Show simple item record

dc.contributor.authorSękowski, Andrzej
dc.contributor.authorGórecki, Jakub
dc.contributor.authorPłudowska, Martyna
dc.date.accessioned2017-06-01T08:45:28Z
dc.date.available2017-06-01T08:45:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1427-969x
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21873
dc.description.abstractDependencies between creativity and values can be investigated at various levels. Taking into consideration four dimensions in which human creative competence reveals, the present article concentrates on the study of connections between these variables. The presented theoretical conceptualization and the results of research are aimed at demonstrating that an individual’s inner creativity, individual externalised creativity, group (social) creativity, and values, both those displayed in individual judgements and hierarchies and those accepted by members of a broader group, interact with each other. The importance of creativity in compromising axiological issues is shown in the article. The role that is played by values in individual creativity and their impact on the level and range of an innovation are also presented.en_GB
dc.description.abstractZależności między twórczością a wartościami można rozpatrywać na różnych poziomach. W niniejszym artykule skoncentrowano się na omówieniu tych związków z uwzględnieniem czterech wymiarów, w obrębie których przejawia się twórcza kompetencja człowieka. Przedstawione ujęcia teoretyczne i wyniki badań mają na celu wykazanie, że twórczość psychiczna (wewnętrzna) jednostki, indywidualna (uzewnętrzniona), grupowa (społeczna) i kulturowa oraz wartości, zarówno te przejawiające się w postaci indywidualnych wartościowań i hierarchii, jak i podzielane przez członków szerszej grupy wchodzą ze sobą w interakcje. W artykule wykazano znaczenie kreatywności w procesie uzgadniania zagadnień aksjologicznych, a także przedstawiono rolę, jaką odgrywają wartości w procesie twórczości jednostkowej oraz ich oddziaływanie na poziom i zasięg innowacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica;20
dc.subjectvaluesen_GB
dc.subjectjudgementen_GB
dc.subjectcreativityen_GB
dc.subjectinnovationsen_GB
dc.subjectculture dimensionsen_GB
dc.subjectwartościpl_PL
dc.subjectwartościowaniepl_PL
dc.subjecttwórczośćpl_PL
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.subjectinnowacyjnośćpl_PL
dc.subjectwymiary kulturypl_PL
dc.titleKonfrontacja ze sobą, z wartościami czy ze zmianą? Przegląd badań na temat związków twórczości i wartościpl_PL
dc.title.alternativeMeasurement and Self-assessment of the Emotional Intelligence Level in People with Extremely High General Intelligence Quotienten_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[105]-129
dc.contributor.authorAffiliationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Instytut Psychologii
dc.identifier.eissn2353-4842
dc.referencesAnderson N. R., West M. A. (1998). Measuring climate for work group innovation: Development and validation of the team climate inventory. Journal of Organizational Behavior, 19, 235–258.pl_PL
dc.referencesAndresson C. C., Cropley A. J. (1966). Some correlates of oryginality. Australian Journal of Psychology, 18, 218–227.pl_PL
dc.referencesAvolio B. J., Gardner W., Walumbwa F., Luthans F., May D. (2004). Unlocking the mask: look at the process by which authentic leaders impact follower attitudes and behaviors. The Leadership Quarterly, 15, 801–823.pl_PL
dc.referencesBarsalou L. W., Prinz J. J. (1997). Mundane Creativity in Perceptual Symbol System. [W:] T. B. Ward, S. M. Smith, J. Vaid (red.), Creative thought: An investigation of conceptual structures and processes (s. 267–307). Washington, DC: American Psychological Association.pl_PL
dc.referencesBoski P. (1999). Humanizm w kulturze i mentalności Polaków. [W:] B. Wojciszke, M. Jarymowicz (red.), Psychologia rozumienia zjawisk społecznych (s. 79–119). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesBoski P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS.pl_PL
dc.referencesBrzozowski P. (2007). Wzorcowa hierarchia wartości – Polska, europejska czy uniwersalna? Psychologiczne badania empiryczne. Lublin: Wydawnictwo UMCS.pl_PL
dc.referencesCieciuch J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości. Od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri.pl_PL
dc.referencesCropley A. J. (2011). Moral Issues in Creativity. [W:] M. Runco, S. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (s. 140–146). Amsterdam: Elsevier.pl_PL
dc.referencesCropley D. H., Cropley A. J., Kaufman J. C., Runco M. A. (2010). The Dark Side of Creativity. Cambirdge: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1988/2014). The Systems Model of Creativity. [W:] M. Csikszentmihalyi (red.), Collected works of Mihalyi Csikszentmihalyi (s. 47–62). Dordrecht: Springer Science + Business Media.pl_PL
dc.referencesCsikszentmihalyi M. (1996). Creativity Flow and the psychology of discovery and invention. New York: Harper Perrenial.pl_PL
dc.referencesDąbrowski, K. (1979). Dezintegracja pozytywna. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl_PL
dc.referencesDiamond J. (2007). Dlaczego niektóre społeczeństwa upadły, a innym się udało. Warszawa: Prószyński i S–ka.pl_PL
dc.referencesDollinger S., Burke P., Gump N. (2007). Creativity and Values. Creativity Research Journal, 19 (2/3), 91–103.pl_PL
dc.referencesEpstein S. (1990). Wartości z perspektywy poznawczo-przeżyciowej teorii „ja”. [W:] J. Reykowski, N. Eisenberg, E. Staub (red.), Indywidualne i społeczne wyznaczniki wartościowania (s. 11–32). Wrocław: Polska Akademia Nauk, Instytut Psychologii.pl_PL
dc.referencesFeldman D. H. (1994). Beyond universals in cognitive development. Norwood, NJ: Ablex.pl_PL
dc.referencesFinke R. A., Ward T. B., Smith S. M. (1992). Creative cognition: Theory, research and applications. Cambridge, MA: MIT Press.pl_PL
dc.referencesFlorida R. (2005). Cities and the creative class. New York, London: Routledge.pl_PL
dc.referencesFrick W. B. (1987). The Symbolic Growth Experience A Chronicle of Heuristic Inquiry and a Quest for Synthesis. Journal of Humanistic Psychology, 30 (1), 64–80.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1993). Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.pl_PL
dc.referencesGururaj B., Karami B. (2012). The Study of Relationship between Value Priorities and Creativity among Students of Yasuj University. Indian Streams Research Journal, 1 (12), 1–4.pl_PL
dc.referencesHatter J. J., Bass B. M., (1988). Superiors’ Evaluations and Subordinates’ Perceptions of Transformational and Transactional Leadership. Journal of Applied Psychology, 4 (73), 695–702.pl_PL
dc.referencesHermans H. J. M., Hermans-Jansen E. (2000). Autonarracje: Tworzenie znaczeń w psychoterapii. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.pl_PL
dc.referencesHofstede G. (2001). Culture’s consequences: comparing, values, behaviors, institutions, and organizations across nations. Thousand Oaks: SAGE Publications.pl_PL
dc.referencesKarwowski M. (2009). Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody, badania. Warszawa: Wydawnictwo Difi n.pl_PL
dc.referencesKasof J., C hen C., Himsel A., Greenberger E. (2007). Values and Creativity. Creativity Research Journal, 19 (2/3), 105–122.pl_PL
dc.referencesKharkhurin A. V. (2008). The eff ects of linguistic profi ciency, age of second language acquisition, and length of exposure to a new cultural environment on bilinguals’ divergent thinking. Bilingualism: Language and Cognition, 11 (2), 225–243.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1997). Transgresja i kultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (1999). Zaduma nad możliwością ulepszenia człowieka. [W:] J. Kozielecki (red.), Humanistyka przełomu wieków (s. 115–127). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.pl_PL
dc.referencesKozielecki J. (2007). Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.pl_PL
dc.referencesKożusznik B. (2010). Słowniczek najważniejszych pojęć. Psychologiczne uwarunkowania innowacyjności. Chowanna, 2 (35), 13–18.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska-Tubulewicz B. (2014). Świat humanistyczny i humanistyczna edukacja według Bogdana Suchodolskiego. Kwartalnik Pedagogiczny, 3, 103–113.pl_PL
dc.referencesLi J. (1997). Creativity in horizontal and vertical domains. Creativity Research Journal, 10, 107–132.pl_PL
dc.referencesLi-fang Z., Sternberg R. J. (2011). Revisiting the Investment Theory of Creativity. Creativity Research Journal, 23 (3), 229–238.pl_PL
dc.referencesLubart T. I. (1990). Creativity and Cross-Cultural Variation. International Journal of Psychology, 25 (1), 39–59.pl_PL
dc.referencesLubart T. I. (1999). Creativity across cultures. [W:] R. J. Sternberg (red.), Handbook of creativity (s. 339–350). New York: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesLubart T. (2010). Cross-cultural perspectives on creativity. [W:] J. C. Kaufman, R. J. Sternberg (red.), The Cambridge handbook of creativity (s. 265–278). New York: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesLudwig A. M. (1992). Culture and creativity. American Journal of Psychotherapy, 46 (3), 454–469.pl_PL
dc.referencesLynn M. , Gelb B. D. (1996). Identifying innovative national markets for technical consumer goods. International Marketing Review, 13 (6), 43–57.pl_PL
dc.referencesMagyari-Beck I. (1999). Creatology. [W:] M. A. Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (vol. 1, s. 433–442). San Diego: Academic Press.pl_PL
dc.referencesMajchert E. (1984). Postawy wobec sztuki a świat wartości młodzieży. [W:] M. Tyszkowa, B. Żurakowski (red.), Wartości w świecie dziecka i sztuki dla dziecka (s. 81–93). Warszawa, Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesMartins E. C., Terblanche F. (2003). Building organisational culture that stimulates creativity and innovation. European Journal of Innovation Management, 6, 64–74.pl_PL
dc.referencesMatusewicz C. (1975). Psychologia wartości. Warszawa, Poznań: PWN.pl_PL
dc.referencesMednick S. A. (1962). The associative basis of the creative process. Psychological Review, 69 (3), 220–232.pl_PL
dc.referencesMoran S., Cropley D., Kaufman J. C. (2014). The Ethics of Creativity. New York: Palgrave Macmillan.pl_PL
dc.referencesMoran S., John-Steiner V. (2003). Creativity in the Making: Vygotsky’s Contemporary Contribution to the Dialectic of Development and Creativity. [W:] R. K. Sawyer, V. John-Steiner, S. Moran, R. J. Sternberg, D. H. Feldman, J. Nakamura, M. Csikszentmihalyi (red.), Creativity and development (s. 61–91). New York: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesMpofu E., Myambo K., Mogaji A. A., Mashego T. A., Khaleefa O. H. (2006). African perspectives on creativity. [W:] J. C. Kaufman, R. J. Sternberg (red.), The international handbook of creativity (s. 456–489). New York: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesMumford M. D., Barrett J. D. (2011). Leadership. [W:] M. A. Runco, S. M. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity. (s. 41–46). Amsterdam: Elsevier Academic Press.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1999). Proces twórczy i jego ograniczenia. Kraków: Ofi cyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2003). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesNg K., Ang R., Ooi L. B., Shin W. S., Oei T., Leng V. (2005). Do adaptors and innovators subscribe to opposing values? Creativity Research Journal, 17 (2/3), 273–281.pl_PL
dc.referencesNietzsche F. (2009) Wola Mocy. Kraków: Wydawnictwo “Vis-à-vis/Etiuda”.pl_PL
dc.referencesNiu, W., Sternberg R. J. (2001). Cultural infl uences on artistic creativity and its evaluation. International Journal of Psychology, 36 (4), 225–241.pl_PL
dc.referencesNogalski B. (1998). Kultura organizacyjna. Duch organizacji. Bydgoszcz: Ofi cyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego.pl_PL
dc.referencesOleś P. (1989). Wartościowanie a osobowość. Psychologiczne badania empiryczne. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.pl_PL
dc.referencesOleś P. (2002). Z badań nad wartościami i wartościowaniem: niektóre kwestie metodologiczne. Roczniki Psychologii KUL, 5, 53–75.pl_PL
dc.referencesO’Quin K., Besemer S. (1999). Creative Products. [W:] M. A.Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (s. 413-422), San Diego: Academic Papers.pl_PL
dc.referencesPankiewicz M. (2010). Co cenią sobie „zwyczajnie twórcze” osoby? Zdolności twórcze a preferencje wartości. [W:] A. E. Sękowski, W. Klinkosz (red.), Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii (s. 216–234). Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.pl_PL
dc.referencesParamesh C. R (1971). Value orientation of creative high school students. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 8 (1–2), 46–49.pl_PL
dc.referencesParsons T. (1951/1991) The social system. London: Routledge.pl_PL
dc.referencesPiechowski M. M. (1993). Is inner transformation a creative process? Creativity Research Journal, 6 (1–2), 89–98.pl_PL
dc.referencesPieter J. (1973). Oceny i wartości. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.pl_PL
dc.referencesPiirto J. ( 2005). I live in my own bubble. The values of Talented Adolescents. The Journal of Secondary Gifted Education, 2/3, 106–118.pl_PL
dc.referencesPopielski K. (2008). Psychologia egzystencji. Wartości w życiu. Lublin: Wydawnictwo KUL.pl_PL
dc.referencesPuccio G. J., Cabra J. (2010). Organizational creativity. [W:] J. C. Kaufman, R. J. Sternberg (red.), The Cambridge handbook of creativity (s. 145–173). New York: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesPufal-Struzik I. (2002). Twórczość jako wartość w hierarchii wartości osób aktywnych twórczo. [W:] M. K. Stasiak (red.), Twórczość i wartości w działaniach praktycznych (s. 95–116). Łódź: Wydawnictwo WSHE.pl_PL
dc.referencesReiter Palmon R. (2011). Problem fi nding. [W:] M. A. Runco, S. M. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (vol. 2, s. 250–253). Amsterdam: Elsavier Academic Press.pl_PL
dc.referencesRice G. (2006). Individual values, Organizational Context, and self-perceptions of employee creativity: Evidence from Egyptian organizations. Journal of Business Research, 59 (2), 233–241.pl_PL
dc.referencesRinne T., Steel D. G., Fairweather J. (2012). Hofstede and Shane revisited: The role of power distance and individualism in national-level innovation success. The Journal of Comparative Social Science, 46 (2), 91–108.pl_PL
dc.referencesRitchie G. (2004). The linguistics analysis of jokes. London, New York: Routledge.pl_PL
dc.referencesRossberger R. J. (2014). National Personality Profi les and Innovation: The Role of Cultural Practices. Creativity and Innovation Management, 23 (3), 331–348.pl_PL
dc.referencesRossberger R. J., Krause D. E. (2012). National Culture, Heterogeneity and Innovation New Insights into the Relationship between the GLOBE Dimensions and National Level Innovation. GSTF International Journal of Law and Social Sciences, 2 (1), 84–89.pl_PL
dc.referencesRudowicz E. (2003). Creativity and culture: A two-way interaction. Scandinavian Journal of Educational Research, 47 (3), 273–290.pl_PL
dc.referencesRunco M. A. (1994). Conclusions concerning problem fi nding, problem solving, and creativity. [W:] M. A. Runco (red.), Problem fi nding, problem solving and creativity (s. 272–290). Norwood New Jersey: Ablex Publishing Corporation.pl_PL
dc.referencesRunco M. A. (2014). Creativity Theories and Themes: Research, Development, and Practice. Amsterdam: Academic Press.pl_PL
dc.referencesSaeki N., Fan X., Van L. (2001). A comparative study of creative thinking of American and Japanese college students. The Journal of Creative Behaviour, 35 (1), 24–36.pl_PL
dc.referencesSagiv L. (2002). Vocational interests and basic values. Journal of Career Assessment, Special issue: Exploring interests, self-effi cacy, and career goals, 10 (2), 233–257.pl_PL
dc.referencesSchwartz S. H. (1992). Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries. Advances in Experimental Social Psychology, 25, 1–65.pl_PL
dc.referencesSchwartz S. H. (1994/2013). A study of the values of schoolteachers and university students. [W:] M. Minkov, G. Hofsteede (red.), Cross Cultural Analysis. The Science and Art Comparing the World’s Modern Societies and Their Cultures (s. 224–232). Los Angeles: Sage Publications.pl_PL
dc.referencesSchwartz S. H. (1999). A Theory of Cultural Values and Some Implications for Work. Applied Psychology, 48 (1), 23–47.pl_PL
dc.referencesSchwartz S. H. (2006). A Theory of value culture orientation. Explication and applications. Comparative Sociology, 5 (2–3), 137–182.pl_PL
dc.referencesSchwartz S. H., Bardi A. (2001). Value hierarchies across cultures: Taking a similarities perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology, 32, 268–290.pl_PL
dc.referencesSchwartz S. H., Bilsky W. (1987). Toward A Universal Psychological Structure of Human Values. Journal of Personality and Social Psychology, 58, 879–891.pl_PL
dc.referencesSękowski A. E.( 1989). Osobowość a osiągnięcia artystyczne uczniów szkół muzycznych. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesSękowski A. E. (2001). Osiągnięcia uczniów zdolnych. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.pl_PL
dc.referencesSękowski A. E., Łubianka B. (2014). Education of gifted students – an axiological perspective. Gifted Education International, 30 (1), 58–73.pl_PL
dc.referencesSen A. K., Hagtvet K. (1993). Correlations among creativity, intelligence, personality, and academic achievement. Perceptual and Motor Skills, 77 (2), 497–498.pl_PL
dc.referencesShane S. (1993). Cultural infl uences on national rates of innovation. Journal of Business Venturing, 8 (1), 59–73.pl_PL
dc.referencesSimonton D. K. (1999). Origins of Genius. New York: Oxford University Press.pl_PL
dc.referencesSimonton D. K. (2011). Historiometry. [W:] M. A. Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of creativity (s. 617–622). Amsterdam: Elsevier.pl_PL
dc.referencesStasiakiewicz M. (1999). Twórczość i interakcja. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.pl_PL
dc.referencesStein M. (1953). Creativity and culture. The Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, 36, 311–322.pl_PL
dc.referencesSternberg R. J. (2010). The Dark Side of Creativity and How to Combat It. [W:] D. H. Cropley, A. J. Cropley, M. A. Runco, J. C Kaufman (red.), The Dark Side of Creativity (s. 316–329). Cambridge: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesSternberg R., Lubart T. (1992). Buy Low and Sell High: An Investment Approach to Creativity. Current Directions in Psychological Science, 1 (1), 1–5.pl_PL
dc.referencesStrelau J. (1997). Inteligencja człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (1981). Istnienie i wartość. Kraków: Znak.pl_PL
dc.referencesSun H. (2009). A meta-analysis on the infl uence of national culture on innovation capability. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 10 (3/4), 353–360.pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W. (1982). Dzieje sześciu pojęć: sztuka, piękno, forma, twórczość, odtwórczość, przeżycie estetyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesTaylor M. Z., Wilson S. (2012). Does culture still matter?: The eff ects of individualism on national innovation rates. Journal of Business Venturing, 27, 234–247.pl_PL
dc.referencesTörnqvist G. (2004). Creativity in Time and Space. Geografi ska Annaler, Series B: Human Geography, 86 (4), 227–243.pl_PL
dc.referencesTychmanowicz A. (2004). Postawa twórcza a hierarchia wartości. [W:] S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce (s. 191–197). Lublin: Wydawnictwo UMCS.pl_PL
dc.referencesUrban K. K. (2002). From Creativity to Responsible Createlligence as Future Competence. Journal of Educational Sciences, 1 (2), 169–200.pl_PL
dc.referencesVan Everdingen M., Waarts E. (2003). The Eff ect of National Culture on the Adoption of Innovations. Marketing Letters, 14 (3), 217–232.pl_PL
dc.referencesVygotksy L. (1978/1979). Mind in Society. The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge: Harvard University Press.pl_PL
dc.referencesWaarts E., Everdingen Van, Y. (2005). The Infl uence of National Culture on the Adoption Status of Innovations. An Empirical Study of Firms Across Europe. European Management Journal, 23 (6), 601–610.pl_PL
dc.referencesWest M. A. (2012). Eff ective teamwork. Practical lessons from organizational research. London: BPS Blackwell.pl_PL
dc.referencesWojciszke B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl_PL
dc.referencesZaccaro S. J., Heinen B., Shuffl er M. (2009). Team leadership and team eff ectiveness. [W:] E. Salas, G. F. Goodwin, C. S. Burke (red.), Team Eff ectiveness in Complex Organizations: Crossdisciplinary Perspectives and Approaches. (s. 83–111). London: Routledge.pl_PL
dc.referencesZhang L, Sternberg R. J. (2011). Revisiting the Investment Theory of Creativity. Creativity Research Journal, 23, 229-238.pl_PL
dc.referencesZhou J. Brass D. J., Shin S. J., Choi J., Zang, Z. X. (2009). Social networks, personal values and creativity: evidence for curvilinear and interaction eff ects. Journal of Applied Psychology, 94 (6), 1544–1552.pl_PL
dc.contributor.authorEmailsekowski@kul.pl
dc.contributor.authorEmailj_gorecki@o2.pl
dc.contributor.authorEmailmpludowska@kul.pl
dc.identifier.doi10.18778/1427-969X.20.07


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record