Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzkudlarek, Agnieszka
dc.contributor.authorKaźmierczak, Arkadiusz
dc.contributor.authorKowalska, Jolanta E.
dc.date.accessioned2016-12-21T11:43:16Z
dc.date.available2016-12-21T11:43:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationA. Szkudlarek, A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, Rola i miejsce edukacji zdrowotnej w programach nauczania łódzkich szkół licealnych, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 169-183.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-247-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20237
dc.descriptionPrezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents health education in the context of health issues as social values and the objective of the programme. The authors were trying to find out what is the opinion of youth and physical education teachers concerning school health education. Therefore, an attempt was made to present the current status of health education in secondary schools teaching programmes using the empirical studies that have been carried out among 100 pupils and 30 teachers of physical education in 5 secondary schools in Lodz. In the research process an opinion of respondents was regarded significant about the health education in the process of teaching, as well as their ratio to the health as values. On the basis of the analysis of the research results it is possible to notice, that opinion of girls and boys, as well as teachers of physical education on health concerns differ significantly from each other. The last part are the conclusions, which are at the same time, an attempt to present the role and place of health education in the school curricula of the tested schools.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka;
dc.titleRola i miejsce edukacji zdrowotnej w programach nauczania łódzkich szkół licealnychpl_PL
dc.title.alternativeThe role and place of health education in the curricula of secondary schools in Lodzpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Agnieszka Szkudlarek, Arkadiusz Kaźmierczak, Jolanta E. Kowalska, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number169-183pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Koło Naukowe „Fizycznie Kulturalni” Wydziału Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-248-5
dc.referencesDemel M., O wychowaniu zdrowotnym, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1968.pl_PL
dc.referencesDerbich J., Nowocień J., Warsztaty pedagogiczne dla nauczycieli inspiracją edukacji zdrowotnej, [w:] K. Baranowicz (red.), Pedagogika alternatywna: dylematy praktyki, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesGaweł A., Pedagodzy wobec wartości zdrowia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesKulik T.B., Edukacja zdrowotna w rodzinie i w szkole, Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej, Stalowa Wola 1997.pl_PL
dc.referencesMalanowska J., Ewolucyjne spojrzenie na ścieżkę prozdrowotną w oparciu o badanych nauczycieli przeprowadzone w latach 1999, 2002, 2004, DODN we Wrocławiu, EZiPZwSz, z. 9, 2005.pl_PL
dc.referencesMEN, Podstawa Programowa Kształcenia Ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego, Warszawa 2008, Załącznik nr 4, www.men.gov.pl, http://www.bip.men.gov.pl/men_bip/ akty_prawne/rozporzadzenie_20081223_zal_4.pdf.pl_PL
dc.referencesWolny B., Edukacja zdrowotna w szkole. Poradnik dla nauczycieli realizujących edukację prozdrowotną, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II Wydział Zamiejscowy Nauk o Społeczeństwie, Stalowa Wola 2008.pl_PL
dc.referencesWrona-Wolny W., Makowska B., Jawień B. (red.), Nauczyciel w edukacji zdrowotnej, t. I i II, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesWoynarowska B., Historia edukacji zdrowotnej w podstawach programowych kształcenia ogólnego 1997–2009, [w:] T. Frołowicz, T. Lisicki (red.), Zdrowie – Kultura Zdrowotna – Edukacja. Perspektywa społeczna i humanistyczna, t. III, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, Gdańsk 2009.pl_PL
dc.referencesWoynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-247-8.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord