Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLichański, Jakub Z.
dc.date.accessioned2017-04-27T12:11:19Z
dc.date.available2017-04-27T12:11:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21398
dc.description.abstractThe aim of the study is to describe the relationship between rhetoric and popular science texts. Scientific American magazine is taken as an example. In conclusion, the author suggests that the rhetoric of popular science texts rests on the presentation of a problem, avoiding controversy in the presentation of research issues, avoiding modal forms and the use of multiple elements of visual rhetoric. This article contains brief historical information about the development of the magazine Scientific American.en_GB
dc.description.sponsorshipZadanie „Stworzenie anglojęzycznych wersji wydawanych publikacji” finansowane w ramach umowy nr 948/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;5
dc.subjectpopular science textsen_GB
dc.subjectrhetoricen_GB
dc.subjectrhetorical criticismen_GB
dc.subjectvisual rhetoricen_GB
dc.subjectScientific Americanen_GB
dc.titleThe Rhetoric of Popular Science Texts. Scientific American Magazine as a Typical Exampleen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016en_GB
dc.page.number[93]-102
dc.contributor.authorAffiliationThe University of Warsaw, Faculty of Polish Studies, Institute of Applied Polish Studies, Department of Rhetoric and Media
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesArct M., „Słownik ilustrowany języka polskiego”, Vol. 2, Wydawnictwo M. Arcta, Warsaw 1916.en_GB
dc.referencesAristotle, „Etyka nikomachejska”, transl. D. Gromska, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warsaw 1956.en_GB
dc.referencesBurke K., “Language as Symbolic Action. Essays on Life, Literature, and Method”, University of California Press, Berkeley 1966.en_GB
dc.referencesFoss S.K., “Theory of Visual Rhetoric”, in: “Handbook of Visual Communication. Theory, Methods, and Media”, ed. K. Smith, S. Moriarty, G. Barbatsis and K. Kenney, Lawrence Erlbaum, Mahwah, New Jersey 2005, pp. 141–152.en_GB
dc.referencesFrankfurt H., „O wciskaniu kitu”, transl. H. Pustuła, Wydawnictwo Czuły Barbarzyńca, Warsaw 2008.en_GB
dc.referencesLewenstein B.V., “Magazine Publishing and Popular Science After World War II”, American Journalism 1989, No. 6 (4), pp. 218–234.en_GB
dc.referencesLewenstein B.V., “The Meaning of ‘Public Understanding of Science’ in the United States after World War II”, Public Understand Science 1992, No. 1, pp. 45–68.en_GB
dc.referencesMardikian J., Vecchioli L., “Popular Literature vs. Scholarly Peer-Reviewed Literature. What’s the Difference?”, http://www.libraries.rutgers.edu/rul/indexes/scholarly_articles.shtml [access: 23.03.2010].en_GB
dc.referenceshttp://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_American [access: 26.02.2015].en_GB
dc.referenceshttp://pl.wikipedia.org/wiki/Popularyzacja_nauki [access: 27.03.2015].en_GB
dc.contributor.authorEmailpostmaster@lichanscy.atomnet.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.35.07
dc.relation.volume35en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord