Wyświetlanie pozycji 1281-1300 z 2041
-
Artysta jako Obcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)Trudno jest myśleć o historii Polski bez uwzględnienia procesów emigracyjnych. Wychodźstwo stanowi jedną z symptomatycznych cech dziejów naszego kraju. Polska migracja w swojej masowości jest zjawiskiem dostrzegalnym w ... -
Potrzeby osób w wieku 60+ z terenu województwa łódzkiego. Raport końcowy
(Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi, 2018-08) -
Sytuacja opiekunów rodzinnych w kontekście sprawowania opieki nad osobami w wieku 60+ z terenu województwa łódzkiego. Raport końcowy
(Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi, 2018-08) -
Planowanie przestrzenne gmin wiejskich. Zastosowanie koncepcji polityki opartej na dowodach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Współczesne badania nad planowaniem przestrzennym wskazują na coraz większą rolę świadomego kształtowania polityki przestrzennej, która powinna wykorzystywać dowody naukowe oparte na rzeczywistych danych. Na tego rodzaju ... -
Understanding early childhood truancy: the influence of life course studies on evidence-based interventions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Mothers’ employment and its consequences for investment in children
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Effects of early childhood education on school achievement and inequality in Spain: the value of early childhood education
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Investment in children as a public good : the example of the Family 500+ Programme
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Money, influence and mind-sets: How can advocacy and research help the EU to be a positive force for change in children’s lives?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
“Investing in Children: Breaking the cycle of disadvantage” EU Recommendation – some remarks on the situation of Polish adolecents
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Investing in children’s services, improving outcomes. A study of the organisation and implementation of children’s services in response to European recommendations
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
The case for investing in young children
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Investing in children innovative solutions to improve children’s well-being Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Gender, Age, and Gendered Age in Relation to Attitudes to One's Own Appearance and Health (Chosen Aspects)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Analizy weryfikacyjne – przeszłe i obecne doświadczenia badawcze
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Oprogramowanie komputerowe wspierające proces badawczy na etapie przeglądu literatury oraz tworzenia publikacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Programy komputerowe wspierające analizę danych jakościowych to narzędzia, bez których trudno współcześnie wyobrazić sobie warsztat badacza opierającego swoje badania o dane jakościowe. Programy, takie jak na przykład ... -
Relacja badacz–narzędzie – analiza konsekwencji użycia narzędzi komputerowych w analizie danych jakościowych na przykładzie QDA Miner
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W artykule skupiono się na relacji badacza i narzędzia, jakim jest program komputerowy QDA Miner służący do wsparcia analiz danych jakościowych (i nie tylko). Autor wychodzi z założenia o metawpływie narzędzia na działania ... -
Odkrywanie wiedzy w wypowiedziach tekstowych. Metoda budowy słownika klasyfikacyjnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Wykorzystywanie wiedzy o składni języka, semantyce i logice powiązań pomiędzy elementami wypowiedzi to atrakcyjny obszar w eksploracji danych oraz analizach tekstowych. Jak dotąd metody analizy i klasyfikacji tekstów nie ... -
Od CAQDAS do Text Miningu. Nowe techniki w analizie danych jakościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem artykułu jest refleksja metodologiczna nad procesem rozwoju komputerowo wspomaganej analizy danych jakościowych (CAQDAS), który zmierza w kierunku metod eksploracji danych tekstowych służących odkrywaniu wiedzy ... -
Jak nauczyć metodę samodzielności? O „uczących się metodach” analizy treści
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Systemy uczące się najpowszechniej stosowane są w analizach danych ilościowych (quantitative data analysis – Q UAN). Rzadko się jeszcze zdarza, a by sięgali p o nie badacze i analitycy zajmujący się danymi jakościowymi ...
