Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPopek, Katarzyna
dc.date.accessioned2017-05-16T09:15:28Z
dc.date.available2017-05-16T09:15:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0208-6050
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21553
dc.description.abstractThe main goal of my research on self-improvement of teachers based on their professional and connected with their implementation of vocation experiences is to show the complexity and ambiguity of the nature of the teacher in the modern world. The challenge, which I am undertaking, is to develop an appropriate methodology, allowing to catch and describe the influence of life experience on the formation of a mature personal identity among teachers. The presented work is only the seed for „forging” of these ways to approach a particular kind of experience, to which I refer; this situation is obvious in the case studies of each particular existence in the hope of extract specific contents. It turns out that my interlocutors: school teacher, academic teacher and teacher-priest are extremely dedicated to their mission of offering advice and help, and especially appropriate inspiring with their own example. The most important conclusion from my research is ascertainment that every true teacher is at firs an individual entity with their personal history and the experiences what cannot be generalized.en_GB
dc.description.abstractGłównym założeniem moich badań dotyczących samodoskonalenia nauczycieli, na podstawie ich doświadczeń zawodowych oraz związanych z realizacją powołania, jest ukazanie złożoności i zarazem niejednoznaczności charakteru nauczyciela we współczesnym świecie. Wyzwaniem, jakie podejmuję, jest wypracowanie odpowiedniej metodologii, pozwalającej ująć i opisać wpływ życiowego doświadczenia na formowanie się dojrzałej tożsamości osobowej wśród nauczycieli. Prezentowana praca jest zalążkiem „wykuwania się” tych sposobów ujęcia szczególnego rodzaju doświadczeń, o których piszę; tak też jest w przypadku badania każdej szczególnej egzystencji w nadziei na wydobycie konkretnych treści. Okazuje się, że badane osoby: nauczycielka szkoły średniej, nauczyciel akademicki i nauczyciel duchowny są niezwykle oddane swojej misji służenia radą i pomocą, szczególnie zaś właściwym inspirowaniem swoim przykładem. Najważniejszym wnioskiem, jaki płynie z moich badań, jest stwierdzenie, że każdy prawdziwy nauczyciel jest przede wszystkim indywidualną jednostką ze swą osobistą historią i z doświadczeniami, których nie sposób generalizować.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Historica;96
dc.subjectteachersen_GB
dc.subjectexperienceen_GB
dc.subjectmaturityen_GB
dc.subjectpersonal identityen_GB
dc.subjectnauczycielepl_PL
dc.subjectdoświadczeniepl_PL
dc.subjectdojrzałośćpl_PL
dc.subjecttożsamość osobowapl_PL
dc.titleDoświadczenie w narracjach nauczycieli – imperatyw w formowaniu tożsamości dojrzałejpl_PL
dc.title.alternativeExperience in teachers’ narratives – imperative in forming of mature identityen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[225]-247
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Instytut Filozofii, Katedra Logiki i Metodologii Nauk
dc.identifier.eissn2450-6990
dc.referencesŚwięty Augustyn, Wyznania, przekł. Z. Kubiak, Kraków 1994.pl_PL
dc.referencesGrowiec K., Kapralski S., Tożsamość, [w:] Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, red. M. Saryusz-Wolska, R. Traba, Warszawa 2014, s. 489–496.pl_PL
dc.referencesHawkins D.R., Przywracanie zdrowia, przekł. K. Dumińska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesHessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania. Zagadnienia pedagogiki personalistycznej, oprac. W. Okoń, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesHryniewicz W. (OMI), Paradoksy chrześcijańskiej tożsamości, „Więź”, maj 1981, R. XXIII, nr 5 (277), s. 100–113.pl_PL
dc.referencesKaniowska K., Etyka, [w:] Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, red. M. Saryusz-Wolska, R. Traba, Warszawa 2014, s. 116–122.pl_PL
dc.referencesKempis T. à, O naśladowaniu Chrystusa, przekł. A. Kamieńska, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D., Narracje w szkole, [w:] Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiń­ski, Gdańsk 2002, s. 189–220.pl_PL
dc.referencesMarszałek M., Świadectwo, [w:] Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, red. M. Saryusz-Wolska, R. Traba, Warszawa 2014, s. 473–478.pl_PL
dc.referencesNapiórkowski M., Mit, [w:] Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, red. M. Saryusz-Wolska, R. Traba, Warszawa 2014, s. 237–240.pl_PL
dc.referencesSchütze F., Trajektorie cierpienia jako przedmiot badań socjologii interpretatywnej, przekł. M. Czyżewski, „Studia Socjologiczne” 1997, nr 1, s. 11–56.pl_PL
dc.referencesWolska D., Doświadczenie, [w:] Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, red. M. Saryusz-Wolska, R. Traba, Warszawa 2014, s. 94–99.pl_PL
dc.referencesKarpińska B., Łaska kryzysu, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TS/laska_kryzysu.html (dostęp: 30 V 2016 r.).pl_PL
dc.referencesKazimierczak-Kucharska A., Chrześcijaństwo jako filozofia. Postać Sokratesa jako jedno ze źródeł nauczania św. Justyna Męczennika, http://katedra.uksw.edu.pl/publikacje/anna_kazimierczak_kucharska/chrzescijanstwo_jako_filozofia_postac_sokratesa_jako_jedno_ze_zrode_nauczania _justyna.pdf (dostęp: 30 V 2016 r.).pl_PL
dc.contributor.authorEmailk.popek111@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-6050.96.15


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord