Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBryła, Paweł
dc.date.accessioned2016-12-27T14:41:33Z
dc.date.available2016-12-27T14:41:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBryła, P. (2016). Wybrane aspekty strategii marketingowej dystrybutora zdrowej żywności – studium przypadku sklepu Słoneczko w Łodzi. Marketing i Zarządzanie, 3 (44), 209–221pl_PL
dc.identifier.issn2450-775X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20242
dc.description.abstractW artykule dokonano analizy wybranych aspektów strategii marketingowej firmy sprzedającej tzw. zdrową żywność w modelu dystrybucji wielokanałowej. Badania obejmowały wywiad pogłębiony z właścicielką sklepu Słoneczko i analizę prezentacji jej oferty w internecie. O doborze asortymentu decyduje skład, jakość i cena. Wśród klientów przeważają osoby z dolegliwościami zdrowotnymi. Integracja pionowa kanału dystrybucji ma bardzo ograniczony charakter. Strona internetowa badanej firmy pełni funkcję promocyjną i sprzedażową. Opisy produktów mają charakter marketingowy. Zawierają informacje o korzyściach wynikających z konsumpcji danego produktu, sposobach jego wykorzystania i grupach docelowych. Bardzo pozytywnie należy także ocenić wysiłki firmy w kierunku internacjonalizacji sprzedaży (mimo pewnych uchybień). Ważnym elementem strategii marketingowej badanego detalisty jest ponadto efekt synergii i komplementarności między sklepem internetowym i stacjonarnym.pl_PL
dc.description.abstractThe article analyses the marketing strategy of a firm selling the so-called healthy food, following the model of cross-channel distribution. The research consisted of an in-depth interview with the owner of the Słoneczko shop and an analysis of the presentation of its offer in the internet. Assortment choices are determined by contents, quality and price. People with health problems prevail among customers. Vertical distribution channel integration is very limited. The company website fulfils promotion and selling functions. Product descriptions have a marketing character. They include information on benefits stemming from the consumption of a given product, ways to use it and target groups. The company efforts directed at sales internationalization should be evaluated very positively (in spite of certain shortcomings). The effect of synergy and complementarity between online and brick-and-mortar shops is also an important element of the marketing strategy of the studied retailer.pl_PL
dc.description.sponsorshipNiniejsza praca została wykonana w ramach projektu badawczego OPUS NCN nr 2015/17/B/HS4/00253.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesMarketing i Zarządzanie;44
dc.subjectzdrowa żywnośćpl_PL
dc.subjectżywność ekologicznapl_PL
dc.subjectstrategia marketingowapl_PL
dc.subjecte-commercepl_PL
dc.subjectdystrybucja wielokanałowapl_PL
dc.subjecthealthy foodpl_PL
dc.subjectorganic foodpl_PL
dc.subjectmarketing strategypl_PL
dc.subjecte-commercepl_PL
dc.subjectcross-channel distributionpl_PL
dc.titleWybrane aspekty strategii marketingowej dystrybutora zdrowej żywności – studium przypadku sklepu Słoneczko w Łodzipl_PL
dc.title.alternativeSelected Aspects of the Marketing Strategy of a Healthy Food Retailer – a Case Study of the Słoneczko Shop in Łódźpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number209-221pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznychpl_PL
dc.referencesBryła, P. (2016). Organic food consumption in Poland: Motives and barriers. Appetite, 105, 737‒ 746pl_PL
dc.referencesBryła, P. (2015). Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych – perspektywa sprzedawcy i konsumenta. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesBryła, P. (2015). The development of organic food market as an element of sustainable development concept implementation. Problemy Ekorozwoju, 10 (1), 79‒88pl_PL
dc.referencesBryła, P. (2015). The role of appeals to tradition in origin food marketing. A survey among Polish consumers. Appetite, 91, 302‒310pl_PL
dc.referencesBryła, P. (2014). Rola oznaczeń regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych – w świetle opinii kierowników sklepów spożywczych. W: A. Czubała, P. Hadrian, J. Wiktor (red.), Marketing w 25-leciu gospodarski rynkowej w Polsce (s. 203‒211). Warszawa: PWE.pl_PL
dc.referencesBryła, P. (2013). Marketing ekologicznych produktów żywnościowych – wyniki badania wśród polskich przetwórców. Rocznik Ochrona Środowiska, 15, 2899‒2910.pl_PL
dc.referencesBryła, P. (2012). The impact of EU accession on the marketing strategies of Polish food companies. British Food Journal 114, (8), 1196‒1209.pl_PL
dc.referencesDąbrowska, A., Babicz-Zielińska, E. (2011). Zachowania konsumentów w stosunku do żywności nowej generacji. Hygeia Public Health 46 (1), 39‒46pl_PL
dc.referencesDomański, T., Bryła, P. (2013). Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywno- ści. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesDomański, T., Bryła, P. (2012). The fragile strength of a leading Polish yoghurt company (case study of Bakoma). British Food Journal, 114 (5), 618‒635.pl_PL
dc.referencesDomański, T., Bryła, P. (2010). Marketing produktów żywnościowych. Warszawa: PWE.pl_PL
dc.referencesGadomska, J., Sadowski, T., Buczkowska, M. (2014). Ekologiczna żywność jako czynnik sprzyjający zdrowiu. Problemy Higieny i Epidemiologii, 95 (3), 556‒560.pl_PL
dc.referenceshttps://sloneczko-sklep24.pl/.pl_PL
dc.referencesIle może być warta strona internetowa (1.08.2016). Speed Test. Pobrano z: www.speedtest.pl/ ile_moze_byc_warta_strona_internetowapl_PL
dc.referencesKazimierczak, R., Zgiep, U. (2013). Kanały dystrybucji eko-produktów na przykładzie owoców z sadów ekologicznych. Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 58 (3), 248‒254.pl_PL
dc.referencesKociszewski, K., Śliczna, M. (2010). Uwarunkowania rozwoju systemu dystrybucji żywności ekologicznej w Polsce na tle sytuacji w Unii Europejskiej. Roczniki Naukowe SERiA, 12 (4), 183‒189pl_PL
dc.referencesKowalczuk-Vasilev, E., Klebaniuk, R., Gronowicz, K. (2011). Żywność ekologiczna w opinii studentów różnych lat studiów uczelni lubelskich. Problemy Higieny i Epidemiologii, 92 (4), 960‒964pl_PL
dc.referencesKudełka, W. (2011). Innowacyjny segment żywności wspierającej zdrowie człowieka. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 18, 290‒302.pl_PL
dc.referencesKudełka, W., Tekiela, K. (2005). Żywność dietetyczna a zdrowie człowieka. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 678, 25‒51.pl_PL
dc.referencesŁuczka-Bakuła, W. (2007). Rynek żywności ekologicznej. Wyznaczniki i uwarunkowania rozwoju. Warszawa: PWE.pl_PL
dc.referencesMaciejczak, M. (1.08.2016). Marketing żywności ekologicznej w Europie i Polsce. Pobrano z: www.maciejczak.pl/download/marketing-eko.pdf.pl_PL
dc.referencesPrognoza wyników finansowych Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia S.A. na lata 2016‒ 2021. Organic Farma Zdrowia (26.01.2016). Pobrano z: http://organicmarket.pl/images/prognozy/Prognoza_wynikow_finansowych_Grupy_Kapitalowej_Organic_Farma_Zdrowia_S.A._na_lata_2016-2021_.pdfpl_PL
dc.referencesPilarczyk, B., Nestorowicz, R. (2010). Marketing ekologicznych produktów żywnościowych. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwerpl_PL
dc.referencesSzeląg-Sikora, A., Rorat, J. (2015). Rola marketingu w zwiększaniu rozpoznawalności produktów ekologicznych. Roczniki Naukowe SERiA, XVII (6), 277‒281pl_PL
dc.referencesŚwiątkowska, M., Krajewski, K. (2008). Reklama społeczna jako narzędzie poprawy konkurencyjności w przypadku produkcji żywności naturalnej w Polsce. Roczniki Naukowe SERiA, 10 (4), 433‒437pl_PL
dc.referencesŻakowska-Biemans, S. (2011). Polish consumer food choices and beliefs about organic food. British Food Journal, 113 (1), 122‒137pl_PL
dc.contributor.authorEmailpbryla@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18276/miz.2016.44-19
dc.subject.jelM31
dc.subject.jelL81
dc.subject.jelD22
dc.subject.jelL21


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord