dc.contributor.author | Szkudlarek, Agnieszka | |
dc.contributor.author | Kaźmierczak, Arkadiusz | |
dc.contributor.author | Kowalska, Jolanta E. | |
dc.date.accessioned | 2016-12-21T11:43:16Z | |
dc.date.available | 2016-12-21T11:43:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | A. Szkudlarek, A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, Rola i miejsce edukacji zdrowotnej w programach nauczania łódzkich szkół licealnych, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 169-183. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-247-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20237 | |
dc.description | Prezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article presents health education in the context of health issues as social values and the objective
of the programme. The authors were trying to find out what is the opinion of youth and physical
education teachers concerning school health education.
Therefore, an attempt was made to present the current status of health education in secondary
schools teaching programmes using the empirical studies that have been carried out among 100 pupils
and 30 teachers of physical education in 5 secondary schools in Lodz. In the research process an
opinion of respondents was regarded significant about the health education in the process of teaching,
as well as their ratio to the health as values. On the basis of the analysis of the research results it is
possible to notice, that opinion of girls and boys, as well as teachers of physical education on health
concerns differ significantly from each other.
The last part are the conclusions, which are at the same time, an attempt to present the role and
place of health education in the school curricula of the tested schools. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka; | |
dc.title | Rola i miejsce edukacji zdrowotnej w programach nauczania łódzkich szkół licealnych | pl_PL |
dc.title.alternative | The role and place of health education in the curricula of secondary schools in Lodz | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Agnieszka Szkudlarek, Arkadiusz Kaźmierczak, Jolanta E. Kowalska, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 169-183 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Koło Naukowe „Fizycznie Kulturalni” Wydziału Nauk o Wychowaniu | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-248-5 | |
dc.references | Demel M., O wychowaniu zdrowotnym, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1968. | pl_PL |
dc.references | Derbich J., Nowocień J., Warsztaty pedagogiczne dla nauczycieli inspiracją edukacji zdrowotnej, [w:] K. Baranowicz (red.), Pedagogika alternatywna: dylematy praktyki, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2000. | pl_PL |
dc.references | Gaweł A., Pedagodzy wobec wartości zdrowia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003. | pl_PL |
dc.references | Kulik T.B., Edukacja zdrowotna w rodzinie i w szkole, Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej, Stalowa Wola 1997. | pl_PL |
dc.references | Malanowska J., Ewolucyjne spojrzenie na ścieżkę prozdrowotną w oparciu o badanych nauczycieli przeprowadzone w latach 1999, 2002, 2004, DODN we Wrocławiu, EZiPZwSz, z. 9, 2005. | pl_PL |
dc.references | MEN, Podstawa Programowa Kształcenia Ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego, Warszawa 2008, Załącznik nr 4, www.men.gov.pl, http://www.bip.men.gov.pl/men_bip/ akty_prawne/rozporzadzenie_20081223_zal_4.pdf. | pl_PL |
dc.references | Wolny B., Edukacja zdrowotna w szkole. Poradnik dla nauczycieli realizujących edukację prozdrowotną, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II Wydział Zamiejscowy Nauk o Społeczeństwie, Stalowa Wola 2008. | pl_PL |
dc.references | Wrona-Wolny W., Makowska B., Jawień B. (red.), Nauczyciel w edukacji zdrowotnej, t. I i II, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.references | Woynarowska B., Historia edukacji zdrowotnej w podstawach programowych kształcenia ogólnego 1997–2009, [w:] T. Frołowicz, T. Lisicki (red.), Zdrowie – Kultura Zdrowotna – Edukacja. Perspektywa społeczna i humanistyczna, t. III, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, Gdańsk 2009. | pl_PL |
dc.references | Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-247-8.14 | |