Association. | pl_PL |
dc.references | Boski P. (1999). Humanizm w kulturze i mentalności Polaków. [W:] B. Wojciszke, M. Jarymowicz (red.), Psychologia rozumienia zjawisk społecznych (s. 79–119). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Boski P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS. | pl_PL |
dc.references | Brzozowski P. (2007). Wzorcowa hierarchia wartości – Polska, europejska czy uniwersalna? Psychologiczne badania empiryczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl_PL |
dc.references | Cieciuch J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości. Od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri. | pl_PL |
dc.references | Cropley A. J. (2011). Moral Issues in Creativity. [W:] M. Runco, S. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (s. 140–146). Amsterdam: Elsevier. | pl_PL |
dc.references | Cropley D. H., Cropley A. J., Kaufman J. C., Runco M. A. (2010). The Dark Side of Creativity. Cambirdge: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Csikszentmihalyi M. (1988/2014). The Systems Model of Creativity. [W:] M. Csikszentmihalyi (red.), Collected works of Mihalyi Csikszentmihalyi (s. 47–62). Dordrecht: Springer Science + Business Media. | pl_PL |
dc.references | Csikszentmihalyi M. (1996). Creativity Flow and the psychology of discovery and invention. New York: Harper Perrenial. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski, K. (1979). Dezintegracja pozytywna. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl_PL |
dc.references | Diamond J. (2007). Dlaczego niektóre społeczeństwa upadły, a innym się udało. Warszawa: Prószyński i S–ka. | pl_PL |
dc.references | Dollinger S., Burke P., Gump N. (2007). Creativity and Values. Creativity Research Journal, 19 (2/3), 91–103. | pl_PL |
dc.references | Epstein S. (1990). Wartości z perspektywy poznawczo-przeżyciowej teorii „ja”. [W:] J. Reykowski, N. Eisenberg, E. Staub (red.), Indywidualne i społeczne wyznaczniki wartościowania (s. 11–32). Wrocław: Polska Akademia Nauk, Instytut Psychologii. | pl_PL |
dc.references | Feldman D. H. (1994). Beyond universals in cognitive development. Norwood, NJ: Ablex. | pl_PL |
dc.references | Finke R. A., Ward T. B., Smith S. M. (1992). Creative cognition: Theory, research and applications. Cambridge, MA: MIT Press. | pl_PL |
dc.references | Florida R. (2005). Cities and the creative class. New York, London: Routledge. | pl_PL |
dc.references | Frick W. B. (1987). The Symbolic Growth Experience A Chronicle of Heuristic Inquiry and a Quest for Synthesis. Journal of Humanistic Psychology, 30 (1), 64–80. | pl_PL |
dc.references | Gardner H. (1993). Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books. | pl_PL |
dc.references | Gururaj B., Karami B. (2012). The Study of Relationship between Value Priorities and Creativity among Students of Yasuj University. Indian Streams Research Journal, 1 (12), 1–4. | pl_PL |
dc.references | Hatter J. J., Bass B. M., (1988). Superiors’ Evaluations and Subordinates’ Perceptions of Transformational and Transactional Leadership. Journal of Applied Psychology, 4 (73), 695–702. | pl_PL |
dc.references | Hermans H. J. M., Hermans-Jansen E. (2000). Autonarracje: Tworzenie znaczeń w psychoterapii. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. | pl_PL |
dc.references | Hofstede G. (2001). Culture’s consequences: comparing, values, behaviors, institutions, and organizations across nations. Thousand Oaks: SAGE Publications. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M. (2009). Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody, badania. Warszawa: Wydawnictwo Difi n. | pl_PL |
dc.references | Kasof J., C hen C., Himsel A., Greenberger E. (2007). Values and Creativity. Creativity Research Journal, 19 (2/3), 105–122. | pl_PL |
dc.references | Kharkhurin A. V. (2008). The eff ects of linguistic profi ciency, age of second language acquisition, and length of exposure to a new cultural environment on bilinguals’ divergent thinking. Bilingualism: Language and Cognition, 11 (2), 225–243. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J. (1997). Transgresja i kultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J. (1999). Zaduma nad możliwością ulepszenia człowieka. [W:] J. Kozielecki (red.), Humanistyka przełomu wieków (s. 115–127). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J. (2007). Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Kożusznik B. (2010). Słowniczek najważniejszych pojęć. Psychologiczne uwarunkowania innowacyjności. Chowanna, 2 (35), 13–18. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska-Tubulewicz B. (2014). Świat humanistyczny i humanistyczna edukacja według Bogdana Suchodolskiego. Kwartalnik Pedagogiczny, 3, 103–113. | pl_PL |
dc.references | Li J. (1997). Creativity in horizontal and vertical domains. Creativity Research Journal, 10, 107–132. | pl_PL |
dc.references | Li-fang Z., Sternberg R. J. (2011). Revisiting the Investment Theory of Creativity. Creativity Research Journal, 23 (3), 229–238. | pl_PL |
dc.references | Lubart T. I. (1990). Creativity and Cross-Cultural Variation. International Journal of Psychology, 25 (1), 39–59. | pl_PL |
dc.references | Lubart T. I. (1999). Creativity across cultures. [W:] R. J. Sternberg (red.), Handbook of creativity (s. 339–350). New York: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Lubart T. (2010). Cross-cultural perspectives on creativity. [W:] J. C. Kaufman, R. J. Sternberg (red.), The Cambridge handbook of creativity (s. 265–278). New York: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Ludwig A. M. (1992). Culture and creativity. American Journal of Psychotherapy, 46 (3), 454–469. | pl_PL |
dc.references | Lynn M. , Gelb B. D. (1996). Identifying innovative national markets for technical consumer goods. International Marketing Review, 13 (6), 43–57. | pl_PL |
dc.references | Magyari-Beck I. (1999). Creatology. [W:] M. A. Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (vol. 1, s. 433–442). San Diego: Academic Press. | pl_PL |
dc.references | Majchert E. (1984). Postawy wobec sztuki a świat wartości młodzieży. [W:] M. Tyszkowa, B. Żurakowski (red.), Wartości w świecie dziecka i sztuki dla dziecka (s. 81–93). Warszawa, Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Martins E. C., Terblanche F. (2003). Building organisational culture that stimulates creativity and innovation. European Journal of Innovation Management, 6, 64–74. | pl_PL |
dc.references | Matusewicz C. (1975). Psychologia wartości. Warszawa, Poznań: PWN. | pl_PL |
dc.references | Mednick S. A. (1962). The associative basis of the creative process. Psychological Review, 69 (3), 220–232. | pl_PL |
dc.references | Moran S., Cropley D., Kaufman J. C. (2014). The Ethics of Creativity. New York: Palgrave Macmillan. | pl_PL |
dc.references | Moran S., John-Steiner V. (2003). Creativity in the Making: Vygotsky’s Contemporary Contribution to the Dialectic of Development and Creativity. [W:] R. K. Sawyer, V. John-Steiner, S. Moran, R. J. Sternberg, D. H. Feldman, J. Nakamura, M. Csikszentmihalyi (red.), Creativity and development (s. 61–91). New York: Oxford University Press. | pl_PL |
dc.references | Mpofu E., Myambo K., Mogaji A. A., Mashego T. A., Khaleefa O. H. (2006). African perspectives on creativity. [W:] J. C. Kaufman, R. J. Sternberg (red.), The international handbook of creativity (s. 456–489). New York: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Mumford M. D., Barrett J. D. (2011). Leadership. [W:] M. A. Runco, S. M. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity. (s. 41–46). Amsterdam: Elsevier Academic Press. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E. (1999). Proces twórczy i jego ograniczenia. Kraków: Ofi cyna Wydawnicza Impuls. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E. (2003). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Ng K., Ang R., Ooi L. B., Shin W. S., Oei T., Leng V. (2005). Do adaptors and innovators subscribe to opposing values? Creativity Research Journal, 17 (2/3), 273–281. | pl_PL |
dc.references | Nietzsche F. (2009) Wola Mocy. Kraków: Wydawnictwo “Vis-à-vis/Etiuda”. | pl_PL |
dc.references | Niu, W., Sternberg R. J. (2001). Cultural infl uences on artistic creativity and its evaluation. International Journal of Psychology, 36 (4), 225–241. | pl_PL |
dc.references | Nogalski B. (1998). Kultura organizacyjna. Duch organizacji. Bydgoszcz: Ofi cyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego. | pl_PL |
dc.references | Oleś P. (1989). Wartościowanie a osobowość. Psychologiczne badania empiryczne. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL. | pl_PL |
dc.references | Oleś P. (2002). Z badań nad wartościami i wartościowaniem: niektóre kwestie metodologiczne. Roczniki Psychologii KUL, 5, 53–75. | pl_PL |
dc.references | O’Quin K., Besemer S. (1999). Creative Products. [W:] M. A.Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (s. 413-422), San Diego: Academic Papers. | pl_PL |
dc.references | Pankiewicz M. (2010). Co cenią sobie „zwyczajnie twórcze” osoby? Zdolności twórcze a preferencje wartości. [W:] A. E. Sękowski, W. Klinkosz (red.), Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii (s. 216–234). Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. | pl_PL |
dc.references | Paramesh C. R (1971). Value orientation of creative high school students. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 8 (1–2), 46–49. | pl_PL |
dc.references | Parsons T. (1951/1991) The social system. London: Routledge. | pl_PL |
dc.references | Piechowski M. M. (1993). Is inner transformation a creative process? Creativity Research Journal, 6 (1–2), 89–98. | pl_PL |
dc.references | Pieter J. (1973). Oceny i wartości. Katowice: Wydawnictwo Śląsk. | pl_PL |
dc.references | Piirto J. ( 2005). I live in my own bubble. The values of Talented Adolescents. The Journal of Secondary Gifted Education, 2/3, 106–118. | pl_PL |
dc.references | Popielski K. (2008). Psychologia egzystencji. Wartości w życiu. Lublin: Wydawnictwo KUL. | pl_PL |
dc.references | Puccio G. J., Cabra J. (2010). Organizational creativity. [W:] J. C. Kaufman, R. J. Sternberg (red.), The Cambridge handbook of creativity (s. 145–173). New York: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Pufal-Struzik I. (2002). Twórczość jako wartość w hierarchii wartości osób aktywnych twórczo. [W:] M. K. Stasiak (red.), Twórczość i wartości w działaniach praktycznych (s. 95–116). Łódź: Wydawnictwo WSHE. | pl_PL |
dc.references | Reiter Palmon R. (2011). Problem fi nding. [W:] M. A. Runco, S. M. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (vol. 2, s. 250–253). Amsterdam: Elsavier Academic Press. | pl_PL |
dc.references | Rice G. (2006). Individual values, Organizational Context, and self-perceptions of employee creativity: Evidence from Egyptian organizations. Journal of Business Research, 59 (2), 233–241. | pl_PL |
dc.references | Rinne T., Steel D. G., Fairweather J. (2012). Hofstede and Shane revisited: The role of power distance and individualism in national-level innovation success. The Journal of Comparative Social Science, 46 (2), 91–108. | pl_PL |
dc.references | Ritchie G. (2004). The linguistics analysis of jokes. London, New York: Routledge. | pl_PL |
dc.references | Rossberger R. J. (2014). National Personality Profi les and Innovation: The Role of Cultural Practices. Creativity and Innovation Management, 23 (3), 331–348. | pl_PL |
dc.references | Rossberger R. J., Krause D. E. (2012). National Culture, Heterogeneity and Innovation New Insights into the Relationship between the GLOBE Dimensions and National Level Innovation. GSTF International Journal of Law and Social Sciences, 2 (1), 84–89. | pl_PL |
dc.references | Rudowicz E. (2003). Creativity and culture: A two-way interaction. Scandinavian Journal of Educational Research, 47 (3), 273–290. | pl_PL |
dc.references | Runco M. A. (1994). Conclusions concerning problem fi nding, problem solving, and creativity. [W:] M. A. Runco (red.), Problem fi nding, problem solving and creativity (s. 272–290). Norwood New Jersey: Ablex Publishing Corporation. | pl_PL |
dc.references | Runco M. A. (2014). Creativity Theories and Themes: Research, Development, and Practice. Amsterdam: Academic Press. | pl_PL |
dc.references | Saeki N., Fan X., Van L. (2001). A comparative study of creative thinking of American and Japanese college students. The Journal of Creative Behaviour, 35 (1), 24–36. | pl_PL |
dc.references | Sagiv L. (2002). Vocational interests and basic values. Journal of Career Assessment, Special issue: Exploring interests, self-effi cacy, and career goals, 10 (2), 233–257. | pl_PL |
dc.references | Schwartz S. H. (1992). Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries. Advances in Experimental Social Psychology, 25, 1–65. | pl_PL |
dc.references | Schwartz S. H. (1994/2013). A study of the values of schoolteachers and university students. [W:] M. Minkov, G. Hofsteede (red.), Cross Cultural Analysis. The Science and Art Comparing the World’s Modern Societies and Their Cultures (s. 224–232). Los Angeles: Sage Publications. | pl_PL |
dc.references | Schwartz S. H. (1999). A Theory of Cultural Values and Some Implications for Work. Applied Psychology, 48 (1), 23–47. | pl_PL |
dc.references | Schwartz S. H. (2006). A Theory of value culture orientation. Explication and applications. Comparative Sociology, 5 (2–3), 137–182. | pl_PL |
dc.references | Schwartz S. H., Bardi A. (2001). Value hierarchies across cultures: Taking a similarities perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology, 32, 268–290. | pl_PL |
dc.references | Schwartz S. H., Bilsky W. (1987). Toward A Universal Psychological Structure of Human Values. Journal of Personality and Social Psychology, 58, 879–891. | pl_PL |
dc.references | Sękowski A. E.( 1989). Osobowość a osiągnięcia artystyczne uczniów szkół muzycznych. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl_PL |
dc.references | Sękowski A. E. (2001). Osiągnięcia uczniów zdolnych. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. | pl_PL |
dc.references | Sękowski A. E., Łubianka B. (2014). Education of gifted students – an axiological perspective. Gifted Education International, 30 (1), 58–73. | pl_PL |
dc.references | Sen A. K., Hagtvet K. (1993). Correlations among creativity, intelligence, personality, and academic achievement. Perceptual and Motor Skills, 77 (2), 497–498. | pl_PL |
dc.references | Shane S. (1993). Cultural infl uences on national rates of innovation. Journal of Business Venturing, 8 (1), 59–73. | pl_PL |
dc.references | Simonton D. K. (1999). Origins of Genius. New York: Oxford University Press. | pl_PL |
dc.references | Simonton D. K. (2011). Historiometry. [W:] M. A. Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (s. 617–622). Amsterdam: Elsevier. | pl_PL |
dc.references | Stasiakiewicz M. (1999). Twórczość i interakcja. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. | pl_PL |
dc.references | Stein M. (1953). Creativity and culture. The Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, 36, 311–322. | pl_PL |
dc.references | Sternberg R. J. (2010). The Dark Side of Creativity and How to Combat It. [W:] D. H. Cropley, A. J. Cropley, M. A. Runco, J. C Kaufman (red.), The Dark Side of Creativity (s. 316–329). Cambridge: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Sternberg R., Lubart T. (1992). Buy Low and Sell High: An Investment Approach to Creativity. Current Directions in Psychological Science, 1 (1), 1–5. | pl_PL |
dc.references | Strelau J. (1997). Inteligencja człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Stróżewski W. (1981). Istnienie i wartość. Kraków: Znak. | pl_PL |
dc.references | Sun H. (2009). A meta-analysis on the infl uence of national culture on innovation capability. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 10 (3/4), 353–360. | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz W. (1982). Dzieje sześciu pojęć: sztuka, piękno, forma, twórczość, odtwórczość, przeżycie estetyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Taylor M. Z., Wilson S. (2012). Does culture still matter?: The eff ects of individualism on national innovation rates. Journal of Business Venturing, 27, 234–247. | pl_PL |
dc.references | Törnqvist G. (2004). Creativity in Time and Space. Geografi ska Annaler, Series B: Human Geography, 86 (4), 227–243. | pl_PL |
dc.references | Tychmanowicz A. (2004). Postawa twórcza a hierarchia wartości. [W:] S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce (s. 191–197). Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl_PL |
dc.references | Urban K. K. (2002). From Creativity to Responsible Createlligence as Future Competence. Journal of Educational Sciences, 1 (2), 169–200. | pl_PL |
dc.references | Van Everdingen M., Waarts E. (2003). The Eff ect of National Culture on the Adoption of Innovations. Marketing Letters, 14 (3), 217–232. | pl_PL |
dc.references | Vygotksy L. (1978/1979). Mind in Society. The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge: Harvard University Press. | pl_PL |
dc.references | Waarts E., Everdingen Van, Y. (2005). The Infl uence of National Culture on the Adoption Status of Innovations. An Empirical Study of Firms Across Europe. European Management Journal, 23 (6), 601–610. | pl_PL |
dc.references | West M. A. (2012). Eff ective teamwork. Practical lessons from organizational research. London: BPS Blackwell. | pl_PL |
dc.references | Wojciszke B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl_PL |
dc.references | Zaccaro S. J., Heinen B., Shuffl er M. (2009). Team leadership and team eff ectiveness. [W:] E. Salas, G. F. Goodwin, C. S. Burke (red.), Team Eff ectiveness in Complex Organizations: Crossdisciplinary Perspectives and Approaches. (s. 83–111). London: Routledge. | pl_PL |
dc.references | Zhang L, Sternberg R. J. (2011). Revisiting the Investment Theory of Creativity. Creativity Research Journal, 23, 229-238. | pl_PL |
dc.references | Zhou J. Brass D. J., Shin S. J., Choi J., Zang, Z. X. (2009). Social networks, personal values and creativity: evidence for curvilinear and interaction eff ects. Journal of Applied Psychology, 94 (6), 1544–1552. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | sekowski@kul.pl | |
dc.contributor.authorEmail | j_gorecki@o2.pl | |
dc.contributor.authorEmail | mpludowska@kul.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/1427-969X.20.07 | |