Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 4515
-
Working and living conditions of agricultural population in the light of empirical studies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W oparciu o wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na próbie 782 indywidualnych gospodarstw rolnych dokonano oceny warunków pracy i życia na wsi. Analizie poddano: zasoby czynników pracy, wyposażenie w ciągniki i ... -
Reforms of the economic system - introduction to the functionnning of Polish economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Wysiłki zmierzające do wprowadzenia gospodarki zorientowanej rynkowo w Polsce, a także próby zreformowania systemu politycznego i społecznego nie dawały już dotąd rezultatów. Zwykle poprzedzano były presją społeczeństwa ... -
Service marketing theory: a critical appraisal
(1990)Obecnie marketing usług jest hednym z najszybciej rozwijających się działów marketingu. Autorzy zajmujący się tą problematyką próbowali w szczególności podkreślić różnice istniejące między marketingiem usług oraz ... -
On the reliability of image and psychographic analyses. An application of dual scaling
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Wiarygodność badań psychograficznych oraz dotyczących wyobrażenia o produkcie stała się ostatnio przedmiotem zainteresowania badaczy rynku. Artykuł stanowi wyraz tego zainteresowania. W szczególności dokonano w nim ... -
Relations and effectiveness of utilization of production factors in Polish agriculture
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)W artykule podjęto próbę ustalenia tendencji zmian w relacjach czynników produkcji oraz efektywności ich wykorzystania w rolnictwie polskim. Analizę tempa oraz kierunków zmian owych relacji ujęto na tle krajów wysoko ... -
Motivation system in Polish trade - current experience and conditions of its improvement
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Celem artykułu jest analiza systemu zewnętrznej, materialnej motywacji u handlu u Polsce i określenie warunków i kierunków jego doskonaleniu w przyszłości. Autorka koncentruje się na dwóch podstawowych problemach: ... -
The use of a semantic understanding of communication in the developing of a typologization of advertisements
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Dotychczasowe badania marketingowe w zakresie procesów komunikowania koncentrowały sią głównie na wyborze nośników reklamy. Ma polu tym osiągnięto tym szereg pozytywnych wyników. Niewiele było natomiast badań na temat ... -
Pricing and product development strategy. Some remarks on contemporary marketing-mix concepts
(1990)W strategii mix-marketingowej, stosowanej współcześnie w praktyce działalności przedsiębiorstw, wzrosło szczególnie znaczenie dwóch jej elementów, a mianowicie polityki cenowej oraz strategii w zakresie rozwoju produktu. ... -
Skłonność przedsiębiorstw do rozwoju nowych produktów w warunkach przezwyciężania kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article presents the results of studies based on 134 questionnaires conducted among the management of light industry enterprises and concerning development of new products. It appears that enterprises belonging to ... -
Nowe czynniki oddziaływania na marketing i kierunki jego badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The author advances a thesis in the article that new research avenues in marketing are laid out recently not by academic centres of marketing research but by marketing practitioners. The studies conducted by the latter ... -
Badanie rynku metodą testu koniunktury wybrane problemy metodyczne i organizacyjno-technicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article presents the experiments of methodical and organizational- -technical character connected with the studies on the garments market by means of the test of market condition. Special attention has been focussed on ... -
Czynnik czasu a zarządzanie marketingiem
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Against the background of come processes of marketing management, the author is presenting a more general, theoretical description of the impact of time dimension and time orientation on the economic management practice. The ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990) -
Działalność antymonopolowa w USA i w krajach EWG
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article deals with analysis of antitrust legislation in the highly developed countries - in the USA and the EEC. It presents evolution of the antitrust legislation and other antitrust measures of behaviourist ... -
Drugi obieg gospodarczy - próba określenia przyczyn jego rozwoju, form i zakresu występowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article deals with problems connected with the functioning of the underground economy in Poland. Its first part shows the main causes and conditions favouring development of the underground economy. The second part ... -
O koncepcji i metodyce badań wpływu czynników demograficznych na kształtowanie konsumpcji w gospodarstwach domowych
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The atricle presents the results of preliminary studio« on a wider research problem investigated by the authors within the fr>íimework of specific topic Included in the so-called programme of ministerial basic studies. ... -
Strategia marketingowa małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article Is an attempt at showing specific characteristic of means and goals of marketing strategies developed by small and medium-sized firms. For these strategies to succeed they must be based on special advantages ... -
Uczenie poprzez udział studentów w badaniach (uwagi na tle przeprowadzonych eksperymentów)
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article makes a contribution to studies on effectiveness of practical teaching methods in the pro'cess of students' education. It presents the assumptions, implementation and results of a didactic experiment consiting ... -
Zróżnicowania w przestrzennym układzie handlu detalicznego Łodzi - wyniki badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article presents the findings of the studies aiming at determination of the scale and directions of changes in spatial distribution of retail trade in Łódź over the years 1970-1900. Detailed analysis of reatail ... -
Zmiany zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w sytuacji kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)In this article, the author points at differentiation of scale, scope and directions of response of households to the economic crisis of the eighties. The source of information are questionnaire surveys carried out in two ...
